تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804564100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیبا کلام: بازکردن گره هسته ای در راس برنامه دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زیبا کلام: بازکردن گره هسته ای در راس برنامه دولت است همدان- ایرنا- مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: از دید مسوولان نظام پرونده هسته ای مهمترین موضوع کشور بوده و بسیاری از مسایل به این مبحث گره خورده که به این منظور باز کردن گره هسته ای در راس برنامه های دولت است.


به گزارش ایرنا محمد صادق زیبا کلام شامگاه سه شنبه در نشستی که به دعوت انجمن اسلامی جامعه پزشکی همدان در سالن همایشهای دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد، افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم اصلی ترین و مهمترین مساله کشور همان موضوع هسته ای بود.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم نیز در 20 ماه گذشته تلاش زیادی در این زمینه کرد و معطوف شدن تلاش و تمامی وقت دولت روحانی در این بخش موجب انتقادهایی به وی شد.
این استاد دانشگاه تهران یادآوری کرد: از زمان آغاز بحران هسته ای تاکنون 45 دوره مذاکرات انجام شده که نیمی از این مذاکرات در دولت یازدهم صورت گرفته است.
زیبا کلام اظهار کرد: حاصل مذاکرات فشرده هسته ای از شهریور تا آذر سال 92 منجر به انعقاد تفاهمنامه و موافقتنامه اولیه تحت عنوان توافق ژنو شد.
زیباکلام در ادامه گفت: پس از توافق ژنو هجمه انتقاد از عملکرد دولت افزایش یافت و منتقدان توافق هسته ای در دیماه سال 92 با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در ایران به طور رسمی مخالفت خود را اعلام کردند.
وی افزود: مخالفت منتقدان با توافق هسته ای ژنو نقطه آغاز شکل گیری دلواپسان بود و این حرکت ادامه یافت تا به یک جریان تبدیل شد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: حرکت اعتراضی دلواپسان در سال 92 در مخالفت با توافق ژنو و در ادامه با لوزان یک نقطه عطف تاریخی بود.
زیباکلام معتقد است که اگر مبحث هسته ای مقدس نیست -که نیست- پس می شود در موردش اظهار نظر کرد بر این اساس چرا در مورد سیاست های هسته ای اصولگرایان از سال 84 تا 92 صحبتی نشود؟
وی گفت: دلواپسان فضای نقد و انتقاد از مذاکرات هسته ای را فراهم کردند و این تابو را شکستند بر این اساس مدیون آنها هستیم.
وی تصریح کرد: این امر زمینه را فراهم کرد بپرسیم که فعالیت هسته ای چه هزینه ای برای کشور داشته است؟ ما به ازای هزینه هایی که برای هسته ای داده ایم چه عایدمان شده است؟
زیباکلام معتقد است که سیاستهای دولت نهم و دهم در مساله هسته ای برای آمریکا ستیزی ره آوردی جز صدور شش قطعنامه و افزایش تحریم ها نداشت.
وی گفت: دولت یازدهم تلاش زیادی برای رفع این فضا کرده که در نهایت مذاکرات هسته ای به بیانیه لوزان ختم شد.
مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران در بخشی از سخنان خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره و اظهار کرد: رد صلاحیت ها باید در چارچوب قانون باشد و شورای نگهبان بایستی دلایل رد صلاحیت نامزدها را عنوان کند.
زیبا کلام اضافه کرد: کمتر از 10 ماه به آغاز انتخابات مجلس دهم باقی مانده است که این انتخابات از جهاتی بسیار مهم و پر اهمیت است.
وی در عین حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نیز بستری برای آزمون میزان رضایت مردم از عملکرد چهارساله دولت حاکم دانست.
به گزارش ایرنا حضور صادق زیباکلام مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران و از موافقان دولت روحانی در دانشگاه علوم پزشکی همدان با حاشیه هایی همراه بود.
این نشست با استقبال چشمگیر شمار زیادی از دانشجویان، اساتید دانشگاه و چهره های سیاسی فعال در بدنه دولت و احزاب همراه بود.
استقبال گسترده از این نشست موجب شد شمار زیادی از دانشجویان پشت درب بسته بمانند همچنین تعدادی از حاضران در این نشست بصورت ایستاده برنامه را دنبال کنند.
شمار زیادی از دانشجویان پلاکاردها و برگ نوشته هایی پیرامون حمایت از تیم هسته ای و منویات رهبری در زمینه توافق لوزان همچنین شعارهایی علیه کشورهای مستکبر جهان در دست داشتند.
زیبا کلام خطاب به مخالفان حاضر در این نشست گفت: اگر با زور و جبر می شد جلوی اندیشه را گرفت خیلی از افراد زورگو که شمارشان در طول تاریخ کم هم نبوده پیروز می شدند.
وی از اساتید و مسوولان دانشگاه ها خواست که اجازه ندهند یک صدای مخالف تندرو و افراطی در دانشگاه حاکم شود.
2526/6993



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن