تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798408808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثیر مصوبه کنگره بر توافق هسته‌ای را دولت آمریکا باید رفع کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


محمد جواد ظریف؛
تأثیر مصوبه کنگره بر توافق هسته‌ای را دولت آمریکا باید رفع کند
ظریف تأکید کرد، طرف مقابل ما در مذاکرات هسته‌ای باید بداند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه زیاده‌خواهی را نخواهد پذیرفت.



 
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری با همتای آفریقای جنوبی خود افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران یمن و از ابتدای حملات غیرقانونی به این کشور به صراحت اعلام کرد که راه حل یمن نظامی نیست و این حملات به جز کشتار مردم بی دفاع نتیجه‌ای به بار نخواهد آورد.


وی با اشاره به طرح چهارماده‌ای جمهوری اسلامی ایران برای پایان بحران یمن گفت: ما این طرح را به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردیم و نخستین پیشنهاد ما آتش بس فوری و همه جانبه بود دوم کمک رسانی انسانی به یمن بود که متاسفانه عربستان با تمام قوا مانع آن شده است که این اقدام آنها برخلاف حقوق بین الملل بشردوستانه و تعالیم اسلامی است که مردود و غیرقابل قبول است و باید امکان کمک رسانی به مردم یمن فراهم شود.


وزیر امورخارجه افزود: سومین پیشنهاد ما در این طرح چهار ماده ای گفتگوهای یمنی- یمنی و چهارم ایجاد یک حکومت فراگیر و دارای روابط مثبت و مناسب با همه همسایگان است .


ظریف گفت: هر آتش بس و توقف عملیات نظامی که تنها قربانی آن زنان و کودکان هستند مورد حمایت ماست و باید این آتش بس به آتش بس دائمی تبدیل شود و مذاکرات برای ایجاد یک حکومت فراگیر فورا ادامه پیدا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد:‌ طرف مقابل ما در مذاکرات هسته‌ای باید بداند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه زیاده‌خواهی را نخواهد پذیرفت.


 ظریف افزود: چون دولت امریکا را مسئول اجرای توافقات می دانیم، لذا هر گونه مصوبه‌ای ازجانب کنگره یا دیگر نهادهای امریکا را ناقض اجرای موارد مورد توافق نمی‌دانیم. وی تصریح کرد: هر گونه مصوبه کنگره هیچ باری را از روی دوش دولت امریکا برای اجرای مفاد توافقات برنمی‌دارد.


وزیر امور خارجه تأکید کرد: چنانچه مصوبات کنگره دارای تأثیر در اجرای  موارد توافقنامه باشد، دولت امریکا باید بر اساس تعهدات بین‌المللی، در صدد رفع تأثیرات آن برآید.


ظریف گفت: ما در لوزان به یک چارچوب مفهومی با گروه 1+5 رسیده‌ و اکنون وارد مرحله نگارش جزئیات آن شده‌ایم که مرحله‌ای بسیار پیچیده و دقیق است.
 

وزیر  امورخارجه کشورمان گفت: احساس می کنم که تعدادی از جناح های سیاسی آمریکا در داخل دولت این کشور و بیرون از آن، خواهان حل موضوع هسته ای ایران نیستند.


وی تصریح کرد: اما جمهوری اسلامی ایران با جدیت مذاکرات هسته ای را دنبال می کند و اگر دولت آمریکا بخواهد با رعایت حقوق مردم ایران و احترام به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را ادامه دهد و به نتیجه برساند، وظیفه هماهنگی با کنگره و رفع مشکلات داخلی آمریکایی ها به عهده خودشان است و ما در امور داخلی آنها وارد نخواهیم شد.


وزیر امورخارجه افزود: آنچه اهمیت دارد و ما دوباره بر آن تأکید می کنیم این است که دولت آمریکا را مسئول اجرای تعهداتی می دانیم که با به نتیجه رسیدن مذاکرات بر عهده می گیرد.


ظریف گفت: این تعهدات با توجه به واقعیات و احترام به مردم ایران و رعایت حقوق مردم ایران و مستلزم اجتناب از بیان مطالب و اقداماتی است که هیچگاه در مذاکرات رسمی مطرح نشده است بلکه در بیرون از فضای مذاکره و ازجمله با برخی اهداف داخلی آمریکایی ها مطرح می شود.


ظریف گفت: دستیابی به تفاهم به نفع همه است و بهانه ها را برای ایجاد ایران هراسی در منطقه از بین می برد. وی افزود: در این صورت خواهید دید که جمهوری اسلامی ایران در پیگیری توافق هسته ای بسیار جدی خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی بوکوحرام، الشباب، القاعده، جبهه النصره و داعش در منطقه و افریقا و ایجاد ترور، ‌خشونت و وحشت که متأسفانه به‌اشتباه به اسلام نسبت می دهند گفت: راه برخورد با این گونه مسائل دخالت خارجی نیست.


ظریف افزود: در لیبی، با توجه به دخالت خارجی شاهد وضع اسفباری هستیم و دخالت در یمن نیز جز کشتار وحشیانه مردم بی‌دفاع و از بین بردن زیرساخت‌های این کشور نتیجه دیگری نخواهد داشت.


وی اضافه کرد: این دخالت‌ها مردم مقاوم یمن را دچار مشکل جدی کرده است و افکار عمومی، دبیر کل سازمان ملل متحد و کشورها خواهان توقف فوری عملیات نظامی علیه یمن هستند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و افریقای جنوبی دیدگاه مشترکی در این زمینه دارند گفت: مبارزه با تروریسم در دستورکار دو طرف است و مذاکرات در این باره ادامه می‌یابد.


وی افزود‌: منطقه خاورمیانه و افریقا با مسئله تروریسم و افراطی‌گری مواجه است و این مسائل چالش‌های منطقه به شمار می‌رود.

 



۲۱/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن