تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802536894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ سفید: متمم‌های طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای، نگران‌کننده است /آمریکا شرایط را در خلیج فارس و تنگه‌هرمز زیر نظر دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کاخ سفید: متمم‌های طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای، نگران‌کننده است /آمریکا شرایط را در خلیج فارس و تنگه‌هرمز زیر نظر دارد
سخنگوی کاخ سفید می گوید که پس از موافقت ضمنی اوباما با طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و 1+5، متمم‌های زیادی به آن اضافه شده و تأثیر این متمم‌ها بر طرح، باعث نگرانی کابینه است.
به گزارش نامه نیوز «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امروز هم به میان خبرنگاران آمد و در خصوص مسائل مهم روز سخن گفت.


اولین سوال ایران-محور این جلسه، به توقیف کشتی هلندی در خلیج‌فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معطوف بود؛ سخنگو ابتدا اذعان کرد که این شناور به دلیل کاملاً حقوقی و به خاطر حکم دادگاه توقیف شده ولی در ادامه مدعی شد  که اقدامات ایران در دریاها می‌تواند امنیت خطوط کشتیرانی تجاری را زیر سوال ببرد و به همین خاطر است که آمریکا شرایط را در خلیج فارس و تنگه‌هرمز زیر نظر دارد.


خبرنگاری از جاش ارنست پرسید که آیا در ماه‌های اخیر و در پی شدت گرفتن مذاکرات میان ایران و 1+5، موضع ایران در خصوص برهم زدن امنیت منطقه تغییر کرده است؟ غربی‌ها می‌گویند که حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در خاورمیانه در حکم برهم زدن ثبات این ناحیه ژئواستراتژیک است.


جاش ارنست در پاسخ گفت که پیش از این از ارتباط میان ایران و حوثی‌ها نگران بودیم ولی در حال حاضر، ارزیابی‌ جدیدی از رابطه موجود میان ایران و این گروه نداریم.


بنا به گفته مقامات سنا، قرار است فردا طرح نظارت کنگره آمریکا بر مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در این نهاد بررسی شود؛ سوال ایرانی بعدی، نظر کاخ سفید را در خصوص این اقدام جویا شد.


سخنگو گفت که این طرح حاصل کنار آمدن سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات و رسیدن به یک متن واحد بود و رئیس‌جمهور هم قبلاً گفته بود که این طرح را در صورت تصویب، تأیید و ابلاغ خواهد کرد.


ارنست اما به واقعیت موجود در سنا هم اشاره کرد و گفت که پس از اعلام توافق اوباما با این طرح، متمم‌های زیادی به آن افزوده شده «که باعث نگرانی ماست و می‌ترسیم که این متمم‌ها، اجماع ایجاد شده میان سناتورهای دو جناح را به خطر بیاندازد.»


متمم‌های مورد اشاره ارنست، بندهایی است که سناتورها هر از چندگاه به طرح نظارت بر توافق هسته‌ای اضافه می‌کنند و یکی گره خوردن توافق جامع به امنیت اسرائیل را خواستار می‌شود و دیگری صدور مجوز بازرسی‌های «هر زمان-هر مکان» برای بازرسان آمریکایی را.


در ادامه بحث به اوضاع یمن و بمباران مردم توسط جنگنده‌های سعودی کشید؛ خبرنگاری پرسید که آیا کاخ سفید از اوضاع انسانی در یمن نگران نیست؟


سخنگوی کاخ سفید گفت: «از تأثیرات این درگیری بر مردم نگران‌ایم و تصدیق می کنیم که شرایط انسانی ناگواری در یمن حاکم است و به همین خاطر، جان کری امروز به ریاض می‌رود و طرح توقف حملات هوایی به دلائل بشردوستانه را از مقامات سعودی خواستار خواهد شد.»


جاش ارنست به قول‌های انتخاباتی اوباما در خصوص بستن گوانتانامو هم گریزی زد و گفت: «باز ماندن این کمپ علاوه بر آسیب زدن به امنیت ملی ما، میلیون‌ها دلار هم هزینه به مالیات‌دهندگان تحمیل می‌کند و بر همین مبنا، رئیس‌جمهور با جدیت پیگیر بسته شدن گوانتانامو است.»




منبع: فارس


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن