تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797986876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنگره توافق را رد کند، هیچ کشوری تحریم‌ها را اجرا نمی‌کند/۲۵ سال بازرسی روزانه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کنگره توافق را رد کند، هیچ کشوری تحریم‌ها را اجرا نمی‌کند/۲۵ سال بازرسی روزانه


وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکره با ایران بار دیگر به کنگره توصیه کرد از تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر گفتگوها دست بردارد. کری گفت: افسانه‌ پردازی‌هایی که از نتانیاهو درباره ایران شنیده‌ام اتفاق نخواهد افتاد.توافق نقض شود همه گزینه ها روی میز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا  در مصاحبه با روزنامه «بوستون گلوب» درباره مذاکره با ایران، بار دیگر به کنگره توصیه کرد از تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر گفتگوها دست بردارد، زیرا واشنگتن در صورت توافق بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد و در صورت لزوم می‌تواند دوباره ایران را تحریم کند و همچنین «گزینه نظامی» هم در دسترس خواهد بود.  
مصاحبه وزیر امور خارجه آمریکا با روزنامه بوستون گلوب


کری که در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه صورت گرفته و امروز (چهارشنبه) منتشر شد، به روزنامه «بوستون گلوب» در مورد احتمال مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای، گفت گزینه‌های پیش رو، یک توافق و یک توافق بهتر نیست، بلکه واشنگتن و «1+5» باید بین توافق یا نرسیدن به توافق یکی را انتخاب کند.

وی به خبرنگار این روزنامه، گفت: «اگر روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا که همه آن‌ها برنامه هسته‌ای دارند، این (توافق) را امضا کنند و کارشناسان آن‌ها هم بگویند که این یک توافق خوب است، بعد کنگره به دلایل سیاسی بخواهد توافق را از بین ببرد، آن‌ها (1+5) عقب می کشند.»

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: در آن صورت رژیم تحریم‌های ضدایرانی از بین می‌رود و دیگر تحریمی نخواهد بود، چراکه اگر آن‌ها احساس کنند که ما به توافق معقول رسیده‌ایم؛ اما فقط کنگره تصمیم به رد آن گرفته، هیچ‌کدامشان دیگر تحریم‌ها را اجرا نخواهند کرد.»

کری ایده تحریم تا سر حد به زانو درآوردن ایران را نیز رد کرد و تأکید کرد که چنین اتفاقی نمی‌افتد. «افسانه‌ پردازی‌هایی که از نتانیاهو (نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی) خطاب به جمهوری‌ خواهان شنیده‌ام که می‌گوید «آن‌ها را تا سر حد مرگ تحت فشار قرار دهید و تحریم‌ها را افزایش دهید»، اتفاق نخواهد افتاد.»

وی درباره تناقض میان متون منتشر شده از طرف ایران و آمریکا در خصوص بیانیه منتشر شده در ماه گذشته در شهر لوزان سوئیس، گفت: از این مسئله چندان نگران نیست.
کری افزود: اگر این چیزی نباشد که تصور می‌کنیم بر سر آن توافق شده و اگر آن چیزی نباشد که ما می خواهیم، توافق را امضا نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به منتقدان توافق هسته‌ای، به نظارت‌های سختگیرانه بر برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: «ما 25 سال، که زمانی بسیار طولانی است، از بازرسی‌های روزانه تمام چرخه سوخت را به دست آوردیم، تمام اورانیوم، از معدن تا آسیاب، تا کیک زرد، تا گاز، تا سانتریفیوژ و تا پسماند.»

جان کری در پایان بار دیگر تهدید اقدام نظامی را نیز مطرح کرد و گفت: «اگر دیدیم که آن‌ها به سمت آن (برنامه تسلیحاتی) می‌روند، که قطعا می‌توانیم ببینیم، آنوقت گزینه بازگشت تحریم ها یا گزینه نظامی را خواهیم داشت.»


چهار شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن