تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون دفتر رییس جمهوری : منافع ملی نباید پای مسایل سیاسی و جناحی، ذبح شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در نشست نقد و بررسی دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات 1+5؛ معاون دفتر رییس جمهوری : منافع ملی نباید پای مسایل سیاسی و جناحی، ذبح شود تهران - ایرنا - معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه سیاست خارجی و منافع ملی نباید پای مسایل سیاسی و جناحی، ذبح شود، وظیفه رسانه ها و ارباب جراید را در شرایط کنونی، حفظ انسجام جامعه و جلوگیری از دو قطبی شدن فضای کشور در قبال مذاکرات هسته ای عنوان کرد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پرویز اسماعیلی امروز (سه شنبه) در نشست نقد و بررسی دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات 1+5 که در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم مذاکره کننده هسته ای کشور در پی حداکثری کردن منافع ملی در فرآیند مذاکرات است، گفت: رسانه ها باید با بررسی دقیق اهداف دشمن و شرایط موجود، تیم مذاکره کننده را در صحنه پیچیده و نیازمند هسته ای که نیاز به مهارت های فراوانی دارد، یاری کنند.
وی با اشاره به حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه علوم و فنون نوین که موجب عبور ایران از مرزهای توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی می شوند، گفت: طرف مقابل با آگاهی از این رخداد، به دنبال محدود کردن حرکت رو به پیشرفت ایران است و چون هیچ بهانه ای در عرصه علوم مربوط به فناوری پرتابی، ژنتیک، هوش مصنوعی و رباتیک نداشت، موضوع هسته ای را برجسته کرد.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری با نقل بیاناتی با این مضمون از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ما دشمن را با قدرت علمی بر زمین خواهیم زد»، گفت: جای تعجب است که در شرایط کنونی که طرف مقابل بر زمین خورده و با دست بر داشتن از تهدیدات، به پای میز مذاکره آمده است، بگوییم که ما بخاطر ضعف مذاکره می کنیم.
اسماعیلی اظهار کرد: موضوع هسته ای، موضوعی ملی است و نظام تصمیم گرفت که بهانه دشمن را که می خواست در عرصه های دیگر ما را محدود کند، بی اثر کند؛ بنابراین ماموریت رسانه ها، مدیریت افکار عمومی و اقناع و جلب حمایت آن برای برنامه هایی است که به تأمین منافع ملی می انجامد.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری با تأکید بر اینکه اصل مذاکره را نظام پذیرفته و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کردند که اتفاقاً با همین کشور هم البته در موضوع هسته ای صحبت می کنیم، گفت: نباید افکار عمومی را به اشتباه بیندازیم و جلوتر از مسوولان عالی نظام حرکت کنیم.
اسماعیلی با بیان اینکه سناریوی حریف، افزایش فشار و هزینه بر ایران در ابعاد مختلف برای کسب امتیازات بیشتر در 2 ماه باقی مانده به پایان مذاکرات است، گفت: رسانه های ما باید سه عنصر حقیقی بی تأثیری تحریم ها، بی اعتمادی به طرف مقابل و مسئولیت حریف در عدم توافق احتمالی در مذاکرات را برجسته کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه انتقادها باید به گونه ای باشد که تیم مذاکره کننده تخطئه نشود و برخوردها با منتقدان نیز باید به نحوی باشد که احترام آنان حفظ شود، گفت: اوضاع امروز، همانند دوران دفاع مقدس است. در جنگ هیچگاه یک سربازی را که برای شناسایی و کسب اطلاعات به مأموریت به خاک دشمن می رود پس از بازگشت متهم به خیانت نمی کنند و نمی گویند که پشت پرده چه خبری بوده، کاری که متأسفانه برخی از جریان های سیاسی در قبال تیم مذاکره کننده هسته ای انجام می دهند.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت:باید تفاوت بین نقد و تخریب را دانست و نباید با انگیزه های سیاسی، فضا را به عرصه ای ببریم که نقدهای سازنده و فنی در سطح سخنان بی اساس و بدون محتوا پنهان ماند و مغفول شود.
اسماعیلی افزود: دلواپسی برای منافع ملی پدیده ای ممدوح و پسندیده است، اما اگر این دلواپسی به حرفه سیاسی تبدیل شود و منافع ملی را به مخاطره بیندازد، پذیرفتنی نیست. در هر فرضی رسانه ها نباید، اقتدار نظام در برابر نظام سلطه را مخدوش کنند.
وی توضیح داد: ما یا به توافق خوب می رسیم و یا توافقی حاصل نمی شود، اگر روزی به توافق خوب برسیم، قابل قبول نیست که توافق را خیانت به ملت تعریف کنیم و اگر به توافق نرسیم، خنده دار است که بگوییم در مذاکرات شکست خورده ایم. توافق خوب، توافقی است که استقلال، عزت و منافع ملی کشور را تضمین کند و نگهبانی رسانه ها از مذاکرات اینجا باید شکل بگیرد، نه بر سر جزییات مذاکره که اطلاعی هم از آن نداریم.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری تاکید بر حفظ دستاوردهای علمی و تکنولوژیک کشور و پذیرش نظارت مشروع در چارچوب امنیت ملی و لغو تحریم های شورای امنیت و تحریم های ثانویه اقتصادی را از دستاوردهای مذاکرات هسته ای دانست و گفت: ادبیات رسمی و مرجع در رسانه ها باید ادبیات ابراز شده از سوی دیپلمات های خودمان باشد و نباید به حرف های دشمن و منابع خبری آنها سندیت بدهیم.
اسماعیلی تصریح کرد: برخی از رسانه های ما ناآگاهانه در دام دشمن می افتند و با انتشار سخنان نادرست حریف به آنها اعتبار می دهند که نمونه آن را در استناد به مطلب نادرستی از شورای روابط خارجی آمریکا دیدیم که پس از آن علیه آقای ظریف مسایلی را مطرح کردند، اینجاست که باید خبرنگار از سیاستمدار جلوتر حرکت کند.
وی با بیان برخی جملات مقامات آمریکایی نظیر رییس جمهوری آمریکا که اگر می توانستیم پیچ و مهره صنعت هسته ای ایران را باز می کردیم، گفت: باید عقب نشینی های دشمن را برجسته کنیم. رییس جمهوری آمریکا پس از لوزان پنج مصاحبه بلند انجام داد تا عقب نشینی را در داخل کشورش جا بیندازد. در این مصاحبه ها صراحتاً عنوان کرد که ما نمی توانیم با ایران جنگ کنیم، نمی توانیم فرآیند تحریم را که شکست خورده است، ادامه دهیم و تنها راه مطلوب برای ما و جهان توافق با ایران است. اما این سخنان در کشور چقدر برجسته شد و چرا شکاف های مواضع سیاسی بلوک غرب شناسایی و مطرح نشد، مگر آمریکایی ها صراحتاً عنوان نکردند که ما با اسراییل بر سر ایران اختلاف نظر داریم و مگر آنها نگفتند که ایران یک قدرت غیرقابل چشم پوشی در منطقه است و راهبرد ما دیگر تغییر رژیم ایران نیست.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری با اشاره به برخی اشتباهات در بیان مفاهیم فنی تفاهم نامه لوزان مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژها گفت: نباید مردم را به اشتباه بیندازیم. ما بر مبنای نرمش قهرمانانه برخی محدودیت های موقت را پذیرفتیم و مسیر ما بازگشت پذیر است.
در این نشست که با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه های داخلی کشور برگزار شد، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، جبرئیلی معاون خبرگزاری فارس، الیاس حضرتی مدیر مسوول روزنامه اعتماد، رها خرازی و فواد ایزدی کارشناس مسایل سیاسی ، دیدگاه های خود را در قبال دیپلماسی رسانه ای ایران و نقاط ضعف و قوت آن بیان کردند.
این دهمین نشست از سلسله جلسات تخصصی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها بود.
سیام(1)**9189**1449



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن