تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806862343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف معنادار ميزان باسوادي زنان در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اختلاف معنادار ميزان باسوادي زنان در کشور
معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: در حال حاضر يکي از برنامه‌هاي ما تدوين اطلس زنان است و براي سال 94 قصد داريم به آسيب‌شناسي و ريشه‌يابي مسائل زنان بپردازيم.
روز نو : معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: در حال حاضر يکي از برنامه‌هاي ما تدوين اطلس زنان است و براي سال 94 قصد داريم به آسيب‌شناسي و ريشه‌يابي مسائل زنان بپردازيم.


به گزارش روز نو، اطهره نژادي در يازدهمين نشست مشاوران امور بانوان وزارتخانه‌ها با معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ‌بخش آسيب‌هاي اطلس زنان جزو اطلاعات طبقه‌بندي شده است و نمي‌توانيم آن را به عموم مردم ارائه کنيم بنابراين از حفاظت و امنيت اطلاعات خواستيم به ما کمک کند و پيکج اطلاعاتي اطلس زنان را براي آنان فرستاديم. از نظر معاونت امور زنان جز بخش آسيب‌ها بقيه اطلاعات محرمانه نيست و اگر به ما اجازه داده شود، کل اطلس را براي استفاده مردم روي پرتال معاونت امور زنان و خانواده قرار مي‌دهيم.


وي درباره پورتال معاونت امور زنان اظهار کرد: قصد داريم اين پورتال را گسترش دهيم و ضمن پرداختن به بخش‌هاي فني پورتال قصد داريم بخش بين‌الملل را به آن اضافه کنيم.


معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به آمار سال 90 در حوزه زنان اظهار کرد:‌ بر اساس اين آمار 71.5 درصد از زنان در شهرها زندگي مي‌کنند و 28.5 درصد روستايي يا غير ساکن هستند. تفاوتي بين بعد خانوار شهري و روستايي ديده نمي‌شود. بالاترين و پايين‌ترين ميانگين ميزان ازدواج به ترتيب در استان‌هاي خراسان شمالي و تهران ثبت شده است و بيشترين ترکيب ازدواج در مردان در سال‌هاي 20 تا 24 و در زنان 15 تا 19 سال است. بيشترين اختلاف ازدواج شهري و روستايي در کرمان و کمترين آن در استان سيستان و بلوچستان ثبت شده است.


وي در ادامه گفت: بالاترين و پايين‌ترين ميزان طلاق به ترتيب در استان‌هاي البرز و سيستان و بلوچستان ثبت شده است. بيشترين طلاق ثبت شده در زنان در گروه سني 25 تا 29 سال و در مردان در گروه سني 20 تا 24 سال است. ميانگين ميزان طلاق روستايي 21.86 و ميانگين ميزان طلاق شهري 39.63 است. نسبت طلاق به ترتيب در استان‌هاي مازندران، و چهارمحال و بختياري داراي بيشترين و کمترين مقدار است.


نژادي با اشاره به بعد خانوار در ايران گفت: بعد خانوار در سال 75 ، 4.8 در سال 85 ، 4.1 و در سال 90 ، 3.6 بود.


وي با اشاره به برنامه‌هاي معاونت امور زنان و خانواده اظهار کرد: مطالعات پايه کارشناسي انجام شد، برگزاري جلسات تخصصي در طول چندين ماه با حضور متخصصان صورت گرفت.


معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري درباره برنامه کلينيک سلامت خانواده گفت: فاز اول اين کلينيک بر اساس تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده با وزارت بهداشت در 9 استان انجام مي‌شود و در همين جهت وزارت بهداشت نامه‌هايي را به استان‌ها ارسال کرده است و اين کلينيک‌ها مي‌توانند در حوزه‌هاي پيشگيري مانند پيشگيري از طلاق، موثر باشند.


وي درباره وضعيت آموزش اظهار کرد: ميانگين ميزان باسوادها در روستاها 69.58 و در شهرها 84.33 است. توزيع ميزان باسوادي زنان جمعيت 6 ساله و بالاتر در کل کشور يکنواخت نيست و ميان استان‌هاي کشور از لحاظ ميزان باسوادي زنان اختلاف معناداري وجود دارد. به گونه‌اي که کمترين باسوادي در استان سيستان و بلوچستان با 65.4 درصد و بيشترين آن در استان تهران با 88.6 درصد درج شده است.


وي افزود: ميزان باسوادي کم زنان در استان‌هايي مانند اردبيل، خراسان جنوبي، خراسان شمالي و خوزستان و ميزان باسوادي متوسط زنان در استان‌هايي مانند ايلام، چهار محال و بختياري، زنجان و ميزان باسوادي بالاي زنان در استان‌هايي مثل اصفهان، البرز، بوشهر و تهران ثبت شده است.




تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن