تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803870067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 37 درصدی اعتبارات عمرانی استان اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رشد 37 درصدی اعتبارات عمرانی استان اصفهان اصفهان - ایرنا- استاندار اصفهان از رشد 37 درصدی اعتبارات عمرانی این استان در سال 94 خبر داد و گفت: امسال 11 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استان است.


به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اعتبارات عمرانی پارسال را هشت هزار و 300 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: تاکنون 75 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است که از این لحاظ نسبت به سال های قبل وضعیت خوبی داریم.
وی این اعتبارات را جدا از سفر ریاست جمهوری به اصفهان دانست و گفت: در سفری که رییس جمهوری و هیات وزیران سال گذشته به استان داشتند دو هزار و 700 میلیارد ریال تخصیص یافت.
زرگرپور همچنین با اشاره به رشد 17 درصدی اعتبارات جاری طبق روال هر سال افزود: علاوه بر این اعتبارات، سهم شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی نیز مطرح است.
استاندار اصفهان درآمد استان از این محل در سال گذشته را 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این رقم بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع شده است.
وی پیش بینی کرد که این رقم امسال 15 درصد افزایش یابد و به 11 هزار و 500 میلیارد ریال برسد.
زرگرپور همچنین درباره تسهیلات بانکی گفت: این تسهیلات در سال گذشته معادل شش هزار و 200 میلیارد ریال برای اشتغال و سرمایه گذاری و 800 میلیارد ریال برای بخش کشاورزی بود.
استاندار اصفهان با اشاره به آیین نامه جدید دولت درباره تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: پیش بینی می شود بخشی از رکود واحدهای اقتصادی و تولیدی کشور با این آیین نامه و تسهیلات و کمک های ارائه شده در قالب آن از بین برود.
وی خاستگاه این آیین نامه را سفر پارسال رئیس جمهوری به اصفهان دانست و افزود: یکی از موارد مورد تاکید آقای روحانی در سفر به این استان موضوع تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بود.
وی با بیان اینکه مفاد این آیین نامه از هفته آینده در اصفهان اجرا می شود، خاطر نشان کرد: 26 شرکت در اولویت بررسی برای برخورداری از تسهیلات آن قرار دارند.

*** هزینه شدن 60 درصد اعتبارات بانکها در داخل استان
استاندار اصفهان در این نشست خبری با اشاره به دادن کارت زرد به بانک های استان گفت: بانک ها هر سال 360 هزار میلیارد ریال از استان جذب می کنند اما فقط 60 درصد آن در اصفهان هزینه می شود.
وی با تاکید بر اینکه این هزینه کرد باید به 85 درصد برسد، افزود: بانک های دولتی در این زمینه وضعیت بهتری دارد اما بانک های خصوصی عقب ترند.
زرگرپور با بیان اینکه اکنون وضعیت بهتری در این زمینه نسبت به اوائل امسال داریم، اظهار کرد: درصد هزینه در بانکهای دولتی به 150 درصد رسیده چراکه تسهیلات تکلیفی دارند و در بانک های خصوصی به 75 درصد رسیده است.
وی با اشاره به بررسی و مقایسه بانک ها در استان اصفهان گفت: در برخی موارد باید اصلاحاتی انجام شود و وارد برخی جزئیات شد.

*** شناسایی مزارع استفاده کننده از فاضلاب
استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی درباره نقش سبزیجات آلوده در شیوع بیماری اسهال در اردیبهشت امسال گفت: مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد که این بیماری از مواد خوراکی منتقل شده است و نه آب.
وی شیوع اولیه این بیماری بویژه در سه روز نخست آن را از طریق مواد غذایی دانست و افزود: هیچگاه مرکز بهداشت اعلام نکرد که سبزی نخورید بلکه بر سالم سازی و شستشوی آن تاکید داشت.
زرگرپور با اشاره به کنترل میدان میوه و تره بار اصفهان و آزمایشات صورت گرفته در این زمینه افزود: گروه سه نفره ای از استانداری، مرکز بهداشت و جهادکشاورزی تشکیل شده تا مساله آبیاری مزارع با پساب فاضلاب بررسی شود.
زرگرپور با بیان اینکه مزارع استفاده کننده از فاضلاب و تانکرهایی که اقدام به تخلیه فاضلاب در مزارع می کنند در همه شهرستان های استان شناسایی شده تاکید کرد: بزودی در جلسه ای درباره آنها تصمیم گیری می شود.
وی با ابراز خرسندی از اینکه بیماری شیوع یافته خوش خیم بود و بحران آن در زمان کوتاهی برطرف شد، تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار این اپیدمی باید مساله آبیاری مزارع در آینده ساماندهی شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری درختان و گیاهان غیر مثمر مانعی ندارد، خاطرنشان کرد: مساله این است که تصفیه خانه های فاضلاب ما پساب استاندارد تولید نمی کنند.
به گفته وی با توجه به مسائل شرق اصفهان راهی جز استفاده از پساب فاضلاب برای کشت درخت های گز و تاغ نداریم.

*** کارت زرد وزارت کشور به اصفهان بخاطر مترو
زرگرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قطارشهری اصفهان گفت: رام جدیدی از واگن های مترو در راه اصفهان است و امیدواریم تا نیمه اول امسال فاز اول خط اول مترو از شمال شهر تا میدان امام حسین (ع) راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه رام اول واگن های تخصیص یافته به اصفهان کم و ناکافی بود، افزود: ما خارج از سیستم تعیین شده اقدام به خرید واگن های جدید کردیم به همین دلیل از وزارت کشور کارت زرد گرفتیم.
وی با اشاره به خریداری سه رام واگن مترو اظهار کرد: مسیر مرحله اول خط اول باز است، ایستگاه ها آماده و بیشتر آزمایش ها در 13 کیلومتر انجام شده است.
استاندار اصفهان دلیل اصلی موانع راه اندازی مترو را عدم تعامل میراث فرهنگی و شهرداری در 15 سال گذشته اعلام و تصریح کرد: اما در یک و نیم سال گذشته با تشکیل کمیسیون پنج نفره که اعضای آن از این دو نهاد هستند تعامل بین آنها برقرار شده است.
وی برخی مسائل حاشیه ای و تندروی ها را نیز در متوقف شدن پروژه قطار شهری موثر دانست و افزود: ما از شهرداری و میراث فرهنگی خواسته ایم باهم صلح کنند تا ایستگاه ها ساخته شود.

*** موزه دفاع مقدس، موزه هنر، مصلا ، نقش جهان
زرگرپور همچنین مشکلات موجود در راه اندازی موزه دفاع مقدس را یکی از غصه های اصفهان دانست و گفت: ما با 10 درصد شهدا و 11 درصد ایثارگران کشور هنوز موزه دفاع مقدسی در شان استان نداریم.
وی افزود: مقرر شده طرح دو مرحله ای برای موزه دفاع مقدس اصفهان ارائه و اجرای مرحله اول آن سریع آغاز شود.
استاندار اصفهان با اشاره به در نظر گرفتن 60 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری اصفهان و 200 هزار یورو از سوی فولاد مبارکه برای این موزه اظهار امیدواری کرد که مرحله اول آن تا پایان امسال افتتاح شود.
وی با اشاره به امضای موافقتنامه واگذاری کارخانه ریسباف اصفهان از سوی بانک ملی برای ایجاد موزه هنر در این مکان گفت: این کارخانه با فضای هفت هکتار یک مجموعه میراثی و مکان مناسبی برای راه اندازی موزه گنجینه های اصفهان است.
زرگرپور در پاسخ به سوالی درباره چگونگی این توافقنامه توضیح داد: ما از محل رانت رفاقتی این کار را کردیم هرچند مقرر نیز شده که معادل 15 درصد ارزش این کارخانه بصورت نقدی و مابقی بصورت املاک و مستغلات پرداخت شود.
استاندار اصفهان همچنین درباره پروژه مصلای بزرگ اصفهان گفت: اکنون مشکل منابع مالی این پروژه حل شده و امیدواریم فاز اول مصلا سرانجام بعد از 20 سال در نیمه اول امسال بهره برداری شود.
زرگرپور درباره ورزشگاه نقش جهان نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی آن در حال انجام و با پیمانکار قرارداد جدید بسته شده است، افزود: طرحی توسط بخش خصوصی برای فعال شدن مجدد دهکده المپیک اصفهان ارائه شده که در کارگروه گردشگری استان در حال بررسی است.
وی با اشاره به تغییر سهام پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان و رسیدن سهام شهرداری به 60 درصد نسبت به کلنگ زنی و اجرایی شدن آن در سال جاری اظهار امیدواری کرد.

*** کشف آثار دو دوره مختلف در پروژه مترو اصفهان
استاندار اصفهان به کشف آثار دو دوره مختلف در زیر زمین در جریان پروژه قطار شهری اشاره و اظهار کرد: اکنون در محدوده میدان امام حسین (ع) و کاخ جهان نما فقط کار اکتشاف انجام می شود.
وی این آثار را یکی مربوط به دوره صفویه و دیگری با قدمت بیشتر اعلام و اضافه کرد: در میدان دروازه دولت، تونلی به طول 60 متر با قطر سه در یک و نیم متر کشف شده که مربوط به دوره صفویه و کار انتقال آب را انجام می داده است.
زرگرپور ادامه داد: در محدوده میدان انقلاب و روبروی مدرسه چهارباغ نیز دو سری کف سازی کشف شده است.
وی درباره آثار میراث فرهنگی کشف شده توضیح داد: برای این آثار سه کار انجام می شود، مستند سازی، برداشته شدن یا انتقال آثار به موزه و باقیماندن آثار در محل خود ( برای مواردی که قابل انتقال نیست).
استاندار اصفهان از پیشنهاد ایده ای در این زمینه خبر داد که حدود 30 تا 40 متر از تونل کشف شده را نگه دارند و مابقی آن برداشته شود.
وی افزود: همچنین این ایده پیشنهاد شده که کف سازی های کشف شده روبروی مدرسه چهارباغ برای بازدید عموم به نمایش در آید.
زرگرپور تاکید کرد: ما ملزم به حفظ میراث فرهنگی و در عین حال ادامه پروژه قطارشهری هستیم.

*** کاهش 22 درصدی بارش ها در اصفهان
استاندار اصفهان در این نشست خبری از کاهش 22 درصدی بارش در استان اصفهان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میانگین وزنی بارش در استان 128 میلیمتر است که نسبت به دراز مدت نیز 15 درصد کاهش دارد.
وی میزان بارش استان اصفهان را یک دوم متوسط کشوری و یک ششم متوسط دنیا دانست و تصریح کرد: میزان بارش در کلانشهر اصفهان نیز نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
زرگرپور گفت: بارش ها در سرشاخه های زاینده رود با یکهزار و 570 میلیمتر وضعیت بهتری داشته و از میزان متوسط نیز بالاتر است.
وی تاکید کرد: استان اصفهان همچنان در خشکسالی هیدرولوژیکی ( هواشناسی) بسر می برد.

*** رویکرد جدید در پرونده اسیدپاشی
استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: من مسئول ورود به جزئیات این پرونده نیستم اما می دانم که نیروی انتظامی، اطلاعات و قوه قضائیه همه تلاش خود را در این زمینه می کنند.
وی با بیان اینکه از طرف شورای امنیت کشور ابلاغ شده که با رویکرد جدیدی با این پرونده برخورد شود، افزود: انچه اهمیت دارد این است که رویکرد جدید نتایج بهتری از قبل داشته باشد.
*** ت/3011/ 6508



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن