تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820267618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهاجم آل سعود به یمن ناجوانمردانه ترین جنگ در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جانشین فرمانده کل سپاه: تهاجم آل سعود به یمن ناجوانمردانه ترین جنگ در جهان است سنندج- ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهاجم نظامی و غیر انسانی یک کشور ثروتمند عربی علیه یک کشور ضعیف مسلمان عربی را نمونه ای از ناجوانمردانه ترین و بی منطق ترین، جنگ در جهان برشمرد.


به گزارش ایرنا سردار حسین سلامی روز سه شنبه در آیین یادواره پیشمرگان مسلمان کرد در سالن آزادی سنندج گفت: سعودی ها با تبعیت از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی شبانه روزی بر سر مردم بی پناه یمن بمب می ریزند و شمار زیادی از مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشند.
او با اشاره به رشادت ها و مجاهدت های پیشمرگان مسلمان کرد در دوران طلایی دفاع مقدس گفت: حفظ هویت، عزت و حیثیت قوم کرد تنها محدود به این دوران نمی شود بلکه امروز نیز این مردم در بزرگترین انتخابات بین المللی و در مقابل کشورهای 5+1 از استقلال، حیثیت و دستاوردهای انقلابی خود دفاع می کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست ها، راهبردها و استراتژی های دشمنان در جهان گفت: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر به آگاهی، شناخت تهدیدات و فرصت ها نیازمند است.
سردار سلامی اظهار کرد: قدرت های استکباری با درگیر کردن ملت های مسلمان با هم و ترویج برادر کشی در جهان، به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند.
وی ایران را سرزمین وحدت ملی و وحدت اقوام مختلف دانست و گفت: علیرغم وجود اقوام مختلف کرد، ترک، فارس، لر، عرب و بلوچ در این کشور، همه با وحدت و یکرنگی در کشور زندگی می کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را سیاست صهیونیست ها و آمریکایی ها دانست.
او جنایات تکفیری ها در کشور عراق را بزرگترین خیانت آنها به امت اسلامی و دین مبین اسلام دانست و گفت: گروهک های تکفیری با کشتار وحشیانه مسلمانان، درصدد زشت و کریه جلوه دادن چهره اسلام به جهانیان هستند.
سردار سلامی مردمان استان کردستان را اصیل ترین قوم ایران دانست و گفت: این مردم غیور با از خودگذشتگی، ایثار و مقاومت در برابر اروپایی ها، آمریکایی ها، صهیونیست ها و عوامل خیانتکار و فریبکار آنها پیروز شدند.
وی عزت، امنیت و آرامش کنونی کشور را مرهون فداکاری قوم کرد دانست و گفت: پیشمرگان مسلمان کرد در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند و کردستان را به گورستان دفن آرزوهای دشمن تبدیل کردند و با پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تاریخ سرنوشت ساز ایران را رقم زدند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین فراهم کردن رفاه و آسایش برای مردمی که آزادی و شکوه را برای کشور خلق کردند ضروری دانست.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این آیین ضمن گرامیداشت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان فرهنگی کردستان، برگزاری یادواره شهیدان پیشمرگ مسلمان کرد را ضروری دانست.
سردار محمد حسین رجبی انقلاب اسلامی را در تاریخ کشور ماندگار دانست و گفت: امنیت کنونی جامعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است.
وی افزود: شهدا برای مجاهدت و دفاع از سرزمین اسلامی مهاجرت کردند و با نثار جان خود از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی پاسداری کردند.
اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان حضور ضد انقلاب در مناطق کُردنشین، مردم مسلمان کُرد به شیوه های مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و بسیاری از آنها ناچار شدند به شهرهای مختلف یا استان های همجوار از جمله کرمانشاه مهاجرت کنند، این وضعیت، زمینه تشکیل سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان را فراهم کرد و شهید محمد بروجردی فرمانده سپاه غرب کشور در پاییز سال 1358، با همکاری برخی دیگر از فرمانده هان، این سازمان را تاسیس کرد.
سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان با جذب نیروهای بومی استان کردستان به سرعت گسترش یافت و در عملیات پاکسازی کامیاران در تاریخ 10بهمن 58، با سپاه همکاری کرد.
در پی این موفقیت، سازمان در عملیات های پاکسازی شهرهای مختلف شرکت کرد و در سال های 1359 تا 1361 نیز در پاکسازی جاده های مواصلاتی و روستاها ایفای نقش کرد.
سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان از سال 1361، به مرور جذب سازمان بسیج شد و در این دوران شهدای فراوانی از جمله جلال بارنامه و عثمان فرشته به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.
استان کردستان پنج هزار و 421 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد هزار شهید جزو نیروهای سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد هستند.ک/2
7352/1904



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن