تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه جنگ در یمن و افزایش نفرت جهانی از سعودی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/ محمدمهدی ملکی
ادامه جنگ در یمن و افزایش نفرت جهانی از سعودی‌ها
جنایات عربستان در کشور همسایه‌اش یمن موجب شده تا افکار عمومی این حکومت را با رژیم صهیونیستی و نسل کشی و جنایات وحشیانه آن‌ها در غزه و لبنان یکسان ببینند، جایگاه و حیثیت سعودی‌ها تحت الشعاع این مساله نه تنها در منطقه بلکه در سایر مناطق جهان بسیار خدشه دار شده و بایستی قبول کرد این واقعیت را که با ادامه تجاوزات به یمن نفرت جهانی علیه آل سعود نیز روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

یادداشت/ ادامه جنگ در یمن افزایش نفرت جهانی از سعودی‌ها را به دنبال دارد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدمهدی ملکی" طی یادداشتی پیرامون حملات اخیر عربستان سعودی به یمن مطالبی ارائه داده است.


متن یادداشت به شرح زیر است:


آنچه از شرایط آل سعود در سالهای اخیر می‌توان فهمید، این است که آن‌ها در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اوضاع نا‌به سامانی را تجربه می‌کنند و در تلاش‌اند تا از طرق مختلف اقداماتی را جهت غالب آمدن بر مشکلات عدیده خود در هر سه سطح انجام دهند. آن‌ها با سیاست هدف وسیله را توجیه می‌کند، دست به هر اقدامی می‌زنند تا بتوانند پایه‌های حکومت پادشاهی سعودی را حفظ کنند. 


حکومت عربستان سالیان متمادی تحت لوای خادم حرمین شریفین دست خود را به انواع خیانت‌ها و و کینه توزی‌ها علیه برخی مسلمانان و کشورهای اسلامی منطقه از جمله ایران، فلسطین، مردم بحرین و اینک مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن آلوده کرده‌ است. عداوت سعودی‌ها نسبت به ایران بر کسی پوشیده نیست، ریاض در تلاشی بی‌وقفه و همه جانبه بوده و هست تا بتواند به نحوی ایران را کنترل کرده و نگذارد که قدرت و نفوذ آن در پایتخت‌های عربی منطقه افزایش یابد، به طور مثال آن‌ها در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار‌ها از امریکا خواسته‌اند که علیه تهران وارد حمله نظامی شود و این پیشنهاد را هم داده‌اند که تمام هزینه‌های جنگ احتمالی را هم متقبل می‌شوند. 


آل سعود در سیاست‌های منطقه‌ای اخیر خود به تروریسم پروری و انتقال گروه‌های تروریستی به سوریه، عراق و یمن روی آورده تا بلکه بتواند از این طریق، ناآرامی و جنگ را به کشورهای فوق منتقل کند، دولتهای آن‌ها را تضعیف و مشغول نگهدارد تا اثر گذاری آن‌ها را در معادلات منطقه‌ای کاهش یابد و از طرفی موجب هزینه تراشیدن برای جبهه مقاومتی شود که در راس آن ایران قرار دارد. 


البته این سیاست به تنهایی از طرف ریاض اجرا نمی‌شود در واقع ظرفیت آل سعود به اندازه‌ای نیست که بتواند چنین سیاستی را در منطقه بدون هماهنگی و کسب اجازه از غرب بویژه امریکا در منطقه عملی کند، به بیان دیگر عربستان تنها مجری یک طرح غربی - عربی است که بازیگران پشت پرده آن از ریاض به عنوان ابزاری جهت نیل به مقاصدشان بهره می‌برند و در صورت شکست طرح نیز این آل سعود است که حیثیت و اعتبارش را از دست می‌دهد. 


عربستان پس از حمله به یمن و بمباران‌های شدید هوایی مناطق وسیعی از خاک آن کشور که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه و غیر نظامی شده و خرابی‌های بسیاری را برای آن کشور فقیر به بار آورده، اینک پس از اعلام آتش بس که البته متاثر از اقدامات سیاسی برخی کنش گران تاثیر گذار منطقه‌ای و بین المللی همچون تهران و مسکو بوده، بار دیگر حملات هوایی خود را علیه یمن آغاز کرده و گویی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا حداکثر ویرانی و کشتار ممکن را در یمن از خود به جای بگذارد. 


آل سعود با همه عداوت‌ها و کینه توزی‌هایی که تا کنون نسبت به برخی مسلمانان و کشورهای اسلامی داشته هم چنان خود را‌ ام القری! امت اسلام می‌نامد، اما براستی ریاض با وجود سیاست‌های نخ نما شده‌اش در گسترش تروریسم، جنگ و ناآرامی در منطقه و به طور خاص علیه کشورهای اسلامی چگونه می‌تواند مدعی چنین امری شود؟! پادشاه حکومتی که دلارهای نفتی‌اش در راه کشتار وحشیانه مسلمانان عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین هزینه می‌شود و میلیارد‌ها دلار را جهت براندازی حکومت اسلامی ایران به کار می‌گیرد تا به مطامع خویش دست یابد، چگونه می‌تواند خود را خادم حرمین شریفین بنامد؟! 


جنایات عربستان در کشور همسایه‌اش یمن موجب شده تا افکار عمومی این حکومت را با رژیم صهیونیستی و نسل کشی و جنایات وحشیانه آن‌ها در غزه و لبنان یکسان ببینند، جایگاه و حیثیت سعودی‌ها تحت شعاع این مساله نه تنها در منطقه بلکه در سایر مناطق جهان بسیار خدشه دار شده و بایستی قبول کرد این واقعیت را که با ادامه تجاوزات به یمن نفرت جهانی علیه آل سعود نیز روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.



انتهای پیام/



اخبار مرتبط

اولاند برای خاورمیانه چه رویاهایی دیده است؟ / رقابت پنهان و آشکار پاریس و واشنگتن در خلیج‌فارس/ رویکرد دوگانه پاریس در مواجهه با حقوق‌بشر
ورود نیروهای پیاده ائتلاف نظامی به یمن ادعاهای رسانه‎های عربی است
طرح مسئله جوانگرایی در عربستان با هدف انحراف افکار عمومی
تجاوز نظامی به یمن سبب شکاف سیاسی در خاندان آل‎سعود شد
دخالت مافیای جهانی در عزل و نصب کابینه عربستان/ مهره‌چینی با هدف حفظ آل سعود پوسیده!




۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن