تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820095595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي ۳۶۴ پروژه شهری اصفهان در دستور کار است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طراحي ۳۶۴ پروژه شهری اصفهان در دستور کار است
سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان طراحي ۳۶۴ پروژه را در دستور كار امسال خود دارد که اين پروژه ها با ۳۸ عنوان كاري از جمله خيابانسازي، پياده روسازي، مجموعه فرهنگي، ورزشي، پارك، ساماندهي ماديها، روگذر و زيرگذر، دفع آبهاي سطحي، پاركينگ، اداري، منابع آب و خطوط انتقال آب تعريف شده است.
مديرعامل سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان با بیان این مطلب در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: تاكنون طراحي ۷۴ پروژه از سوي سازمان انجام و براي اجرا ابلاغ شده است. مصطفي بهبهاني تصريح كرد: سال ۹۴ آخرين برنامه اصفهان ۹۵ شهرداري است بنابراين امسال برنامه ريزي براي پنج ساله بعدي يعني اصفهان ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.
وی اظهارداشت: شاخص ترين پروژه هاي شهرداري كه به طور حتم در برنامه ۵ ساله ۱۴۰۰ شهرداري به آن توجه ويژه خواهد شد حلقه چهارم ترافيكي است و اميد مي رود در كنار پروژه هاي حمل و نقل عمومي بالاخص مترو تا پايان برنامه به بهره برداري برسد.
مديرعامل سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان با بیان اینکه حلقه چهارم ترافيكي به طول ۷۸ كيلومتر است كه ۴۶ كيلومتر آن در مناطق شهرداري اصفهان و بقيه در شهرهاي مجاور قرار دارد، اضافه کرد: حلقه چهارم ترافيكي داراي ۴ باند با عرض متغير ۵۵ تا ۷۶ متر مي باشد، همچنين ۲۰ روگذر و زيرگذر در محل تلاقي رينگ چهارم با خيابان ها و محورهاي اصلي ترافيكي ايجاد مي شود و سرعت خودرو در اين بزرگراه ۱۲۰ كيلومتر بر ثانيه تعريف شده است.
بهبهاني با بيان اينكه تاكنون محل تلاقي حلقه چهارم ترافيكي با بلوار رضوان و شهرروياها اجرا شده است، اظهار داشت: نقشه هاي اجرايي بزرگراه شهيد اردستاني در امتداد خيابان آبشار در محل تلاقي بزرگراه فرودگاه-اشكاوند جهت اجرا آماده شده است.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه رينگ چهارم ترافيكي با بعضي از محور هاي اصلي از جمله خيابان هاي امام خميني(ره)، جي، آبشار سوم كه به نوعي ورودي شهر قلمداد مي شوند عبور مي كند بايد داراي طراحي ويژه باشد.
مديرعامل سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه يكي از مراحل مهم شكل گيري حلقه چهارم ترافيكي آزادسازي مسير است كه از سال گذشته آغاز شده، ادامه داد: طبق برآورد تقريبي اوليه اين بزرگراه حدود ۶۰۰ ميليارد تومان براي اجرا و ۴۰۰ ميليارد تومان براي آزادسازي هزينه در بر دارد.
بهبهاني با بيان اينكه ۶۰ درصد از اين هزينه ها در محدوده شهر اصفهان است، اضافه كرد: طراحي تقاطع استقلال نيز انجام و نقشه هاي آن براي اجرا ابلاغ شده است.
وي بيان كرد: انتظار ما اين است تا ظرف ۵ سال رينگ چهارم ترافيكي احداث شود اما يكي از معضلات شهرداري درآمدهاي ناپايدار است.
مديرعامل سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه سازمان طراحي از سال ۸۱ با هدف ايجاد محوريت براي طراحي پروژه هاي شهري تاسيس شده است، اظهار داشت: سازمان طراحي و فني مهندسي علاوه بر طراحي مستقيم نقش مهمي در تحويل گيري طراحي پروژه ها به نيابت از شهرداري اصفهان دارد و با ارائه مشاوره در مطالعات اوليه پروژه ها به مراجع تصميم گيري كمك مي نمايد.
وی ادامه داد: طراحي پروژه ها به مفهوم كلي به معني تبديل ايده ها و خواسته ها و انتظارات از پروژه به نقشه هاي اجرايي است و لذا رشته هاي مختلف معماري، شهرسازي، سازه، آب، تاسيسات برق و مكانيك، ترافيك و حمل و نقل وژئوتكنيك را در بر مي گيرد.
بهبهاني با بيان اينكه كيفيت، هزينه و سرعت سه عامل مهمي در طراحي پروژه ها است كه در يك صفحه ديده مي شود، گفت: براي اينكه يك پروژه از مطلوبيت كافي برخوردار باشد از ابتدا تا انتها معمولا شش مرحله پيدايش، مطالعات اوليه، طراحي فاز يك، طراحي فاز دوم، اجراي پروژه و نگهداري را بايد طي كند.
وي افزود: مراجع تصميم گيري در تصويب پروژه هاي عمراني كميته مطالعات مقدماتي، شوراي سياست گذاري، پروژه هاي عمراني، كميسيون بررسي و تصويب طرح هاي عمراني، كميته فني فاز يك، كميته فني فاز دو هستند البته پروژه هاي بزرگ عمراني بايد به تصويب شوراي شهر برسد.
مديرعامل سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان كرد: در كميته ها و كميسيون ها مديران و كارشناسان با اظهارنظر بر روي پروژه ها و انجام اصلاحات لازم، آنها را به تصويب مي رسانند.
بهبهاني با بيان اينكه معمولا پيدايش يك پروژه بر اساس نظرسنجي، مطالبات مردمي و اسناد بالادستي از جمله برنامه ۵ ساله و طرح هاي تفصيلي و ديگر مطالعات جامع صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: در مطالعات اوليه پيوست هاي مختلف ترافيكي، زيست محيطي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و خواسته ها و الزامات طراحي پروژه ها به دست مي آيد.
وي اظهار داشت: توجه به مراحل پيدايش و مطالعات اوليه پيش نياز طراحي است و نقش كليدي در روند توسعه پايدار شهر و رضايتمندي مردم دارد.
مديرعامل سازمان طراحي و فنی – مهندسی شهرداري اصفهان با بيان اينكه طراحي پروژه ها معمولا بعد از اين دو مرحله و تعيين بودجه آغاز مي شود، ادامه داد: طراحي برخي از پروژه ها از سوي كارشناسان سازمان انجام مي شود و براي طراحي بخش قابل توجهي از پروژه ها از مشاوران بيرون از سازمان استفاده مي گردد.
بهبهاني تاكيد كرد: در طراحي مركز همايش هاي بين المللي و ميدان امام علي(ع) سازمان طراحي نقش تحويل گيري نقشه هاي اجرايي را به عهده دارد و در خصوص طراحي مترو اين سازمان نقشي به عهده ندارد.
وي با بيان اينكه در طراحي پروژه ها سازمان نگاه كيفي داشته و سعي در ارتقا كيفيت آنها دارد، اضافه كرد: رعايت مقررات ملي ساختمان، به كارگيري شاخص هاي معماري ايراني اسلامي، صرفه جويي در مصرف انرژي، مناسب سازي براي معلولان و صرفه جويي در هزينه ها از جمله مواردي است كه مورد توجه جدي در طراحي قرار دارد.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن