تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799688153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبور از روحانی کلید خورد/ جمال آمریکا را عشق است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عبور از روحانی کلید خورد/ جمال آمریکا را عشق است
بررسی محتوایی روزنامه های سه شنبه:
عبور از روحانی کلید خورد/ جمال آمریکا را عشق است هر چند 9 ماه تا برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده، روزنامه های صبح امروز و به خصوص روزنامه های اصلاح طلب موضوع انتخابات و صف بندی ها را پررنگ کرده اند.


به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، اظهارات وزیر کشور در جمع استانداران بار دیگر در صفحه نخست بیشتر روزنامه ها کار شده است. فضلی تغییرات در سطح استانداران را رد کرده است. از سوی دیگر برخی از روزنامه ها به انفعال مسئولان سیاست خارجی در قبال مصوبه سنا اعتراض کرده اند.روزنامه اصلاح طلب آرمان در شماره امروز خود "عبور از روحانی" را کلید زده است. این روزنامه در یادداشتی به قلم کیاوش حافظی، به نقل از منتخب نیا،  قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی از اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان گفته و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان را مسیر انحرافی دانسته است: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، اصلاح‌طلبان اعلام كردند برای انتخابات مجلس دهم با اعتدالگرایان ائتلاف خواهند كرد. اما رسول منتجب‌نیا گفته است كه شورای مسیری انحرافی طی می‌کند. این شبیه به همان تز سال 81 یعنی عبور از رئیس دولت اصلاحات است كه در نتیجه حزب اعتمادملی در انتخابات‌های دهه 80 كاندیداهای جداگانه‌ای معرفی می‌كرد. این تز كه بارها به شكست اصلاح‌‌طلبان منجر شده اگر این بار با شعار عبور از روحانی مطرح شود بی‌گمان «شكست بزرگ» سال 84 را بازسازی خواهد كرد.

نویسنده با طرح سوال " آیا اشتباه دوباره تکرار خواهد شد؟" پاسخ می دهد: بعد از انتخابات سال92 چهره‌های اصلاح‌طلب به دنبال این بودند در انتخابات سال 94 مجلس با چهره‌های معتدل همگام شوند. درحالی كه محمدرضا عارف اجماع اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده را محكم می‌داند محمدرضا خاتمی، نایب‌رئیس مجلس ششم می‌گوید: اصلاح‌طلبان در این زمینه در حال تلاشند و مقدمات این امر نیز فراهم شده است. با این حال او رسیدن به این اجماع را سخت توصیف می‌كند. از سوی دیگر رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی چند روز پیش اعلام كرد كه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان را مسیر انحرافی می‌داند. به نظر می‌رسد این حزب نسبت به وحدت و دادن لیست مشترك همان مواضع دهه 80 را البته این‌بار با تز عبور از روحانی پیش گرفته است.انتخاب زمانی قمی به عنوان استاندار مرکزی و حواشی آن همچنان ادامه دارد. آرمان با تیتر" سناریوی تخریب در پشت درهای بسته" به این موضوع پرداخته است: منتقدان دولت که این انتخاب را در راستای خواسته‌های خود نمی‌دانستند، تلاش کردند با شایعه‌سازی چهره محمود زمانی‌قمی را مخدوش نمایند و از این مساله بهره‌برداری خود را داشته باشند. شایعات به شکل معناداری گسترش یافت تا برخی با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده اقدام به تجمع در برابر استانداری مرکزی ‌کنند که در نتیجه چنین اقداماتی مخالفت با انتصاب زمانی‌قمی شکلی حادتر به خود بگیرد. محمدحسن آصفری ازجمله نمایندگانی بود که در جریان مخالفت با این انتصاب دولت دستی در کار داشت؛ او در مصاحبه‌های مختلف شمشیرش را برای استاندار جدید از یکسو و دولت از سوی دیگر از رو بست و گفت: هیات دولت با این انتخاب خود ثابت کرد ملاک برای انتصابات و انتخابات اعتدال و شایسته‌‌سالاری افراد نیست بلکه وابستگی آنان به گروه‌ها و احزاب است. وی ادامه داد: درحالی که مردم استان‌های دیگر فردی را که در فتنه نقش داشته و مواضع او درخصوص فتنه کاملا روشن است، برای استانداری نمی‌پذیرند، دولت با چه رویکردی وی را برای استانداری مرکزی انتخاب کرده است.اعتراض حافظ" تیتر روزنامه وطن امروز است که مربوط  می شود به اعتراض و انتقاد سهامداران بازار بورس در واکنش به سقوط شاخص و عدم شفافیت: دیروز سهامداران بورسی با تجمع مقابل تالار حافظ نسبت به افت بازار اعتراض کردند. سیر نزولی بازار سرمایه بالاخره صدای سهامداران را در آورد. ساعت ۱۱ دیروز سهامداران مقابل ساختمان تالار بورس اوراق بهادار در خیابان حافظ جمع شده و نسبت به ضررهای دامنه‌دار در پی روند منفی شاخص‌ها و عدم حمایت دولت از بازار سرمایه اعتراض کردند. بورس تهران 15 ماه است حال و روز خوشی ندارد. بورسی که در بدترین شرایط هم پای اقتصاد کشور ایستاد و در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان وضع می‌شد، پشت اقتصاد را خالی نکرد.

سکوت در برابر مصوبه سنا، انتقاد وطن امروز را به تیم مذاکره کننده هسته ای  به دنبال داشته و با تیتر " چه می کنه این عراقچی!" به آن پرداخته است: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که با اقدام اخیر سنا، اعتبار همه 20 ماه مذاکره آنها بشدت مخدوش شده، نه‌تنها واکنشی به این مصوبه نشان نداده، بلکه از مخالفت مجلس با برخی واکنش‌های نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی کرده است! عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از مخالفت اعضای فراکسیون اکثریت مجلس با طرح سه فوریتی توقف مذاکرات ابراز خرسندی کرد. او افزود: خوشبختانه نمایندگان با مخالفت با این طرح بهترین تصمیم را اتخاذ کردند. حالا آقای عراقچی از اینکه این طرح مورد استقبال مجلس قرار نگرفته، ابراز خشنودی کرده است. اما او اساسا به روی خود نمی‌آورد که نمایندگان مجلس 2 طرح دو فوریتی دیگر هم در واکنش به مصوبه اخیر سنا برای نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای در دست بررسی دارند. فارغ از اینکه این طرح‌ها به سرانجام برسد یا خیر، اما ماجرا این است که حداقل بخشی از سیستم تصمیم‌گیری در ایران نسبت به بدعهدی جدید آمریکایی‌ها واکنش نشان داده است اما وزارت امور خارجه به‌عنوان متولی و مسؤول این مذاکرات، همچنان در مقابل آن منفعل است و ترجیح می‌دهد سکوت کند.روزنامه آفتاب یزد در مصاحبه با فاطمه هاشمی دختر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی، از وی نقل کرده که پدرش نیازی به تلویزیون ندارد: فاطمه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال آفتاب یزد مبنی بر اینکه نظرتان راجع به پخش تصویر پدرتان بعد از مدت‌ها از صدا و سیما چیست؟ به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت:من نظری ندارم فقط می‌توانم بگویم برایمان عجیب بود. برای پدر من اصلا مهم نیست که تصویرش از تلویزیون پخش شود یا خیر. اصلا پدرم نیازی به تلویزیون ندارد ایشان مسئولیتی دارد که آن را انجام می‌دهد و نیازی به این حرف‌ها ندارد.

" ائتلاف روحانی - لاریجانی خیلی دور خیلی نزدیک"؛ موضوعی است که آفتاب یزد در مصاحبه با فیاض زاهد، استاد دانشگاه دنبال کرده است: در شرایطی که اصلاح طلبان با قدرت برای انتخابات حاضر می شوند و خواه ناخواه به یاری دولت دل بسته اند، چراکه مسبب پیروزی آن بوده‌اند، فیاض زاهد می‌گوید نشانه هایی در دولت روحانی می‌بیند که آنان به دنبال ائتلاف با نیروهای میانه رو راست هستند، میانه روهایی که در خوشبینانه‌ترین حالت ما را با علی لاریجانی مواجه می‌کنند! هرچند موضوع ائتلاف روحانی و لاریجانی نقل محافل سیاسی این روزهاست، اما دکتر فیاض زاهد اولین کسی بود که در گفتگو با آفتاب یزد به این موضوع اشاره و آن را تشریح کرد.آفتاب یزد دلیل دست رد اعراب بر سینه اوباما را برای حضور در کمپ دیوید تحلیل کرده: برداشت غالب در رسانه های آمریکا حاکی از آن است که این تصمیم ملک سلمان نشان می دهد کشورهای عربی از توافق هسته ای با ایران راضی نیستند و برای مانع تراشی در روند آن همچنان به تلاش های خود به روش های گوناگون ادامه می دهند. مقامات ارشد عربی که برای برگزاری این نشست بسیار تلاش کرده اند می گویند پیشرفت ها در کاستن از اختلاف نظر بین واشنگتن و اعراب در مورد سوریه و ایران کافی نبوده است.روزنامه رسالت با توجه به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین، از تیم ایرانی خواسته مراقب دسیسه غرب باشند: مذاکرات هسته اي وين درست در زماني صورت مي گيرد که به واسطه کارشکني هاي مشترک کاخ سفيد و سناي آمريکا و عهدشکني هاي متعدد طرف آمريکايي، ابهامات مهمي در خصوص زمان و حتي کليت رسيدن به توافق هسته اي ايجاد شده است. همين موارد و دهها مورد مشابهي که طي ماههاي گذشته شاهد آن بوده ايم، ايجاب مي کند تا تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان با احتياطي وافر و گاردي بسته در مقابل اعضاي 1+5 و خصوصا آمريکا و فرانسه ظاهر شود.

"درس‌هايي از ماجراي يمن براي روشنفکران ما" یادداشتی است به قلم دکتر حامد حاج حیدری: ‏ اشاره ماجراي يمن، درس‌هايي براي روشنفکران ما دارد؛ کساني که در به خاطر سپردن پيشينه مداخلات آشکار اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها در کشور ما، با ‏مشکل مواجه‌اند؛ از پرتغالي‌ها و غصب جزيره هرمز و کمپاني هند شرقي و تهاجم روسيه و ... تا کودتاي بيست و هشت مرداد و مشارکت بي‌پرده در جنگ ‏عراق عليه ايران. روشنفکران ما اکيداً دوست دارند تا با اين منابع تهديد ثابت کشور ما طي دويست سال اخير، طرح "رفاقت گرگ و ميش" بريزند.‏حیدری در پایان نتیجه می گیرد: یک وجه ديگر از مصائب ملل غرب آسيا، جهاني بودن مسائل اين منطقه است. اين منطقه، وسط چهار راه دنياست، و از اين قرار، از ديرباز، با ‏مسائل جهاني‌سازي بيگانه نبوده است، ولي امروز، با جهاني‌سازي مبادلات انرژي، اين منطقه با معضل دو چندان مواجه گرديده است. اين را قياس کنيد با ‏وضع کشورهاي خواب آلود شمال اروپا که کسي کاري به کار آن‌ها ندارد و آن‌ها نيز مي‌توانند، با آرامش، برنامه‌هاي توسعه خود را در مدت طولاني ‏بي‌طرفي در مناقشات جهاني پيش ببرند. جالب آن که برخي از روشنفکران ما، آن کشورهاي خواب آلود را الگوي توسعه ما تلقي مي‌کنند، بدون آن که بر ‏تمايز فاحش موقعيت جغرافيايي کشور ما با آن‌ها توجهي بورزند.‏ابتکار افزایش احتمال تغییر در مدیران دولت یازدهم را با تیتر " پایان توازن جناحی، آغاز تعادل سیاسی" بررسی می کند: حال پس از گذشتن حدود دو سال از دولت یازدهم، روحانی و وزرایش هر از چندگاهی از سوی هر دو جناح سیاسی متهم به خروج از مسیر اعتدالی می‌شوند. این موضوع بیش از هر چیز در انتخاب و انتصاب استانداران و فرمانداران اتفاق افتاده است.جابجایی و عزل و نصب استانداران و فرمانداران از زمان آغاز به کار دولت یازدهم شروع شد و تا به امروز ادامه داشته است. در این میان برخی از این انتصاب‌ها حاشیه‌های فراوانی به خود دیده‌اند. این اتفاق اغلب زمانی افتاده است که یک استاندار یا فرماندار، از سوی یکی از جناح‌های سیاسی، منتسب به جناح مقابل خوانده می‌شود و رویکرد این مدیران سیاسی منطقه‌ای برخلاف خط مشی دولت تلقی می‌شود. از سوی دیگر دولت تلاش کرده است با انتخاب مدیران خود از هر دو جناح و ایجاد توازن در این زمینه، شعارهای اعتدالی خود را عملی کند.

"خندوانه ای که خنده دار نیست" عنوان مطلبی انتقادی است از اسفند کرم اللهی در نقد برنامه رامبد جوان در شبکه نسیم: رسالت و عنصر اصلی یک برنامه فکاهی، خنداندن مخاطب است که موفقیت این گونه برنامه‌ها را نیز می‌توان بر همین اساس ارزیابی نمود. در مورد خندوانه هم می‌توان گفت اگرچه در ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده تا حدود زیادی موفق عمل کرده است، اما شاید مهم‌ترین نقطه‌ ضعف این مجله‌ی تلویزیونی این باشد که خنده‌دار نیست و یا بهتر بگوییم «خیلی خنده‌دار نیست». اکثر شوخی‌های مجری و بازیگران این مجموعه در مقایسه با شوخی‌ها و طنزهای جاری در بین مردم ایران در سطح پایین‌تری است و نمی‌تواند مخاطب خود را به خوبی بخنداند. این مسئله را از یک منظر شاید بتوان به ضعف سناریو و نویسندگی کار ربط داد. اگرچه به نظر می‌رسد تکیه عوامل جلوی دوربین بر بداهه‌گویی است. اما هیچ‌گاه نمی‌توان از یک سناریوی قوی و برنامه‌ریزی قبلی برای ایجاد فضاهای کمیک صرف‌نظر کرد. بازیگران مجموعه نیز همچون رضا شفیعی‌جم، بیژن بنفشه‌خواه و حتی خود رامبد جوان تنها با تکیه بر ویژگی‌های فردی، و نه بر اساس یک طراحی از پیش تعیین شده، برای خلق صحنه‌ها و شوخی‌های خنده دار، حضار و تماشاچیان تلویزیونی را به خنده وا می‌دارند." تحقق آرزوی طالقانی" تیتری است که اشاره دارد به تبدیل زندان اوین به پارک. این اقدام که از سوی شهردار تهران در برنامه های شهرداری قرار گرفته است به گفته ابتکار تحقق شعار اوایل انقلاب اسلامی است: شهردار تهران از تبدیل قسمتی از زندان اوین یا تمام آن به بوستان و فضای سبز (پارک عمومی) خبـــر داده و گفتـه است: «با ریاست محترم قوه قضاییه مذاکراتی داشته ایم و مقرر شده شهرداری تهران و این قوه برای مجموعه اوین و زندان اوین بوستانی را مهیا کنند تا این مجموعه نیز مانند زندان قصر به باغ موزه زندان قصر تبدیل شود.» این خبر به دو سبب مایه خرسندی است و حتی با خواندن و شنیدن آن نیز احساس خوبی به انسان دست می دهد چه رسد به این که این طرح اجرایی شود و شاهد تبدیل این زندان به پارک باشیم اما از یک وجه دیگر هم نباید غافل شد. وجه اول خرسندی، تحقق یک آرزوی ملی است که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی و از 23 بهمن 1357 وجود داشته است. نخستین بار آیت الله سید محمود طالقانی بود که خبر از تبدیل زندان اوین به پارک عمومی داد و پی گیر این موضوع از شهردار وقت تهران بود.آیت الله طالقانی که خود تا هشتم آبان 1357 در زندان بود پس از پیروزی انقلاب نخستین کسی بود که از تبدیل زندان اوین به پارک سخن گفت.سیاست روز در شماره امروز خود تعلل در حذف یارانه پردرآمدها را با تیتر " دست و دل‌بازي دولت در پرداخت يارانه‌ها" بررسی کرده است: حذف یارانه بگیران پردرآمد، در حالی رخ داد که به گفته کارشناسان و منتقدان باید زودتر از اینها رخ می‌داد چراکه روند متولیان قبلی و تکرار آن توسط متولیان دولت یازدهم اقدامی نبود که به صلاح اقتصاد و قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد. زمانی که قانون هدفمندی یارانه‌ها به تصویب رسید و متولیان وقت از آن به عنوان جراحی بزرگ اقتصادی یاد کردند قرار بود توزیع یارانه نقدی به اقشار آسیب‌پذیر تنها یک بعد از این قانون با آن عزمت باشد اما از میان تمام ابعاد موجود تنها همین یک بعد اجرایی شد.

محمد صفری در یادداشتی با عنوان " دلواپسان و دلدادگان" به موضوع مذاکرات هسته ای و طرح واژگان جدید در عرصه سیاست داخلی پرداخته است: «دلواپسان» و «وادادگان» هر کدام سعي دارند تا مواضع خود را درباره گفت‌وگوهاي هسته‌اي، نتايج آن، تبعات مثبت و منفي و هر آنچه که تصور مي‌کنند از نظر آنها درست و به سود منافع ملي کشور است، مطرح و براي اثبات حقانيت خود تلاش کنند. اگر هر کدام از آنها سعي کنند که منويات سياسي جناحي خود را در دستور کار قرار دهند، منافع ملي را زير پا گذاشته‌اند.ضمن اين که در جريان گفت‌وگوهاي هسته‌اي، دستور‌العمل‌هايي از سوي رهبر معظم انقلاب، به تيم هسته‌اي ابلاغ شده است که اين موارد در ديدارهاي عمومي مطرح شده و تيم هسته‌اي هم ملزم و موظف به اجراي آن دستورات، توصيه‌ها، و راهکارهاست.روزنامه اعتماد، به بررسی ائتلاف های احتمالی در انتخابات مجلس دهم با گفتگو با 30 کارشناس پرداخته و آن را با تیتر "پیشگویی چپ و راست" بر پیشخوان دکه ها برده است: اهالي سياست اين روزها در هروله ائتلاف و اشتراك يا اتحاد و اختلاف براي انتخابات مجلس دهم گرفتارند. همين است كه حال و هواي قوم سياستمدار با مردم كوچه و بازار فرق دارد. هنوز ساعت كار مجلس نهم تمام نشده، اين طايفه پاشنه كفش‌ها را كشيده‌اند تا از رفيق و رقيب جا نمانند. اين هم البته از قواعد سياست‌ورزي در ايران امروز است. در اين فضا هر چقدر بازار سياست شلوغ‌تر مي‌شود، سياستمداران و سياست‌پيشه‌گان اما بيشتر گرفتار موج سينوسي تعليق مي‌شوند، چه آنكه سايه تعليق و هاله اما و اگر تنها مختص جامعه سياسي ايران و بازيگران ثابت و ذخيره آن است. فرقي نمي‌كند اصولگرا يا اصلاح‌طلب، ميانه‌رو يا افراطي، اكثريت‌شان مي‌خواهند خروجي نهايي اين تعليق باشند. آبشخور اين تعليق را هم تنها بايد در توسعه نيافتگي و پيكره جنيني سياست در ايران جست‌وجو كرد. اصولگرايان مي‌خواهند خان سياست بمانند اما مي‌دانند طبقه اجتماعي‌شان خلوت‌تر از هميشه است و اصلاح‌طلبان با رويت منتظران اجتماعي فراوان خود، دل نگران مجوز حضور در بازي انتخابات هستند. اضطراب راست‌نشين‌هاي سياسي و ذهن مشغولي رفرميست‌هاي ايراني همين تعليق است.

اعتماد از تغییر در هیات رئیسه مجلس در ماه های پایانی گفته و از تحرکات کاظم جلالی برای نشستن بر صندلی نائب رئیسی مجلس پرده برداشته است: در فاصله سه هفته مانده به تعيين و تكليف تركيب جديد هيات رييسه مجلس، يك عضو شوراي مركزي فراكسيون رهروان به «اعتماد» خبر مي‌دهد كه كاظم جلالي، رييس اين فراكسيون درصدد است تا رقابت براي كسب كرسي نايب‌رييسي دوم مجلس را آغاز كند. به گفته اين نماينده نزديك به طيف علي لاريجاني، رييس فراكسيون رهروان صحبت‌هاي اوليه خود با برخي اعضاي اين فراكسيون را آغاز كرده و احتمال مي‌رود تا در روزهاي آينده اين موضوع را به شكل جدي‌تر در فراكسيون اكثريت دنبال كند. در همين حال ابراهيم نكو، ديگر عضو فراكسيون رهروان نيز به «اعتماد» مي‌گويد كه احتمالا از طرف فراكسيون اصولگرايان احمد سالك و الياس نادران وارد گود رقابت بر سر كرسي نايب رييسي مجلس شوند.روزنامه کیهان گزارش خبری تحلیلی خود را به دعوت اوباما رئیس جمهور آمریکا از سران حوزه خلیج فارس اختصاص داده و آن را با تیتر "نجات ریاض از باتلاق با طناب پوسیده کمپ‌دیوید" کار کرده است: کاخ ییلاقی کمپ دیوید در 100 کیلومتری شمال غرب پایتخت آمریکا اگر چه برای رؤسای جمهور این کشور محلی برای استراحت است، اما برای مردم خاورمیانه یادآور خاطرات تلخ و خفت‌آوری است. فایننشال تایمز همچنین نوشته است که حاضران در نشست کمپ دیوید تلاش خواهند کرد تا دولت اوباما را به افزایش نقش در سوریه متقاعد کنند. یک دیپلمات می‌گوید: «آنها می‌خواهند از شر (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) خلاص شوند و فکر می‌کنند که همین حالا زمان این کار است. رژیم الان شکننده است و می‌توان بر آن غلبه کرد. شورای همکاری به سمت نوعی مداخله در سوریه پیش می‌رود که بتواند به ایران پیامی مشابه آنچه در یمن رخ داد، بفرستد. آنها می‌خواهند ایالات متحده از آنها پشتیبانی کند.»

کیهان در ادامه آورده است: پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ در گزارشی نوشته است که باید عربستان را در فاجعه‌ای که در یمن ایجاد کرده، نجات داد. بلومبرگ با بیان اینکه اعلام آتش‌بس 5 روزه در یمن گامی بسیار بسیار کوچک برای رسیدن به صلح در این کشور، نوشته است: «عربستان سعودی باید درک کند که راهبردی که در یمن در پیش گرفته، عمیقا غیرسازنده است؛ راهبردی که در طول مسیری حیاتی برای انتقال نفت بی‌ثباتی ایجاد کرده، جنگ نیابتی میانه ایران و عربستان را گسترش داده، تنش‌های فرقه‌ای تازه‌ای خلق کرده و به پیشبرد منافع القاعده شبه‌جزیره، کمک می‌کند.»"جمال آمریکا را عشق است تحریم‌ها لغو نشد هم نشد!" عنوان مطلبی است که در آن به این موضوع اشاره شده که برای دولت یازدهم اولویت ارتباط و عادی سازی روابط با آمریکا است و تحریم ها و لغو آن در درجه بعدی قرار دارد: «ظاهراً برای دولت یازدهم خیلی اهمیتی ندارد که تحریم‌ها لغو بشود یا نشود، تعلیق بشود یا نشود، سرجایش باقی بماند یا نماند، بلکه هدف اصلی همه مذاکرات یک سال و نیم گذشته ارتباط با آمریکا در سطوح عالی و عادی‌سازی آن بوده است.» حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در 22 فروردین 94 در صفحه فیس بوک خود نوشت: «به نظر من ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش از موضوع هسته‌ای است؛ آنرا آسان از دست ندهیم.» یک هفته قبل از او هم در 14 فروردین 94 روحانی در سخنانی خطاب به مردم که از شبکه خبر سیما به طور زنده پخش شد اظهار داشت: «بحث ما فقط هسته‌ای نیست، این نیست که ما امروز موضوعی به نام هسته‌ای داریم و می‌خواهیم با دنیا مذاکره کنیم و این موضوع تمام شود، این پله اول برای رسیدن به بام تعامل سازنده با جهان است.»حسین شمسیان در یادداشت روز  امروز کیهان به تغییرات و احتمال پوست اندازی کابینه دولت یازدهم پرداخته و آن را با تیتر " چه تغییری در راه است" منشر کرده است: اما در شرایطی که براساس آمار رسمی، بیش از 92 درصد فرمانداران کشور در یکسال و نیم گذشته عوض شده و افرادی با سلیقه وذائقه دولت یازدهم انتخاب شده‌اند، و در شرایطی که حدود نه ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، سخن از تغییرات در ساختار مدیریتی دولت،بیش از آنکه امید بخش بهبود اوضاع باشد، می‌تواند حاوی اخبار دیگری مثل تقسیم دوباره قدرت و ورود افراد واحزاب جدید در باشگاه دولت باشد! از قضا برخی اخبار و وقایع آشکار و پنهان هم موید همین امر است که بعنوان نمونه می‌توان از انتصاب عضو مرکزیت بنیاد باران بعنوان استاندار استان مرکزی یاد کرد که محک خوبی برای راستی آزمایی ادعاهایی مبنی بر شایسته سالاری است.اما اگر به راستی آنگونه که ادعا می‌شود افرادی در دولت نگران عدم توانایی برخی مسئولین هستند، چرا بجای تغییر افراد حاضر به تغییر رویکردها نیستند؟ا بدیهی است مادامی که رویکردهای ناروا و ناصواب باقی باشد،تغییر افراد تنها به پیچیده‌تر شدن اوضاع و ناامیدی مردم منتهی می‌شود.



94/2/22 - 10:30 - 2015-5-12 10:30:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن