تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803584883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت بورس باز صداي سهامداران را درآورد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مديريت بورس باز صداي سهامداران را درآورد
درحالي كه تنها شش ماه از سكانداري فطانت بر سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بر بازار سهام مي‌گذرد، سهامداران دومين تجمع اعتراضي خود را در انتقاد به عملكرد مديران و مسئولان بازار سهام به نمايش گذاشتند.
نویسنده : هادي غلامحسيني 


درحالي كه تنها شش ماه از سكانداري فطانت بر سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بر بازار سهام مي‌گذرد، سهامداران دومين تجمع اعتراضي خود را در انتقاد به عملكرد مديران و مسئولان بازار سهام به نمايش گذاشتند.
به گزارش «جوان»، سهامداران خشمگين بازار سهام روز گذشته مقابل تالار حافظ (محل بورس اوراق بهادارتهران) تجمع كردند، اين در حالي بود كه ساعاتي قبل نيز رئيس سازمان بورس در ساختمان سازمان بورس اوراق بهادار در خيابان ملاصدرا ميزبان خبرنگاران رسانه‌ها بود تا درباره نحوه رسيدگي اين نهاد  به مشكلات اين روزهاي بازارسهام سخن بگويد.  تجمع سهامداران بورس در مقابل تالار حافظ با هدف جلوگيري از عرضه اوليه بدون برنامه و ارائه اطلاعات شفاف شركت‌هاي بورسي بود.
گفتني است در بهمن ماه سال گذشته نيز سهامداران تجمعي را در اعتراض به نحوه مديريت بازار سهام برگزاركردند.
اين اعتراض در حالي صورت گرفت كه روزگذشته شاخص بورس پس از مدت‌ها سقوط پي در پي، 169 واحد افزايش يافت و به‌طور مجدد اين نماگر توانست خود را در محدوده 63هزار واحد قرار دهد.
براين اساس از جمله خواسته معترضان، دقت در زمان عرضه‌هاي اوليه و انجام عرضه در زماني كه كمترين اثرات منفي را در بازار ايجاد كند، جلوگيري از عرضه‌هاي اوليه پي در پي بدون در نظر گرفتن عمق ضعيف بازار، جلوگيري از عرضه‌هاي سنگين كدهاي حقوقي براي جلوگيري از رشد بازار، بررسي دخالت‌هاي سليقه‌اي ناظر بر بازار در نحوه بازگشايي نمادها، قيمت گذاري، قانون گره معاملاتي، جلوگيري از بسته شدن طولاني مدت نمادها به بهانه‌هاي مختلف، بررسي تخلفات انجام شده در عرضه‌هاي اوليه، ‌معرفي و مجازات متخلفان، برداشتن محدوديت‌هاي ناصحيح و غير معمول از جمله دامنه نوسان، ‌حجم مبنا، ‌صف خريد و فروش، دو طرفه كردن بازار و امكان انجام معاملات فروش، دسترسي شفاف و مساوي عموم سهامداران به اطلاعات و اختيار شركت ها، بهينه‌سازي هسته معاملات بورس و رفع مشكلات موجود و جلوگيري از نوسان‌گيري صندوق توسعه بازار و عدم حمايت مناسب از سهام و... است.  در اين ميان گرچه محمدفطانت رئيس سازمان بورس در نشست خبري روز گذشته خود خبرهاي خوبي درباره  افزايش دامنه نوسانات معاملات و گام‌هاي مثبت در جهت شفاف‌سازي و افشاي اطلاعات نهاني به طور عمومي و توقف عرضه‌هاي اوليه تا پايان خرداد ماه اعلام كرد و حتي شاخص بورس سبزپوش شد اما اين مسئله باعث نشد معترضان از تجمع از پيش تعيين شده خود منصرف شوند. اگرچه دامنه اين تجمع وسيع نبود و در كمتر از يك‌ساعت به پايان رسيد.

چرا بورسي‌ها تجمع كردند؟
بورس اوراق بهادار از دي ماه سال 92 وارد يك فاز عميق ركودي شد. اين ركود پيوسته، بيش از يك سال باعث ريزش شاخص و كم ارزش شدن سهام اين بازار مي‌شد.  ارزش بازار سهام كه در پايان دولت دهم در محدوده بيش از 350 هزار ميليارد تومان قرار داشت، هم‌اكنون كه 22ماه از عمر دولت تدبير و اميد مي‌گذرد با 64هزار ميليارد تومان افت به رقم 283هزار ميليارد تومان نزول كرده، اين در حالي است كه افت ارزش بازار در اثر افت سهام پديد مي‌آيد، بدين ترتيب اهالي بازار سرمايه ايران در دولت روحاني بيش از 60 هزار ميليارد تومان ضرر كرده‌اند.  كاهش قيمت سهام زمينه كاهش ارزش بازار سهام را به همراه دارد، اين در حالي است كه از زمان روي كار آمدن دولت يازدهم تاكنون بيش از65 هزار ميليارد تومان از ارزش روز بازار بورس تهران كاسته شده است.

در بازار چه خبر بود
در حالي طي چند وقت اخيرنزول شاخص همواره حدود 500 واحد بوده كه روز گذشته اين نماگر با 180 واحد رشد توانست خود را لب مرز 63 هزار واحدي برساند.  كليت بورس و شاخص‌هاي آن در حالي پس از گذشت شش روز معاملاتي منفي، روزگذشته شاهد رشد قيمت سهام و سبز پوش شدن تابلوي معاملات بود كه هنوز در خصوص اينكه اين روند چقدر تداوم داشته باشد و چند روز ديگر رنگ سبز بر تن بازار باقي بماند، ابهاماتي وجود دارد و به نظر مي‌رسد اين روزها تداوم سير صعودي و مثبت به حال و روز حقوقي‌ها و چگونگي عملكرد و رفتار آنها  بستگي داشته باشد، آنچنان كه نكته اساسي و اصلي اين است كه چرا سرمايه گذاران حقوقي در روزهاي منفي و زماني كه بازار با روند نزولي دست به گريبان است، تماشاگر هستند، حال آنكه به محض شكل‌گيري كوچك‌ترين بارقه اميد و حركت قيمت سهام شركت‌ها به سمت روند صعودي، پيكان‌هاي عرضه خود را در نمادهاي مختلف به سمت بازار نشانه مي‌گيرند و با اين رفتار خود عملاً مانع از رشد بورس و ايجاد ثبات و آرامش در آن مي‌شوند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن