تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819956265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم ورود خصوصي ها به صنعت آرايشي و بهداشتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۲۰ب.ظ)
لزوم ورود خصوصي ها به صنعت آرايشي و بهداشتي موج - رئيس هيات مديره کارخانه بهداشتي دکتر عبيدي گفت: امروز با افتتاح نخستين دپارتمان تخصصي توليد محصولات آرايشي و بهداشتي ارگانيک با بالاترين استانداردهاي کشور درصدد هستيم سهم بازار قاچاق را در کشور کاهش دهيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي نقيب رئيس هيات مديره کارخانه محصولات دکتر عبيدي در نشست خبري خود پس از افتتاح نخستين دپارتمان تخصصي توليد محصولات آرايشي و بهداشتي ارگانيک اظهار کرد: امروز نخستين دپارتمان توليد محصولات ارگانيک در خاورميانه آغاز به کار کرد و به غير از ايران و ترکيه هيچ کشور ديگري از دانش فني بسيار منحصر به فرد به اين محصولات آگاه نيست.
وي ادامه داد: در ابتداي اين پروژه تمامي نگاه ها ملي بود و به بخش تجاري آن کمتر توجه شد و بالاخره اين همکاري با ورود ماشين آلات صنعتي از آلمان و تجهيز اتاق هاي کلاس a براي توليد محصولات ارگانيک شروع به کار کرد.
وي در خصوص ميزان توليد اين محصولات و نوع آن گفت: در ابتداي کار با سه هزار عدد کرم ارگانيک بر اساس نيازسنجي بازار اين کارخانه فعاليت هاي خود را در بخش ارگانيکي آغاز کرد و امروز حتي مي تواند تا سقف 30 هزار عدد کرم ارگانيک نيز محصولات خود را افزايش دهد.
نقيب با اشاره به قيمت اين نوع کرم ها در اروپا نيز گفت: به علت قيمت مواد اوليه بسيار بالاي محصولات ارگانيک، اين کرم در اروپا حدود 250 يورو قيمت دارد اما با توجه به بعد ملي بودن آن و اشتغالزايي در نظر گرفته شده قيمت اين محصولات در کشورمان حدود يک چهارم اروپا ارزش دارد.
وي افزود: از ديگر محصولات اين کارخانه مي توان به مايع ظرفشويي خاکستر، انواع شامپوهاي ناتل، کرم هاي رکسانا و ماسال و انواع ضدعفوني کننده هاي خانگي و بيمارستاني اشاره داشت.
وي درباره چگونگي کيفيت محصولات ارگانيک نيز گفت: براي توليد محصولات ارگانيک بايد حداقل 95 درصد از محتويات آن محصول از مواد اوليه ارگانيک باشد و بايد به اين نکته هم توجه کنيم که محصولات گياهي و محصولاتي که تنها چند نوع از محصولات ريز ارگانيک در آن به کار رفته به هيچ گاه ارگانيک نيست و بايد حداقل بالاي 95 درصد مواد اوليه آن تشکيل دهنده از مواد ارگانيک باشد.
وي در خصوص تامين مواد اوليه محصولات اين کارخانه نيز گفت: 100 درصد مواد اوليه تحت نظارت شرکت از آلمان وارد کشورمان مي شود اما تمامي پردازش ها در کشورمان انجام مي شود که به اين وسيله قيمت بسيار پايين مي آيد و اشتغالزايي نيز در اين بخش افزايش مي يابد.
نقيب گفت: محصولات ارگانيک جزء نيازهاي آشکار و پنهان در کشور است زيرا بسياري از افراد و مخصوصا بانوان نياز خود را در آينده به سمت استفاده از محصولات ارگانيک مي بينند و شايد تا به امروز اهميت استفاده و مفيد بودن اين محصول را نمي دانند.
رئيس هيات مديره شرکت دارويي دکتر عبيدي با اشاره به مصرف بالاي سرانه محصولات بهداشتي و آرايشي نيز گفت: متاسفانه بيشتر حجم استفاده از مواد بهداشتي و آرايشي در خاورميانه وجود دارد و ما بايد به سمتي حرکت کنيم تا با محصولات ارگانتک و توليدات کيفي مناسب، سهمي در بازار داشته باشيم و بتوانيم حداقل نيازهاي کشور را متناسب با استانداردهاي روز دنيا تامين کنيم.
نقيب تاکيد کرد: سهم قاچاق در مواد آرايشي و بهداشتي کشور بالا است و عمدتا به عنوان محصولات ارگانيک به دست مشتريان فروخته مي شود که بايد با فرهنگ سازي استفاده از اين محصولات ذائقه بازار را تغيير دهيم.
وي در پايان از سخنان خود از برنامه هاي آتي اين شرکت نيز گفت: بنا داريم تا پس از توليد انواع کرم به سمت ديگر محصولات شخصي مانند شامپو و سپس به دنبال توليد انواع شوينده ها نيز باشيم.
در ادامه اين نشست نيز آناهيتا بهمني مدير اين پروژه اظهار کرد: در نتيجه اين نشست دو سال به سختي تلاش شده تا امروز به نتيجه نشستن توليد محصولات ارگانيک در کشور هستيم که توانسته از سازمان بهداشت و دارو و استانداردهاي جهاني و اروپايي بهترين استاندارد ( کاس ماس) را کسب کنيم.
وي افزود: مهمترين هدف ما از توليد آن است که بتوانيم فرهنگ اشتباه استفاده از محصولات خارجي به جاي توليد داخل را تغيير دهيم و مصرف کنندگان متوجه شوند که محصولات دارويي کشور و خصوصاً ارگانيک توان رقابت را با محصولات خارجي دارد.
غذاهاي ارگانيک با کيفيت ترند
رسول ديناروند رئيس سازمان غذا و دارو در اين مراسم در اين باره اظهار کرد: از سرانه مصرف مواد آرايشي در کشور آمار دقيقي نداريم زير بازار بهداشتي و آرايشي کشور شبيه بازار دارو نيست ضمن آنکه تحت نظارت دقيقي هم نيست.
وي ادامه داد: متاسفانه نظارت در اين حوزه کمتر است ولي از سال 93 نظارت ها آغاز شده و در بخش توسعه اين نظارت ها بسيار جدي هستيم.
رئيس سازمان عذا و دارو گفت: متاسفانه قاچاق در اين حوزه بسيار بالا است و در کالاهاي سلامت محور که تحت نظارت سازمان غذا و دارو است بيشترين قاچاق را شاهد هستيم هر چند در حوزه تجهيرات و فرآورده هاي غذايي و دارويي نيز با اين يديده آشنايي داريم اما در حوزه آرايشي و بهداشتي پديد قاچاق بسيار بالاتر است.
وي گفت: نظارتي بر کيفيت و ايمني محصولات قاچاق نيست و اين فرآورده ها در بازار سياه که معلوم نيست در کجا توليد و حمل و نگهداري مي شوند و حتي در شبکه هاي ماهواره اي تبليغ مي شوند منبع آن کجاست که به مردم و اقتصاد کشور آسيب وارد مي کند.
وي با تاکيد بر لزوم ورود بخش خصوصي در حوزه هاي بهداشت و درمان نيز اشاره کرد و گفت: هر چه بخش خصوصي در اين حوزه سرمايه گذاري کند مورد حمايت وزارت بهداشت خواهد بود، طبق سياست اقتصاد مقاومتي که در حوزه سلامت ابلاغ شد اعتقاد داريم و درصد هستيم که آن را عملياتي سازيم زيرا مي خواهيم سهم قاچاق را کم و اشتغال، توسعه و توليد را در کشور افزايش دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن