تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805627214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورا و شهرداری کرمانشاه؛ دو خط موازی که همدیگر را قطع می کنند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شورا و شهرداری کرمانشاه؛ دو خط موازی که همدیگر را قطع می کنند! کرمانشاه - ایرنا - تمامی ندارد این رشته سردراز دارد؛ نیازی به بحث های فنی و پیچیده کارشناسی هم ندارد همه مردم از آن کارگر زحمتکش شهرداری تا آن راننده تاکسی همه می دانند که قلب این شهر خوب نمی تپد.


شاید اگر کارگردان قابلی بخواهد ناکارآمدی مدیریت شورایی و کارگروهی مبتنی بر خرد جمعی در کشورمان را به تصویر بکشد، بهترین لوکیشن برای او ساختمان کنسولگری سابق انگلستان در کرمانشاه و سبزه میدان این شهر باشد!
در حالیکه به ندرت خبرهای چالشی از شهرداری کلانشهرهای کشور به سطح رسانه ها درز می کند یا شاید هم واقعا خبری نباشد اما در کرمانشاه رسانه ها هرگاه اراده کنند خوراکی آماده را از اعضای شورای شهر یا سایر مسوولان می توانند تهیه کنند که عمدتا مایه رنجش خاطر مردم است تا طیب خاطر آنها.
اغراق نیست اگر بگوییم در یک دهه اخیر پرچالش ترین حوزه مدیریتی در استان کرمانشاه مربوط به امور شهری بوده و رخدادهایی که بر این شهر گذشت دلیلی بر این مدعاست.
از سال 1299 خورشیدی و با روی کار آمدن "حسن شقاقی" بعنوان نخستین بلدیه چی کرمانشاه تا امروز که عبدالرضا شعبانی انتخاب شده است، 77 بلدیه چی، شهردار و سرپرست شهردار سکان مدیریت شهری ما را بر عهده گرفته اند یعنی در 95 سال اخیر، 77 بار کرسی شهرداری دست به دست گشته و بطور میانگین هر مدیر 14 ماه دوام آورده است.
همین تاریخچه خود نشان می دهد که چقدر صندلی شهرداری کرمانشاه متزلزل بوده و چقدر به صاحبش بی وفا!
شکل گیری و احیای دوباره شوراهای شهر و روستا، برای کرمانشاهیان شاید امیدبخش بود از این رو که بالاخره شهر از حالتی مدیریت تک نفره خارج می شود و نفس گرم گروهی که منش و رفتارشان براساس خرد جمعی است، باعث بهبود فرآیندها و امور شهری خواهد شد اما دست کم در کرمانشاه هرگز این امیدواری رنگ واقعیت بخود نگرفت و تا آنجا که به یاد می آوریم شوراها به جای آنکه یار شاطر باشند بار خاطر شدند.
استعفا و استیضاح های مکرر شهرداران نه تنها در کرمانشاه بلکه در سایر شهرهای استان از جمله جوانرود، روانسر، قصرشیرین، کنگاور و.. در سال های نه چندان دور و حتی سال گذشته و امسال بوقوع پیوست و باعث شد بسیاری از امور و خدمات شهری برای مدتها راکد بماند و ضررش متوجه شهروندان شود.
نخستین رییس و نایب رییس شورای شهر کنونی در نخستین موضعگیری خود پس از تعیین اعضای هیات رییسه شورا، اعلام کردند که در این دوره شاهد آرامش، ثبات و وداع با تنش های درون شورایی خواهیم بود ضمن آنکه اعضای شورا با 15 رای موافق به ابقای پیمان قربانی رای دادند.
اما دیری نگذشت که نخستین جرقه های اختلاف بر سر بکارگیری نیروهای پایین دست شهردار و چینش مدیران زیرمجموعه آغاز شد و در خرداد سال گذشته خبر رسید که شهردار استعفا کرد.
همین استعفا مدت های زیادی از انرژی و وقت و امور اجرایی و خدماتی شهر را با ایستایی مواجه کرد و در نهایت اعضای شورا با بررسی موضوع استعفای شهردار، رای به ابقای او دادند ولی باور اینکه اختلافات ختم به خیر شده خیلی سخت بود.
اختلافات دامنه دار میان شورای شهر و شهردار باعث شد تا قربانی برای دومین بار در16 بهمن 93 استعفای خود را اعلام کند و در نهایت در سوم اسفند شورای شهر با این استعفا موافقت کرد و مرد همیشه سرپرست یعنی علی حیدر کرمی را به سرپرستی شهردار منصوب کرد تا دست کم در آستانه نوروز مقابل مهمانان شهر آبروداری کنیم.
پس از پایان تعطیلات نوروز و در حالیکه عمر سرپرستی کرمی حدود 70 روز بود، عبدالرضا شعبانی با رای لرزان هشت تن از اعضای شورای شهر به سمت شهرداری کرمانشاه منصوب شد اما نکته قابل تامل این است که هنوز 10 روز از این انتصاب نگذشته برخی اعضای شورای شهر از عدم صلاحیت شعبانی برای تصدی مسوولیت مدیریت شهری کرمانشاه سخن گفته اند که به نظر می رسد رشته اختلافات همچنان ادامه دارد.
رضا زین الدین سخنگوی شورای شهر کرمانشاه 2 روز پیش در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها گفته بود که شهردار منتخب به دلیل مرتبط نبودن مدرک تحصیلی و نداشتن سوابق اجرایی صلاحیت ندارد.
این در حالیست که فرماندار کرمانشاه نسبت به این سخن موضعگیری کرده و گفته بود که تایید صلاحیت شهردار با وزارت کشور است.
به گفته فضل الله رنجبر، مدارک مربوط به شهردار منتخب از سوی رییس شورای شهر به وزارت کشور ارسال شده که پس از بررسی های لازم قرار است نتیجه به استانداری ابلاغ شود.
اما نکته حائز اهمیت این است که مردم از شورای شهر توقع ندارند که با تنش، اختلاف و منیت ها باعث شوند که امور و فعالیت های شهر و طرح ها دچار رخوت شود، آنان باید بدانند که در برابر رای مردم امانت داری بیش نیستند و مکلفند که در راستای خواست شهروندان و برای داشتن شهری آباد بکوشند نه اینکه به یک شهرداری که شمار روزهای فعالیتش به عدد انگشتان 2 دست نمی رسد ایراد و بهانه داشته باشند.
آقایان شورا باید بدانند که هم رسانه ها و هم افکار عمومی بر فعالیت آنها نظارت دارند و چوب خط شهر برای خواب و کرختی امور دیگر پر شده است لطفا یار شاطر باشید نه بار خاطر!
یحیی معماری - خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
6539/8066



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن