تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820948490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه هاي بالا مانع اصلي صادرات آبزيان به روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۲۰ق.ظ)
تعرفه هاي بالا مانع اصلي صادرات آبزيان به روسيه موج - روند صادرات ماهيان ماکول و غير ماکول به بازارهاي جهاني ادامه دارد اما بالا بودن تعرفه هاي صادراتي مانع اصلي صادرات آبزيان از کشور شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، هادي سنگانيان، عضو هيأت مديره اتحاديه صادرکنندگان آبزيان ايران، خاطرنشان کرد: صادرات انواع ماهيان صيد شده در آب هاي کشور، اعم از ماکول و غيرماکول ادامه دارد.
وي با اشاره به اينکه امسال ارزش ماهيان غيرماکول در دنيا کاهش يافته است، اظهار داشت: بر اساس آخرين آمار قيمت ماهيان غيرماکول در دنيا با 15 درصد کاهش همراه شده است.
وي دليل اين امر را افزايش ميزان صيد اين گونه ماهيان در جهان اعلام کرد و گفت: افزايش صيد باعث کاهش قيمت ها مي شود.
عضو هيأت مديره اتحاديه صادرکنندگان آبزيان ايران خاطرنشان کرد: ريبون فيش، مارماهي، گربه ماهي، يال اسبي و ماهي مرکب، از جمله مهمترين گونه هاي پرطرفدار ماهيان غيرماکول در دنيا محسوب مي شوند.
سنگانيان يادآور شد: همچنين خرچنگ دم دراز، خرچنگ کراپ خليج فارس و درياي عمان و نيز عروس هاي دريايي در زمره آبزيان غيرماکولي محسوب مي شوند که از ايران صادر مي شود.
به گفته وي صادرات به روسيه و عراق از طريق راه زميني و توسط کاميون صورت مي گيرد، اما؛ صادرات آبزيان به ساير نقاط جهان از طريق کشتي انجام مي شود.
وي به توسعه چشمگير صادرات آبزيان کشور طي سال هاي اخير اشاره کرد و گفت: در صورت حمايت مسوولين از پرورش دهندگان آبزيان، ميزان صادرات فعلي ظرف چند سال آينده مي تواند چند برابر شود.
وي يادآور شد: طي چند سال اخير بخش قابل توجهي از صادرات آبزيان کشور را صادرات ماهيان پرورشي به خود اختصاص داده است.
اين عضو هيأت مديره اتحاديه صادرکنندگان آبزيان ايران عنوان کرد: مقدار زيادي از ماهيان پرورشي به کشورهاي همسايه، از جمله عراق و افغانستان صادر مي شود.
وي گفت: امسال به دليل کاهش امنيت در کشور عراق شاهد کاهش صادرات ماهيان پرورشي به اين کشور بوديم که در نهايت پرورش دهندگان نيز با ضرر مالي مواجه شدند.
عضو هيأت مديره اتحاديه صادرکنندگان آبزيان خاطرنشان کرد: هم اکنون ايران جز اندک کشورهاي توليد کننده آبزيان با استفاده از روش هاي ارگانيک و بدون استفاده از داروهاي شيميايي است که اين خود امتياز بسيار بزرگي براي شيلات کشور محسوب مي شود.
به گفته وي، با اين وجود تا کنون تبليغات گسترده اي در راستاي معرفي ارگانيک بودن محصولات ايراني صورت نگرفته است که اميدواريم مسوولان دولتي در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.
وي در ادامه سخنان خود روسيه را بازار جديد صادرات کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نمي توانيم مقادير زيادي از محصولات شيلاتي کشور را به روسيه صادر کنيم چون هنوز بازار فروش در اين کشور براي محصولات ايراني به وجود نيامده است.
وي خاطرنشان کرد: هم اکنون يکي از مشکلاتي که پيش روي صادرات آبزيان به روسيه وجود دارد، بالا بودن نرخ تعرفه هاي صادراتي است.
اين عضو هيأت مديره اتحاديه صادرکنندگان آبزيان تاکيد کرد: اميدواريم با کاهش نرخ تعرفه هاي صادراتي به روسيه، موانع صادرات آبزيان کشور به طور کامل برطرف شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن