تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799133283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست حریف طلبی سازمان سینمایی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سیاست حریف طلبی سازمان سینمایی
پس از اکران پرحاشیه"قصه ها"
سیاست حریف طلبی سازمان سینمایی سینما هر لحظه آبستن اتفاقاتی تازه می شود و مقصدش حالا دیگر فقط امیدواریم ناکجاآباد نباشد . از حالا به نظر می رسد معاونت سینمایی در وادی حریف طلبی افتاده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، این روزها قطار سینما در چنان ریل معوج و پرتناقضی در حال حرکت است که باید ریل سینمای شمقدری را روی چشم گذاشت.. سینما هر لحظه آبستن اتفاقاتی تازه می شود و مقصدش حالا دیگر فقط امیدواریم ناکجاآباد نباشد . حالا فقط می شود  تاسف خورد به حال سینمایی که زمزمه ها و پچ پچه هایش به سوزنبان های آن سوی دنیا هم رسیده است.
 
ایوبی و مدیرانش تا پیش از این بر تعامل و همدلی و همزبانی تاکید داشتند و اعلام کرده بودند که فیلم قصه ها و فیلم های دیگری از این دست که سیاه نمایی در آنها گل درشت و غلو شده است ویا مرتبط با جریانات فتنه به شمار می روند را اکران نخواهند کرد.
 
یک دیدار مهم
یک باره و درپی دیدار یک عضو خانه سینما با یکی از مدیران ارشد سازمان سینمایی همه چیز شکل دیگری به خود گرفت. ستاد بحران تشکیل شد و ایوبی بسان مدیری که برآشفته باشد ریل قطار سینما را عوض کرد . آن را از آرامش درآورد و راه دیگری برگزید. احتمالا با موافقت او بعضی تصمیمات گذشته لغو شد. فیلم قصه ها هم یکروز بعد از اعلام "عدم اکران " روی پرده رفت. طبیعی بود که با اکران فیلمی با مشخصات"قصه ها" اعتراض ها شروع شود . اما پاسخ به این اعتراضات هم درنوع خود جالب بود. اول یکی از نمایندگان مجلس که غالبا کاری به فرهنگ ندارد یکباره به عنوان مدافع فیلم"قصه ها" و رویه جدید سینما وارد میدان شد.
 
اکران
بعد هم  حسین نوش‌آبادی - معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- با انتقاد از هجمه‌های وارده علیه فیلم "قصه‌ها"  اعلام کرد که: عده‌ای می‌خواهند این فیلم را سیاسی نشان دهند، در حالی که اصلا ماهیت سیاسی نداشته و حتی اگر داشته باشد نیز هنجارهای قانونی در آن رعایت شده است.
 
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم "قصه‌ها" بر اساس زمان‌بندی در سینماها اکران شده و نیازی نیست نسبت به فیلمی که به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌پردازد، نگران باشیم.
 
نوش آبادی :اعتراض نکنید.ما فصل الخطابیم
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم به خاطر نمایش فیلمی که مطابق سلیقه بعضی افراد نیست به اصول مدنی تعرض شود، خاطرنشان کرد: اصلاحات لازم روی فیلم "قصه‌ها" صورت گرفته و اینکه کسی بخواهد به آن از زاویه‌ای سیاسی نگاه کند درست نیست و نظر این وزارتخانه فصل الخطاب قانونی است.
 
حریف طلبی سازمان سینمایی
از سوی دیگر از حالا هم به نظر می رسد معاونت سینمایی در وادی حریف طلبی افتاده است. خبر می رسد که بعضی فیلم های حاشیه دار دیگر هم قرار است در آینده به همان سبک و سیاق قصه ها اکران شود.
 
انگار حالا دستور جدیدی صادر شده است:
بدون اعتنا به اعتراض طیف هنرمندان و منتقدان مذهبی  و ارزشی همه فیلم های پرحاشیه اکران می شوند. در جواب اعتراض آنها هم بی هیچ ترسی به این جماعت حمله می کنیم و حریف می خواهیم. حتی منتقدان را تهدید می کنیم. پشت بندش هم یکی دو مدیر  از این روحیه حمایت می کنند و ...تمام
با این روش دیگر هیچ فیلمی در کمد نخواهد ماند. حتی فیلم کارگردان هایی که می گویند: از مادر زاییده نشده کسی که فیلم های مارا اکران نکند.
به زودی درباره تهیه کننده پشت پرده اکران فیلم های مسئله دار و عامل تبدیل یک پردیس سینمایی  به پاتوق شبه روشنفکرها و یکی از مدیران دولتی که رد او در تایید اکران های مشکوک به چشم می خورد مطالبی را خواهیم نوشت.
 


منبع: مشرق


94/2/21 - 09:22 - 2015-5-11 09:22:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن