تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801781021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق فکر اقتصاد ایران بدون برنامه پیش می‌رود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اتاق فکر اقتصاد ایران بدون برنامه پیش می‌رود
با وجود آنکه نوبخت از احیای سازمان مدیریتی فعال، پویا، کارآمد و چابک خبر داده بود، اما به نظر می‌رسد تغییرات ساختاری و پست‌های سازمانی در کنار مدیران بدون پست و جایگاه به چالشی در دوره جدید تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ - 10 May 2015


با وجود آنکه نوبخت از احیای سازمان مدیریتی فعال، پویا، کارآمد و چابک خبر داده بود، اما به نظر می‌رسد تغییرات ساختاری و پست‌های سازمانی در کنار مدیران بدون پست و جایگاه به چالشی در دوره جدید تبدیل شده است. به گزارش فارس، 19 آبان سال گذشته بود که شورای عالی اداری با احیا و تشکیل سازمان مدیریت موافقت کرد پس از آن انتظار می‌رفت با سرعت مناسب احیای آن به همراه تغییرات در ساختار مدیریتی و وظایف عملی شود، زیرا قبل از موافقت با احیای این سازمان وقفه یکساله وجود داشت که به نظر می رسید مسئولان نسبت به انجام تغییرات و اصلاحات برای چابک سازی و رفع مشکلات گذشته آن اقدام کرده‌اند.
در همین باره محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفته بود: حال که دوباره این سازمان تشکیل می‌شود، قرار شد عینا به آن ساختار قبلی این سازمان برنگردیم و سازمان، چابک، روزآمد، فعال و نظارت گری را داشته باشیم. برخی کارشناسان نیز معتقدند، از جمله اقدامات اشتباه دولت گذشته انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ادغام آن در استانداری ها بود. با این اقدام و تصمیم اشتباه، قدرت برنامه ریزی و تصمیم گیری مستقل در استان ها و همچنین در مرکز مختل شد. همچنین قدرت کارشناسی کشور در ابعاد مختلف خصوصا درمورد بودجه نویسی و برنامه نویسی به شدت تضعیف شده و شاهد تصمیمات غیرکارشناسی و غیرعلمی در سطح استان ها، در تمامی سطوح کشور و همچنین هزاران تصمیم ناپخته درحد تصمیماتی که برای عملی کردن آنها یکی دو ساعت در جلسات هیات دولت وقت گذاشته می شد. البته این کارشناسان منتقد به صورت شفاف نگفته‌اند که منظورشان کدام تصمیمات است و با این حال جواب ندادند که چرا در طول برنامه دوم و سوم که این سازمان در راس امور برنامه ریزی و برنامه نویسی بود، اهداف برنامه توسعه‌ای کشور از جمله نرخ رشد،‌ بیکاری و دیگر شاخص‌ها هیچ‌گاه محقق نشد. با این وجود پس از گذشت چند ماه از مصوبه احیا، در واپسین روزهای فروردین ماه سال جاری بود که نمودار سازمانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور متشکل از 7 معاونت با عناوین، توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، هماهنگی برنامه و بودجه، فنی و توسعه امور زیربنایی، توسعه امور تولیدی، توسعه امور علمی و فرهنگی، توسعه امور اجتماعی و عمومی و امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی منتشر شد و انتظار می رفت که هر چه سریعتر تکلیف ساختار و پست‌های سازمانی آن مشخص شود اما با وجود گذشت 20 روز از این موضوع خبری از پایان بلا تکلیفی نیست و مدیران کلان و حتی میان بدون حکم و پست سازمانی مشغول فعالیت هستند زیرا احکام برخی مسئولان تا پایان سال گذشته بوده است. همچنین گفته می‌شود تنها حکم انتصاب در این سازمان مربوط به معاونت امور مجلس و استان‌ها و پشتیبانی بوده است و از احکام بقیه معاونت‌ها خبری نیست. محمود عسکری آزاد جانشین سابق معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور که طی گمانه زنی‌های رسانه‌های گفته می‌شد به عنوان قائم مقام کار خود را در این سازمان ادامه می‌دهد، شنیده شده از این سمت استعفا داده و اکنون به عنوان مشاور رئیس سازمان مشغول فعالیت است. اصلاحات سطحی تعبیری است که برخی کارشناسان مدیریتی برای اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت جدید از آن نام می برند. عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی و مدیریتی در این باره عنوان می‌کند، تفاوتی میان سازمان مدیریت و دو معاوت سابق مشاهده نمی‌شود و فقط تغییر نام داده‌اند. وی معتقد است، طولانی شدن روند کار برنامه ریزی در این سازمان نهادینه شده است و اینکه گفته می‌شد نابسامانی اقتصاد ناشی از انحلال سازمان مدیریت است درست نیست و ربطی به این موضوع ندارد، آنهایی که این حرفها را می‌زنند، با عینک سیاسی نگاه می‌کنند. این کارشناس بیان می‌کند مشکل عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد اسلامی است و انچه تاکنون اجرایی شده تفکرات اقتصاد لیبرالی و غربی بوده است. با وجود اینکه مسئولان این سازمان به دنبال چابک سازی و کارآمدی ساختارها و فرایندها هستند، اما به نظر می‌رسد چینش مدیران و پستهای مدیریتی در گام اول به چالشی برای این سازمان برنامه محور و فعال تبدیل شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن