تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804219572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل شورای عالی نظارت بر پروژه های ملی و منطقه ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کل دادگستری گیلان پیشنهاد کرد تشکیل شورای عالی نظارت بر پروژه های ملی و منطقه ای رشت - ایرنا - رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در زمان حاضر شورای نظارت بر پروژه ها در استان های شمالی و اردبیل فعال است، خواستار تشکیل شورای عالی نظارت بر پروژه های ملی و منطقه ای به منظور حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی این استان ها شد.


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا، احمد سیاوش پور در نشست معاونان اجتماعی پیشگیری از جرم دادگستری استان های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل این پیشنهاد را با توجه به تغییر کاربری برخی از اراضی در این استان ها اعلام کرد.
وی تداوم برگزاری این نشست ها را در انتقال تجارب در راستای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان ها ضروری دانست و اضافه کرد: در صورت تداوم تغییر کاربری ها با شرایط فعلی در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن مزارع و منابع طبیعی خواهیم بود.
وی یادآور شد: با تشکیل شورای عالی نظارتی با حضور استان ها، علاوه بر نظارت مسائل زیست محیطی پروژه ها، بر اموری همچون مشکلات و هزینه کردهای پروژه های ملی و منطقه ای از جمله خط انتقال گاز و ... نیز می توان با حفظ وحدت رویه نظارت جدی داشت.
رییس شورای قضایی گیلان در ادامه با اشاره به عزم و اراده قوی که در مجموعه دستگاه قضایی و اجرایی و نظارتی این استان برای پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: مدیران این دستگاه ها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، صیانت از منابع ملی را وظیفه شرعی و قانونی خود می دانند.
وی تاکید کرد: تکلیف حکم می کند همه ما برای نگهداری و حفاظت از این اموال و حقوق اقشار جامعه تلاش کنیم.
سیاوش پور با بیان اینکه در سه دهه اخیر صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و اراضی ملی به خوبی عملیاتی و اجرایی نشده است، افزود: باید در این مقطع زمانی با توجه به تجربیات بدست آمده و شناسایی مشکلات کنونی این ماموریت به درستی انجام بگیرد.
این مقام ارشد قضایی آشنا کردن مسوولان ارشد کشوری با مشکلات استان ها و حساس کردن مسوولان ملی به این موضوعات را از دیگر اهداف این نشست عنوان و تصریح کرد: رسانه ها باید نقش برجسته تری در شفاف سازی و اقدامات انجام گرفته در این عرصه داشته باشند.
سیاوش پور با اشاره به اینکه بین توسعه و حفظ اراضی ملی تناقضی وجود ندارد، افزود: این دو مقوله با هم در تقابل نیستند و اگر بتوانیم بین این دو همگرایی و همسویی ایجاد کنیم، موفق شده ایم.
سیاوش پور با تاکید بر اینکه جامعه به توسعه و سرمایه گذاری نیاز دارد ، بیان کرد: خداوند جنگل ها و سواحل را برای استفاده بندگان آفریده و باید برای توازن بین این دو به نظرات مشترکی رسید.
وی با بیان این که گیلان، از نظر اقلیمی و جغرافیایی دارای خاک و زمین ارزشمندی است، تصریح کرد: ضمن حفاظت از منابع ملی ، برای اشتغالزایی مردم به سرمایه گذاری در بخش های صنعت و تجارت نیز نیازمندیم؛ از اینرو باید تمهیدی برای سرمایه گذاران اندیشیده شود.
رییس کل دادگستری گیلان با قدردانی از وحدت نظر مدیران استانی از آنان خواست تا با جدیت در موضوع های مهم استانی از قبیل توسعه و صیانت از حقوق انفال فعال باشند.
وی از تمامی رسانه ها بویژه رسانه ملی خواست تا تجاوز به حقوق بیت المال و تخریب منابع طبیعی را بیشتر منتشر و به تصویر بکشند تا مردم با چنین مسائلی آشنا شوند و بدانند خودشان بهترین حافظ و نگدارنده طبیعت هستند.
در گزارش دیگری از دادگستری گیلان، احمد سیاوش پور در نشست شورای اداری بخش دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل در شرق مرکز استان بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.
وی در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صیانت از منابع طبیعی بر ضرورت همکاری مردم برای حراست از انفال تاکید کرد و افزود: در دنیای امروز مراقبت و حفاظت از محیط زیست توسط خود مردم انجام می گیرد و دولت تشکل های مردمی را همراهی می کند، لذا باید تلاش شود تا مردم را با وظایف خود در این زمینه آشنا کرد.
وی اظهار کرد: افرادی که مسوولیتی بر عهده شان گذاشته می شود باید با مردم در ارتباط بوده و زبان گویای آنان باشند.
سیاوش پور همچنین در خصوص نگرانی هایی که در خصوص تعرض به منابع طبیعی و جنگل در این منطقه انجام شده بود، یادآور شد: هیاتی متشکل از رییس سازمان بازرسی و مدیران کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی ، محیط زیست به محل اعزام می شوند تا از نزدیک بررسی جامع و کاملی را از جنبه حفظ حقوق بیت المال و نیز از جهت بسترهای آمایش سرمایه گذاری داشته باشند.
وی محیط زیست و فضای سرسبز دیلمان را بی نظیر دانست و خاطر نشان کرد: باید قدر نعمت های خدادادی را بدانید و به عنوان نمایندگان مردم فرهنگ سازی های لازم را در سطح جامعه انجام دهید تا امکان بهره مندی بیش از پیش فراهم شود.
شایان ذکر است؛ از مجموع اراضی ملی گیلان 565 هزار هکتار اراضی جنگلی، 245 هزار هکتار اراضی مرتع و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
علاوه بر تصرفات غیرقانونی زمین خواران، عواملی همچون توسعه شهرنشینی، احداث جاده ها در تخریب منابع طبیعی و جنگل ها در طول سالیان گذشته نقش داشته است؛ به طوری که جنگل ها از حدود 800 هزار هکتار در حدود نیم قرن گذشته، به 565 هزار هکتار کنونی رسیده است.
از سال 84 تا پایان 93 برای متخلفان استان چهار هزار و 344 پرونده تشکیل شده و بیش از چهار هزار هکتار از اراضی ملی بازپس گیری شده است.ک/1
7296/ 6158



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن