تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر در سیستم معاملات بانکی مبتنی برمبانی فقهی موجب رضایت همگان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: تغییر در سیستم معاملات بانکی مبتنی برمبانی فقهی موجب رضایت همگان است زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تغییر و تحول در سیستم معاملات بانکی مبتنی بر مبانی فقهی می تواند در نظام بانکداری اسلامی رضایت همه مذاهب را به دنبال داشته باشد.


به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در همایش همدلی و همزبانی با محوریت ترویج بانکداری اسلامی در زاهدان افزود: مجموعه قواعد و قوانین موجود در دین مبین اسلام نشات گرفته از وجود مبارک پیامبر گرامی(ص) از آغاز بعثت تا پایان عمر شریف ایشان است و در موارد گوناگون به غیر از مبانی و اصول اعتقادی، تشریح احکام صورت گرفته به مقررات دین تبدیل شده است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مقرراتی که از سوی نبی مکرم اسلام(ص) دستاورد امت اسلامی است در چهار بخش عبادات، عقود، ایقات و احکام قابل تقسیم است که مبنای این تقسیم ها بر اساس جنبه شخصی (آداب و اخلاق) یا شئون و جهت ربطی (ربط به خدا یا جامعه بشریت) است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسائل معاملاتی عمدتا امضایی هستند به گونه ای که جامعه بشری چه قبل از اسلام و چه بعد از آن به حکم فطرت و بر اساس اقتضاها و نیازمندی ها با این گونه مباحث سر و کار داشته است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: خوشبختانه در دین اسلام بین برادران اهل تسنن و تشیع در زمینه امضایی مشترکات زیادی وجود دارد به طوری که مباحث بانکی جزو مشترکات امت اسلامی است و فقط در نحوه اجرا باید به تفاهم و توافق برسیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر تغییر و تحول در سیستم معاملات بانکی ایران بر اساس مبانی فقهی مورد تاکید مذاهب مختلف باشد می توان با ایجاد تغییرات زمینه را برای رضایت آنان فراهم کرد.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این همایش گفت: راه اسلام، راه اعتدال و میانه روی است لذا خارج شدن از این مسیر با ربا اگر چه به ظاهر سود عاید انسان می کند اما نابودی وی را به دنبال خواهد داشت.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ادامه داد: تجربه نشان داده جامعه جهانی با بهره گیری از ربا در مدت زمان خاصی به ثروت هنگفتی دست یافت اما هم اینک مشاهده می کنید بسیاری از موسسات مالی دنیا ورشکسته و جمع آوری شدند.
وی گفت: سیستم بانکداری که هم اینک در دنیا و بلاد اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد سیستمی است که غیر مسلمانان بنیانگذار آن بودند لذا بر اساس همان تفکرات خودشان این سیستم را اعمال کردند و هم اینک می تواند گفت در جهان تمامی سیستم های بانکداری به هم نزدیک و تقریبا همسان هستند.
وی ادامه داد: اگر ما سیستم اقتصادی اسلامی را تجربه کنیم نه تنها متحمل زیان نمی شویم بلکه سود و نفع نیز خواهیم برد.
مولوی اسماعیل زهی گفت: اگر بانک های ایران بر اساس قوانین اسلامی معامله کنند، به طور قطع سود کلان بیشتر از همه بانک های دنیا نصیب شان خواهد شد.
وی با بیان اینکه همه فقهای تسنن و تشیع در مساله ربا هیچ گونه اختلاف نظری ندارند افزود: خوشبختانه با توجه به نزدیک بودن بسیاری از قوانین فقهی لازم است نشست های مختلف در زاهدان و تهران به صورت تخصصی برگزار شود تا مردم با وجدان راحت و بدون نگرانی از موازین فقهی به توسعه منطقه و رفع مشکلات بپردازند.
به گزارش ایرنا نخستین همایش همدلی و همزبانی با محوریت ترویج بانکداری اسلامی امروز /یکشنبه/ با حضور علمای اهل تسنن و تشیع سیستان و بلوچستان، مسوولان سپاه پاسداران و بانک انصار استان و دبیر علمی شورای فقهی بانک مرکزی کشور در زاهدان برگزار شد.
7316/3042/6081



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن