تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814897230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریا نوشت: دولت با افزایش سد سازی با مردم همدل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دریا نوشت: دولت با افزایش سد سازی با مردم همدل شود بندرعباس- روزنامه دریا در جدید ترین شماره این نشریه در شماره یکهزار و 966 آن نوشت: دولت با افزایش سد سازی با مردم همدل شود.


دریا گزارش داد: خشکسالی ها در هرمزگان در حال رسیدن به مرز 20 سال است و اثرات این خشکسالی ها در مناطق مختلف استان و به ویژه در روستاها مشهود می باشد . خشکسالی هایی که به دلیل کم شدن بارش ها تشدید شده است ، باعث مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها و افزایش معضلات اجتماعی نیز گردیده است.
نبود بارندگی ، خشک شدن چاه ها و افت آب سفره های زیر زمینی باعث خشک شدن اراضی و عرصه های کشاورزی شده و دامداری ها و کشاورزان در معرض تهدید شدیدی قرار دارند.
این موضوع نشان می دهد که بایستی اعتبارات ویژه ای برای اجرای طرح هایی با هدف کاهش اثرات خشکسالی در روستاها تخصیص یابد تا از یک طرف میزان اثرات خشکسالی کاهش یابد و از طرفی دیگر میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد و دام ها در معرض نابودی قرار نگیرند.
زیرا مهار نشدن اثرات خشکسالی در روستاها به خالی شدن روستاها از سکنه و مهاجرت آنها به سایر مناطق و بویژه حاشیه شهرها می شود و حتی شهرنشینان نیز در اثر کاهش تولیدات کشاورزی در معرض کمبود محصولات کشاورزی قرار می گیرند.
احداث طرح های آبخیزداری و سد سازی در روستاها یکی از راه کارهای برون رفت از اثرات خشکسالی می باشد که با ذخیره سازی آب در این سدها در زمان بارندگی، روستائیان می توانند در سایر ایام سال برای کشاورزی و دامداری استفاده کنند.
هفته گذشته گزارشی را از روستای "گله گاه" حاجی آباد منتشر کردیم که درصد زیادی از روستائیان به دلیل خشکسالی و بی آبی از این روستا مهاجرت کرده اند و حتی مردم در حال حاضر برای تامین آب شرب و غیرشرب با مشکل مواجهند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری هرمزگان هم در خصوص درخواست مردم روستای گله گاه برای احداث سد در این منطقه که به دلیل خشکسالی ، روستائیان زیادی کوچ کرده اند، گفت: خواسته بحق مردم این روستا را با تخصیص اعتبار می توانیم محقق کنیم .
ابوالقاسم حسین پور یکی از راهکارهای برون رفت از اثرات خشکسالی در روستاها ، اجرای طرح های آبخیزداری است که باعث ذخیره سازی آب در زمان بارندگی در پشت سدها و استفاده از این آب توسط روستاییان در سایر ایام سال می شود .
حسین پور گفت: یک هزار و 30 نقطه جهت احداث طرح های آبخیزداری با ظرفیت ذخیره سازی 223 میلیون متر مربع در رودخانه های شور شناسایی شده اند که می توانند سیلاب های شیرین را قبل از ورود به رودخانه های شور و تماس با گنبدهای نمکی مهار کنند.
در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام "دولت و ملت ، همزبانی و همدلی " نامگذاری شده است ، روستائیان در مناطق مختلف هرمزگان انتظار دارند که دولت با آنها همدل وهمزبان شده وبرای برون رفت و کاهش اثرات خشکسالی در مناطق روستایی با تخصیص اعتبارات ویژه ای به اجرای طرح های آبخیزداری سرعت بخشیده تا از مهاجرت روستائیان و کاهش تولید محصولات کشاورزی جلوگیری شود. ک/1
7195/6048



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن