تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري جشنواره تئاتر رضوي با هدف گسترش تئاتر ديني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برگزاري جشنواره تئاتر رضوي با هدف گسترش تئاتر ديني
مدير كل ارشاد استان خراسان رضوي در نشست دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي از برگزاري اين جشنواره با هدف گسترش تئاتر ديني خبر داد.
نویسنده : سپيده آماده 


مدير كل ارشاد استان خراسان رضوي در نشست دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي از برگزاري اين جشنواره با هدف گسترش تئاتر ديني خبر داد.
به گزارش «جوان»، اولين نشست خبري دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي برگزار شد. در ابتداي اين نشست كوروش زارعي يكي از كارگردان‌هاي با سابقه حوزه تئاتر ديني گفت: نمي‌دانم چرا وقتي يك رويداد فرهنگي و هنري مانند جشنواره تئاتر رضوي و جشنواره تئاتر دفاع مقدس به بار مي‌نشيند، آن را متوقف مي‌كنند اما خوشحالم كه اين رويداد تئاتري بعد از سال‌ها توقف، مجدداً به راه افتاده است. وي در ادامه با بيان اينكه آيين، خاستگاه هنر نمايش بوده است، تأكيد كرد: محوريت دين و آيين در فرهنگ مردم كشور ما باعث شده است كه مردم ايران همواره از نمايش‌هاي ديني استقبال كنند، متأسفانه برخي از مخاطبان اتوبوسي نمايش‌هاي ديني و آييني سخن به ميان مي‌آورند در حالي كه اين نمايش‌ها در نهايت ديده مي‌شوند و تأثيرگذاري خود را دارند. زارعي در ادامه با اشاره به اينكه بليت‌هاي نمايش‌هاي مذهبي جشنواره تئاتر رضوي از الان به فروش رفته است، تأكيد كرد: تئاتر آييني پتانسيلي دارد كه مردم را به خريد بليت‌هاي اين سبك از نمايش ترغيب مي‌كند.
در ادامه مجيد ثابت‌قدم، دبير جشنواره و مدير كل ارشاد خراسان رضوي با اشاره به اينكه استان خراسان رضوي قابليت تبديل شدن به پايگاه تئاتر ديني را دارد، گفت: همايش «گفتمان تئاتر ديني كشور» در روزهاي ۲۰ و ۲۱ خردادماه با حضور نويسندگان و صاحب‌نظران تئاتري و با هدف رسيدن به تعريف درستي از تئاتر ديني برگزار مي‌شود. وي ادامه داد: ما جشنواره تئاتر رضوي را با هدف گسترش نمايش‌هاي ديني و آييني و شناسايي آموزه‌هاي ديني و آييني از طريق تئاتر به مردم، اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي، هنر و مذهبي و مرتبط با سيره ائمه معصومين به ويژه امام رضا(ع)، تشويق توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار اين آثار برگزار كرده‌ايم.
حسن عابدي، دبير تخصصي جشنواره تئاتر رضوي نيز در ادامه با بيان اينكه سالن پلاتوي «شمس» براي ميزباني آثار حاضر در جشنواره تا قبل از برگزاري اين رويداد تئاتري افتتاح مي‌شود، تأكيد كرد: از نمايش‌هاي برگزيده جشنواره تئاتر رضوي براي اجراي عمومي در استان حمايت مي‌كنيم. در آيين اختتاميه جشنواره تئاتر رضوي هم افتتاح دبيرخانه دائمي تئاتر رضوي را خواهيم داشت. برگزيده جشنواره تئاتر رضوي هم به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر معرفي مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن