تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804445471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبیاری بخشی از اراضی 300 هکتاری/ شیرابه های موجود در مجتمع آراد کوه تصفیه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آبیاری بخشی از اراضی 300 هکتاری/ شیرابه های موجود در مجتمع آراد کوه تصفیه می شود
تصفیه‌خانه شیرابه مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، اولین پروژه اجرایی تصفیه شیرابه درکلانشهر تهران، حاصل 50 سال دفن غیربهداشتی شیرابه‌های ناشی از زباله‌های این شهر است و در این سامانه، شیرابه‌های موجود در مجتمع آرادکوه که محل اصلی دفن پسماندهای شهر تهران است، طی 3 فرایند فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی تصفیه می شود.
به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت : از زمان بهره برداری تصفیه خانه شیرابه مجموعه پردازش و دفع آرادکوه  در بهمن ماه 91 تا کنون علاوه بر کاهش مساحت حوضچه شیرابه های پسماند در مجموعه آرادکوه که هدف برتر زیست محیطی می باشد ، بخشی از اراضی300  هکتاری  جنگلکاری آن  مجتمع نیز از شیرابه تصفیه شده آبیاری شده است.


وی ادامه داد: استفاده از توان متخصصین داخلی کشور از جمله کارشناسان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران از خصوصیت بارز این پروژه بوده که در سال موسوم به تولید "ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" افتتاح و هم اکنون مدیریت شهری  با همدلی و همزبانی  با شهروندان ضمن  سعی در کاهش تولید آن  ، در جهت حذف  این شیرابه ها  کوشش می نماید.


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به کاربرد شیرابه تصفیه شده جهت شستشو ی خیابانها و جاده های واقع  در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه افزود : این تصفیه خانه به عنوان بزرگترین تصفیه خانه شیرابه در کشور ، در زمینی به مساحت سه هکتار با 20 مخزن تصفیه و سه اتاق فرمان احداث شد ه که شیرابه موجود نیز پس از طی مراحلی وارد مخازن شده که در هرکدام از مخازن عملکرد متفاوتی بر روی شیرابه انجام می‌دهند و در نهایت آب تصفیه شده جهت آبیاری جنگلکاری آن مجتمع استفاده می شود.
وی در ادامه با تاکید بر اولویت زیست محیطی این سازمان در کلیه فعالیتها با هدف رسیدن به آسمان آبی و زمین پاک تصریح کرد: بهبود و ارتقاء روند مدیریت پسماند بطوریکه شیرابه کمتری تولید گردد ، بازچرخانی شیرابه به مراکز دفن قدیمی با هدف تسریع تبخير سطحي آن ، عبور  از لايه هاي پسماند و تشديد در فرآيند توليد گاز متان و همچنین تصفیه شیرابه تولید شده و کاربرد آن جهت آبیاری درختان غیر مثمر از جمله روشهای  مدیریت بهینه شیرابه بوده که این سازمان با توجه به موقعیتهای مختلف آن را بکار می گیرد.


جعفری با اشاره به مراحل تصفیه شیرابه شامل پمپاژ و ورود شیرابه به حوضچه های  تقسیم ، پس از واحد دانه‌گیری وانجام مراحل مختلف تا حصول شیرابه تصفیه شده  یادآور شد: علاوه بر کاربرد شیرابه‌های موجود پس از تصفیه جهت آبیاری درختان غیرمثمر مجتمع آرادکوه و توسعه فضاي سبز منطقه كهريزك ، که روش بهینه ، مفید و مطلوب جهت مدیریت شیرابه  پس از تولید می باشد ؛ بازچرخانی شیرابه پسماند در اماکن دفن قدیمی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه نیز توسط این سازمان انجام می گردد بطوریکه طي 6 ماهه نخست سال (93 ) 127000 متر مكعب شيرابه پمپاژ و بازچرخاني شده است كه اين امر عمق متوسط حوضچه  شيرابه را به ميزان 80 سانتي مترو وسعت آن  را به ميزان 3 هكتار كاهش داده است.


 جعفری با تاکید بر اصل تعامل شهروندان و یاری سمن های زیست محیطی در کلیه امور مدیریت شهری ادامه داد: کاهش تولید پسماند، تفکیک آن در مبدا و همچنین آبگیری پسماند تر سبب کاهش قابل ملاحظه شیرابه تولیدی خواهد شد که اجرای این مهم از طریق آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان محقق شده که درنهایت با مدیریت بهینه پسماند ازجمله  شیرابه ناشی از آن  می توانیم با دست پاک زمین آسمانی را آبی تر بسازیم.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

افزایش کارآیی پیمانکاران / اصلاح جمع‌آوری پسماند خشک
افزایش سطح مشارکت مردم در طرح تفکیک پسماند از مبداء/ توسعه سیستم‌های نظارتی هوشمند
احداث 3 کارخانه زباله سوز در نقاط مختلف پایتخت
سازمان مدیریت پسماند موفق به کسب نشان مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی شد




۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن