تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836960865
گفتگو با خواننده رپی که مجوز گرفت
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: پس از ده سال تحمل برای صدور مجوز اولین آلبوم رپ
گفتگو با خواننده رپی که مجوز گرفت
اولین آلبوم رپ به خوانندگی «کاوه عابدین» پس از ده سال مجوز گرفت. خبر کوتاه و پر از ابهام بود. مخالفان رپ به این اتفاق انتقاد کردند و موافقان هم به فال نیک گرفتند.
سایت موسیقی ما: اولین آلبوم رپ به خوانندگی «کاوه عابدین» پس از ده سال مجوز گرفت. خبر کوتاه و پر از ابهام بود. مخالفان رپ به این اتفاق انتقاد کردند و موافقان هم به فال نیک گرفتند. اما به هر حال ابهامات زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه آیا آلبوم «فراموشی» در چارچوب آن دست از آثاری است که ما به عنوان رپ فارسی می شناسیم؟ آیا تکست های این مجموعه دارای مضامین انتقادی و بعضا معترضانه معمول در تولیدات این سبک است؟ و چندین آیا و سوال دیگر که در مورد آلبوم کاوه عابدین وجود داشت. البته پیشتر سایت موسیقی ما نیز خبر از مجوز گرفتن ترانههای یک خواننده موسیقی رپ (اردلان هوشمند) داده بود. اما این بار همه مجوزهای لازمه صادر شده و قرار است آلبوم کاوه عابدین در روزهای آینده روانه بازار شود.
او در اولین گفتگوی مفصل خود پس از اخذ مجوز از ارشاد به تمامی این سوالات پاسخ گفت و جزئیات اثرش را تشریح کرد. شاید در پایان گفتگوی ما با کاوه عابدین به این نتیجه برسید که آلبوم او در چه سبکی است؟ پاپ، رپ یا پاپ – رپ با چه درون مایه ای است؟
*تولید این آلبوم از چه سالی آغاز شد و چه سالی به پایان رسید؟
شروع کار از سال 82 بود. ایده تولید آلبوم هم از آنجا به ذهن ما رسید که می خواستیم اثری نو با موسیقی خوب و حرف های جدید برای گفتن تولید کنیم. به این نتیجه رسیدیم که با ایده گرفتن از موسیقی «رپ» به یک موسیقی جدید برسیم و نتیجه اش این آلبوم شد. در آن موقع نمونه ای مشابه کار ما و حتی موسیقی رپ در کشور وجود نداشت و تا الان هم مشابه کار ما وجود ندارد. به دلیل وسواسی که داشتیم پس از سه سال کار آماده شد و حتی برای انتخاب شاعر مناسب این مجموعه، شش ماه زمان صرف کردیم. با آقای «افشین یداللهی» در این زمینه مشورت کردیم و ایشان پیشنهاد دادند در انجمن ترانه سرایان، که در آن زمان هفته ای یک جلسه تشکیل می شد، حضور پیدا کنیم. به مدت شش ماه در این انجمن شرکت می کردیم و با ترانه سرایان مختلف آشنا شدیم و آقای «روزبه بمانی» بهترین انتخاب برای سبک و موسیقی ما بودند. گفتگوهایی داشتیم و پس از ابراز تمایل ایشان، وارد روند تولید آلبوم شدیم.
*از همان ابتدا قصد داشتید که آلبوم را با مجوز منتشر کنید؟
بله. به خاطر پیشینه خانوادگی و اینکه در استودیویی مثل استودیو «صبا» فعالیت می کردم، حتی پس از توقف کار و عدم انتشار رسمی آن هم به ارائه زیرزمینی اثر فکر نکردیم. هدف من از روز اول این بود که باید به شکل مجاز منتشر شود و بابت همین موضوع هم ده سال صبر کردم. هر دو یا سه سال یکبار به امید اینکه شاید در سیاست های ارشاد تغییری رخ داده باشد، کار را مجددا ارائه می کردم. اولین بار که کار را به ارشاد ارائه کردیم مجوزها صادر شد. اما کسی که این خبر را به من داد گفت که به چه دلایلی امکان انتشار این اثر وجود ندارد. با خواهشی که از ایشان کردم، پرونده را باز کردند. دوستان شورای موسیقی اعلام کرده بودند که این کار در نوع خودش ایده های جدید دارد و ارزشمند است. اما متاسفانه در سال 85 کار متوقف شد و پس از ده سال به اینجا رسیدیم.
*دلیل اصلی که به شما اجازه انتشار ندادند چه بود و اینکه می خواهم بدانم در جریان دیداری که با آقای «صفار هرندی»، وزیر وقت ارشاد، داشتید ایشان چه قول هایی به شما دادند؟
ایشان دلیل نیاوردند و قول پیگیری را دادند. ما تا آن زمان چهار سال از زندگی خودمان را برای این آلبوم صرف کرده بودیم و شرایط هم اینگونه نبود که هر جوان بیست ساله ای به سادگی بتواند به همه امکانات دسترسی داشته باشد. نمی توانستیم به سادگی قبول کنیم که آلبوم مجوز نمی گیرد. پس از اینکه مطمئن شدیم کار ما از ساختمان رودکی و دفتر موسیقی پیش نمی رود به اتفاق یکی از دوستان به ساختمان بهارستان رفتیم. نامه ای نوشته بودیم تا به آقای صفارهرندی برسانیم و ملاقاتی هم داشته باشیم. منشی ایشان گفت که هماهنگی قرار ملاقات آسان نیست. در همان لحظه که با منشی در حال صحبت بودیم آقای صفارهرندی برای نماز از اتاق خود خارج شدند.
منشی ایشان پیشنهاد داد که اگر می خواهی کارتان پیش برود همین الان دنبال آقای وزیر برو و کارت را به او بگو. آمادگی صحبت با وزیر ارشاد را نداشتم ولی به هر ترتیب خودم را به آسانسور رساندم و حتی اطرافیان ایشان هم تعجب کردند که من چه کسی هستم! گفتم که می خواهم در مورد یک آلبوم موسیقی با شما صحبت کنم و لطفا اجازه بدهید که وارد آسانسور بشوم. تا به طبقه پایین برسیم داستان را تعریف کردم و گفتم که مانع و نگرانی دوستان بی مورد است و حتی می توانید سی دی نمونه آلبوم را گوش کنید. سی دی را از من گرفتند و گفتند که برای حل مشکل شما یک نامه پیگیری می نویسم تا رسیدگی شود. بعدا متوجه شدم که نامه رسیده و ظاهرا فقط ایشان نوشته بودند که پیگیری شود و از جزئیات آن مطلع نشدم. به آقای هرندی هم گفتم که این کار مجوز گرفته اما در مرحله آخر متوقف شده است. پیگیر نامه آقای وزیر که شدم ظاهرا یک سیاست دومی پیاده شد و گفتند که کار کلا در بخش موسیقی رد شده و اصلا دیگر مراجعه نکن. کار را به صورت رسمی رد کردند.
*با توجه به اینکه قطعا گفتند کار رد شده اما چرا باز هم هر دو سه سال یکبار به ارشاد مراجعه می کردید؟
زیرا این قطعیت برای سیاست آن زمان وزارت ارشاد بود. در آن زمان خواستند برای اینکه روند کار ادامه پیدا نکند، اثر را از لحاظ تکنیکال رد کنند. در هر دوره ای سیاست ها عوض می شود و من هم به همین امید پیگیری می کردم. همانند موسیقی پاپ که تا پیش از نیمه دهه هفتاد ملعون بوده و سپس یک سبک می شود. این امکان هم وجود داشت که مشکل موسیقی ما با مرور زمان حل شود. نمی خواستم که زحمت چهار ساله خودم و دوستانم به هدر برود.
*این کار در بخش تکست، همان ویژگی هایی را دارد که تا کنون در آثار رپ فارسی وجود داشته است؟
اصلا اینگونه نیست. در این آلبوم هشت قطعه موسیقی نداریم، هشت فیلم کوتاه داریم. دلیل انتخاب روزبه هم این بود که او راوی بسیار خوبی است. در اصل ما هشت قصه داریم که با حس شاعرانگی روزبه توام شده است. این قصه ها به افراد مختلف اختصاص دارد که از زبان آنها در موقعیت های گوناگون روایت می شود. به دلیل اینکه چنین فضایی در شعرها داشتیم، فضای موسیقی هم کاملا روایی است. زمانی که آلبوم را بشنوید به این نتیجه خواهید رسید که هرکدام از قطعات، تصویر دارند و در طول آن سه دقیقه یک سکانس از فیلم کوتاهی را می بینید. موسیقی رپی که الان می شنویم بیشتر اینگونه است که یک شخص راجع به یک شخص دیگر صحبت می کند. این صحبت ممکن است درباره معشوقه اش یا مساله دیگری باشد ولی ما در آلبوم اصلا چنین فضایی را نداریم. همه چیز مثل یک فیلم است و حتی در این شعرها میزانسن و زمان گفته می شود و قصه آغاز خواهد شد. فقط گویش ما به شکل رپ گفته شده و این یک موسیقی تازه و برداشتی متفاوت از موسیقی رپ است. حتی در یک قطعه ارکستر سمفونیک هم داریم.
*یک ویژگی دیگری که از موسیقی رپ سراغ داریم بیان یک گلایه یا اعتراض نسبت به مسائل مختلف است. نگاه اعتراضی موجود در اغلب آثار این سبک را در قطعات این آلبوم دارید؟
بله. خوشبختانه زبان اعتراض آنگونه نیست که فقط بگوییم چرا اوضاع بد است و چرا فلان اتفاقات رخ داده است. اعتراض در قالب قصه قطعات آلبوم رخ داده و همین موضوع باعث جذابیت و خاص بودنش می شود. من خودم به شخصه نمونه مشابهی برای این آلبوم در بین کارهای داخلی و خارجی ندیده ام زیرا اعتراض اینگونه نیست که بگوییم مثلا چرا آدم های خیابان نشین داریم. در اینجا گوینده همان فرد خیابان نشین است و قصه زندگی خودش را تعریف می کند. قصه زندگی هم به صورت آه و ناله نیست. کاملا مثل سکانس یک فیلم است و با همه جزئیات روایت می شود. اعتراض را هم به شکل متفاوتی بیان کرده ایم.
*با توجه به اینکه می گویید نمونه مشابه این کار را در بین آثار داخلی و خارجی ندیده اید پس چرا اسم رپ را انتخاب کرده اید؟
انتخاب نام سبک برای خودم هم سخت بود. وقتی که ده سال به تو می گویند که شب است و تو می گویی که روز است، به این نتیجه می رسی که روز است! ده سال جلوی آلبوم را گرفتند و فقط گفتند که رپ است و رپ است و رپ است. اگر بخواهیم از بین سبک های موجود یک انتخاب داشته باشیم شاید ناچار باید بگوییم که رپ است.همه حرف من هم همین بوده که صرفا بخاطر اینکه خواننده مانند دکلمه ریتمیک می خواند نام رپ روی آن نگذارید، پس موسیقی و جزییات چه می شود؟ قصد داریم در روز رونمایی از دوستانی که تشریف می آورند درخواست کنیم آنها بگویند این چه سبکی است. فکر می کنم نزدیکترین قالب به این موسیقی همان رپ باشد.
*زمانی که شما تولید این آلبوم را به پایان رساندید، موجی به نام رپ در حال شکل گیری بود و اینترنت هم کم کم داشت جای خود را بین مردم باز می کرد. بابت اصرار در زمینه فعالیت مجاز یک استدلال شما بحث پیشینه خانوادگی و شرایط محیطی بود که در آن فعالیت می کردید. اما در نقطه مقابل شهرت، جایگاه بالاتر و البته بحث درآمدی قرار داشت.
در آن سال ها نمی شد به کسب درآمد از فعالیت زیرزمینی فکر کرد. در این دو سه سال اخیر است دوستان به این نتیجه رسیده اند که اگر زیرزمینی کار کنند بعدا می توانند بنا به سیاست هایی که وجود دارد مجوز بگیرند. الان از فعالیت زیرزمینی معروف می شوند و پس از اخذ مجوز به درآمد زیادی دست پیدا می کنند. در اوایل دهه هشتاد موسیقی زیرزمینی جایگاه حرفه ای نداشت زیرا موسیقی های بد و درجه دو در آن سال ها زیرزمینی بود. دلیل دوم من هم همان مساله ای است که بیان کردم. در فضایی که من بزرگ شدم اصلا چیزی به نام موسیقی غیررسمی وجود نداشت وبا آدم های بزرگ را دیده بودم و هیچگاه تشنه شهرت نبودم. به همین دلیل فقط هدف من این بود که کارم با بهترین شکل ممکن ارائه شود و بهترین شکل هم همین کار مجاز و رسمی بود. دوست داشتیم که کار ما در همین کشور و به شکل رسمی منتشر شود و اعتقاد داشتیم که هیچ چیز غیرممکن نیست. این باور را داشتیم که هیچ چیزی در اینجا غیرممکن نیست و همه چیز می تواند خوب پیش برود، به شرطی که تو خودت با شرایط موجود کار را پیش ببری. ما از آن نسلی هستیم که به شدت تصمیم به مهاجرت گرفت ولی همین ایدئولوژی مانع از مهاجرت ما شد. همین انگیزه است که باعث می شود فکر کنیم ایران جای خوبی برای زندگی کردن است. باید در این کشور کار کرد و تاثیرگذار بود.
*آهنگسازان و خواننده ها یک اصطلاحی دارند مبنی بر اینکه اگر اثرشان حتی اگر شش ماه پس از تولید منتشر شود بیات خواهد شد. این اصطلاح در مورد آلبوم شما صدق نمی کند؟
نه خوشبختانه. الان دارم به این موضوع فکر می کنم که هنگام تولید این اثرشاید ده سال جلوتر از زمان خودمان فکر می کردیم. دلیل اینکه تولید آلبوم چهار سال به طول انجامید این بود که ما با نمونه ایرانی مواجه نبودیم و نمونه ای نداشتیم که تولید را بر مبنای آن انجام دهیم. یک کار کاملا منحصر به فرد بود و خوشبختانه هنوز هم هست. دوستانی که می گویند شش ماه دیگر کار ما بیات می شود به عنوان مثال در مورد یک اثر پاپ صحبت می کنند و باید در زمان خودش منتشر شود. کار ما در آن زمان مشابه نداشت و خوشبختانه الان هم ندارد. دلیل دوم برای پاسخ منفی به سوال شما این است که اگر ما در آن زمان می خواستیم یک کار ساده رپ انجام دهیم الان بیات می شد. زیرا نمونه های آن زیاد است. اما این موسیقی صرفا به رپ نمی پردازد و برداشتی از این سبک در تلفیق با موسیقی دیگر است. از سوی دیگر شعرهای روزبه بمانی برای این آلبوم همچنان از بهترین آثار او است .
*گفتید که در یک قطعه تنظیم ارکسترال دارید اما می خواهم بدانم در سایر قطعات آیا فضای آکوستیک سیطره دارد یا الکترونیک؟
این آلبوم همه چیز دارد. ایده اولیه ما در ده سال گذشته کاملا آکوستیک بود. یعنی درام آکوستیک داشت و به همین دلیل می گویم که کار با فضاهای داخلی و خارجی تفاوت داشت. یعنی ما گویش رپ را در یک فضای آکوستیک خواندیم. بخش ریتمیک اولین قسمت در این قبیل موسیقی ها است که الکترونیک می شود. حتی بخش ریتمیک را هم به درام و صدای آکوستیک سپردیم و روی آن ایده جلو رفتیم. پس از آن که کار متوقف شد من همان زمان تغییراتی در این بخش لحاظ کردم زیرا این یکی از المان هایی بود که امکان داشت مشمول مرور زمان شود.
*به غیر از خودتان و روزبه بمانی سایر عوامل تولید آلبوم چه کسانی هستند؟
ما در آن زمان یک گروه سه نفره بودیم. آقای «مهدی فهیمی» خواننده دوم گروه هستند که بخش پاپ و وکال های غیر رپ را اجرا کرده اند. ایشان اکنون یکی از مدرسین و خواننده های موسیقی کلاسیک هستند و به صورت رسمی فعالیت می کنند. آهنگسازی و تنظیم این آلبوم توسط آقای «سیروس گرامی» و من انجام شده است. «امیر صارمی» نوازنده گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک و گیتار کلاسیک است. آقای «پویا احصایی» هم نوازنده بیس دریک ترک هستند. چند سال قبل از «ماکان اشگواری» درخواست کردم که هرکدام از قطعاتی که دوست دارد را او تنظیم کند. و یکی از قطعات با تنظیم ایشان است.
*برای پس از انتشار آلبوم به فکر کنسرت هستید؟ و اینکه آیا فکر می کنید باز هم روند صدور مجوز برای کنسرت شما مدتها طول بکشد ؟
نمی دانم اما امیدوارم که اینگونه نباشد. من در این سال ها ندیده ام که آلبومی مجوز بگیرد ولی کنسرت و قدم های بعدی آن به مشکل بر بخورد. حتما همان دلیلی که فراموشی را از فراموشی نجات داد بقیه راه نیز ما را یاری می کند.
برخی از دوستان به محض دریافت مجوز تشکر کردن از هر کسی را آغاز می کنند تا اینکه کارشان راحت تر شود. اما من باید خالصانه از دوستان شورای موسیقی وترانه ارشاد، از ده سال گذشته تا امروز، تشکر کنم. زیرا چه در آن زمان و چه در این دوره هیچ مشکلی برای ما از بابت فنی ایجاد نکردند. اگر هم الان مشکلی برای دوستان فعال در این سبک وجود داشته باشد با قاطعیت می گویم تقصیر دوستان شورای های فنی نیست و اولین قدم بازنگری در کیفیت اثرشان وشناخت چارچوب ها است.
آلبوم فراموشی نمونه رپی است که از ده سال پیش مجوز گرفت یعنی دوستان به موسیقی اهمیت می دادند. می خواهم از دوستان بخش اداری ارشاد هم تشکر کنم زیرا به دلیل تغییری که ایجاد شده، با این آلبوم طوری برخورد شد که واقعیت محتوایی آن بود. من خودم در فضای موسیقایی بزرگ شده ام و می دانستم که چه نوع موسیقی را نباید کار کنم و چه نوع موسیقی روند مجوزش به سختی پیش می رود و چه موسیقی مشکلی ندارد. آن زمان هم می دانستم که این موسیقی قطعا مجوز می گیرد. از آقای ارجمند، مدیر دفتر موسیقی ارشاد، هم قدردانی می کنم که این تغییر را به وجود آوردند.
*و سوال آخر من این است که آیا موسیقی رپ، چه فارسی و چه خارجی، را دنبال می کنید؟ و انتخاب های شما در این سبک چه افراد یا گروه هایی است؟
اجازه بدهید جواب این سوال را در آینده ای نه چندان دور درغالب یک سورپرایز عنوان کنم.
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
تاخیر در صدور مجوز نمایش مانع حضور فیلم در جشنوارههای خارجی شد
تهیهکننده دریا و ماهی پرنده در گفتگو با مهر تاخیر در صدور مجوز نمایش مانع حضور فیلم در جشنوارههای خارجی شد شناسهٔ خبر 2564033 - شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۰ هنر > سینمای ایران تهیهکننده فیلم دریا و ماهی پرنده معتقد است در صورت دریافت به موقع پروانه نمایش این فیلم میبا من بمان ماند، خواننده اش رفت
درگذشت خواننده آمریکایی با من بمان ماند خواننده اش رفت خواننده آمریکایی موسیقی راک اند رول در سن ۷۶ سالگی درگذشت به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز «بن ای کینگ» اسطوره آمریکایی موسیقی راک اند رول روز پنجشنبه در سن ۷۶ سالگی درگذشت به گزارش شبکه یورونیوز کینگ دیک بازیگر دیگر خواننده شد /دانلود و متن ترانه
جام جم نوا خبر یک بازیگر دیگر خواننده شد دانلود و متن ترانه یک بازیگر دیگر خواننده شد دانلود و متن ترانه یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 07 00 | کد خبر 1919428811019499321 | بازدید 2 جام جم نوا کامران تفتی بازیگر تئاتر و تلویزیون به صورت رسمی وارد عرصه خوابازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی/عکس
جام جم نوا خبر بازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی عکس بازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی عکس یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 11 00 | کد خبر 1927614899927994383 | بازدید 13 جام جم نوا خواننده موسیقی پاپ کشورمان از دعوت سازندگان یکجشنواره فیلم فجر میتواند پایگاه گفتگوی فرهنگی کشورها باشد
رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران جشنواره فیلم فجر میتواند پایگاه گفتگوی فرهنگی کشورها باشد شناسهٔ خبر 2561840 شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹ ۲۳ هنر > سینمای ایران رئیس سازمان سینمایی معتقد است جشنواره فیلم فجر می تواند پایگاه مناسبی برای گفتگو فرهنگ و هنر میان کشورها باشد بسینمای دهه شصت در گفتگو با مدیران سینمایی در نمایشگاه کتاب
سینمای دهه شصت در گفتگو با مدیران سینمایی در نمایشگاه کتابکتاب سینمای دهه شصت در گفتگو با مدیران سینمایی به کوشش محمود ارژمند- محمدعلی حیدری و با پیشگفتاری از سیدمحمد بهشتی توسط نشر روزنه منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس سیدمحمد بهشتی که خود یکی از مدیران سینمایی دهه شصتعبدالحسین مختاباد درگفتگو با فارس ادغام دو ارکستر ملی و سمفونیک اتفاق خوبی نیست/ شهرداری صاحب ارکستر میشود
عبدالحسین مختاباد درگفتگو با فارسادغام دو ارکستر ملی و سمفونیک اتفاق خوبی نیست شهرداری صاحب ارکستر میشودعضو شورای شهر تهران گفت ارکستر ملی و سمفونیک دو کارکرد کاملا متفاوت دارند این دو ارکستر از نظر استایل نوازندگی هم تفاوت ماهوی دارند و ادغام دو ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک ابازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی + عکس
بازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی عکس خواننده موسیقی پاپ کشورمان از دعوت سازندگان یک سریال معروف و پرطرفدار آمریکایی برای بازی در آن خبر داد محمد یاوری گفت چند روز پیش خبر قطعی شدن حضورم را در سریال خاطرات یک خون آشام شنیدم قرارداد هم بستم و از یک ماه و نیماولین آلبوم رپ ایرانی مجوز گرفت
اولین آلبوم رپ ایرانی مجوز گرفت فرهنگ > ادبیات - ایسنا نوشت آلبوم موسیقی کاوه عابدین پس از 10 سال انتظار سرانجام از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت این هنرمند گفت این آلبوم محصول سال 84 است که آن زمان در مرحلهی شعر و موسیقی مجوز گرفتتلویزیون دهه 60 و قطع پیدرپی برق؛ لامپ اضافه خاموش!
تلویزیون دهه 60 و قطع پیدرپی برق لامپ اضافه خاموش تاریخ انتشار دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 20 15 | شماره خبر 1919447028507923449 تعداد بازدید 140 پ پ چندی پیش که نگارنده داشت یادکردها و مطالب مربوط به قطعهای پی در پی برق و در نتیجه قطع چند دقیقهای تا چند ساعتی برنامهخواننده قدیمی: کاش ژل به موهایم میزدم!
خواننده قدیمی کاش ژل به موهایم میزدم خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ کشورمان از سیاستهای رسانه ملی و دفتر موسیقی وزارت ارشاد در کم توجهی به هنرمندان نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب به شدت انتقاد کرد خبرگزاری مهر خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ کشورمان از سیاستهای رسانه ملی و دفتر مانتقاد شدید یک خواننده از صدا و سیما به خاطر سرقت آثارش/ این دزدی در روز روشن است
انتقاد شدید یک خواننده از صدا و سیما به خاطر سرقت آثارش این دزدی در روز روشن است فرهنگ > موسیقی - ایسنا نوشت یک خوانندهی آواز ایرانی از به سرقت رفتن آثارش و پخش آنها در صداوسیمای مرکز خوزستان انتقاد کرد وحید تاج در بخشی از یادداشتی که در اختیار بخش موسبررسی موضوع قاچاق کتاب در رادیو گفتگو
یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۳ برنامه گفتوگوی فرهنگی شبکه رادیویی گفتگو در برنامه امروز خود به سراغ موضوع حرکت معکوس قاچاق کتاب در ایران رفته است و قصد دارد تا به آن بپردازد به گزارش ایسنا در این گفتوگو کارشناسان صاحبنظران و مسؤولانی حضور دارند تا از زوایای گوناگون این م17 اردیبهشت ماه برگزاری میشود جشن امضای کتاب «بزن زیر گریه» با حضور یک خواننده در نمایشگاه کتاب
17 اردیبهشت ماه برگزاری میشودجشن امضای کتاب بزن زیر گریه با حضور یک خواننده در نمایشگاه کتابپنجشنبه 17 اردیبهشت ماه از ساعت 16 مراسم امضای مجموعه شعر بزن زیر گریه سروده علی استیری با حضور مهدی مقدم از خوانندگان پاپ برگزار می شود به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس علیاولین آلبوم رپ مجوز گرفت
سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۵ آلبوم موسیقی کاوه عابدین پس از 10 سال انتظار سرانجام از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت این هنرمند در گفتوگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا گفت این آلبوم محصول سال 84 است که آن زمان در مرحلهی شعر و موسیقی مجوز گرفت اما دراذعان رسانههای صهیونیستی تصمیم «دردناک» خواننده آمریکایی در پیوستن به تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی
اذعان رسانههای صهیونیستیتصمیم دردناک خواننده آمریکایی در پیوستن به تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستیدر پی تصمیم خواننده آمریکایی در پیوستن به تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی و لغو کنسرتش در تلآویو رسانههای صهیونیستی آن را تصمیمی دردناک قلمداد کردند خبرگزاری فارس ـ راهبرد فرهنگ «صدور مجوزهایی برای شبکه نمایش خانگی
سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶ ۴۴ شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلمنامه موافقت کرد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا براساس جلسه 13 اردیبهشت شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد با ساخت فیلمهای پلکان مرگ به تهیهکنندگی مشترک جمال گلی و امید امین نگارشی-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها