تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820594614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی دو سر باخت در صورت باقی ماندن تحریم‌ها در روز توافق


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


محمدعلی عبدالله زاده ؛
بازی دو سر باخت در صورت باقی ماندن تحریم‌ها در روز توافق
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام تحریم های اقتصادی غرب و به ویژه آمریکا باید در روز توافق احتمالی هسته ای برداشته شود، افزود: دیوار میان ما و آمریکایی ها چنان بلند است که بی اعتمادی به آنها امری بدیهی به نظر می رسد و برنداشته شدن تحریم ها در روز اول، بازی دو سر باخت برای ماست.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدعلی عبدالله زاده با اشاره به اینکه همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند لغو تحریم ها جزیی از توافق است و نه نتیجه آن، اظهار داشت: ما باید با تقویت تولید ملی و توجه به درون زایی اقتصاد، آسیب پذیری اقتصادمان را به حداقل برسانیم.

وی با اعلام اینکه همه مشکلات اقتصادی موجود کشور با تحریم ها مرتبط نیست، اضافه کرد: با توجه به اینکه همه می دانند بخشی از مشکلات اقتصادی به وجود آمده در اواخر دولت گذشته ناشی از تحریم ها نبود و مدیریت دستوری و نادرست برخی از دولتمردان آن را رقم زد؛ اما این دلیل نمی شود که مطالبه لغو فوری تحریم ها به هنگام توافق احتمالی هسته ای را نادیده بگیریم.

مردم هر تفکری که داشته باشند، به آمریکا اعتماد ندارند
نماینده مردم فردوس در مجلس با اشاره به دلیل اصلی خواسته لغو همه تحریم ها در روز اول توافق احتمالی هسته ای گفت: سابقه نشان داده است که آمریکایی به شدت غیر قابل اعتماد هستند و سابقه تاریخی آنها در مواجه با کشورمان نیز این امر را اثبات می کند. این بی اعتمادی هم تنها مختص به یک گروه خاص از مردم ایران نیست و هر کسی که در کشور زندگی می کند و با هر تفکری که دارد به آمریکا اعتماد ندارد.

به گفته عبدالله زاده، سابقه تاریخی عملکرد آمریکا در سال های پیش و پس از انقلاب و به خصوص در طول سال های دفاع مقدس دلیل اصلی بی اعتمادی مردم و مسئولان کشورمان به این کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه اگر پس از توافق احتمالی ما به تعهدات خود عمل کنیم و منتظر باشیم آمریکایی ها پس از مدتی تحریم ها را لغو کنند، بازی دو سر باخت برای ما خواهد بود، گفت: آمریکا ثابت کرده به تعهدات خود پایبند نیست و در صورتی که ما در روز اول خواستار لغو همه تحریم ها نباشیم، یک بازی دو سر باخت برای ما خواهد بود.

مشکل آمریکا با گفتمان ماست
وی در خصوص دلیل دشمنی آمریکا با مردم ایران گفت: آمریکا با اصل انقلاب مشکل دارد و مشکل آنها برنامه صلح آمیز هسته ای ما نیست و آنها با نوع گفتمان ما و ایدئولوژی نظام ما مشکل دارند و برایشان قابل هضم نیست ایران اسلامی به توسعه و پیشرفت دست یابد. به همین دلیل بر کسی پوشیده نیست که برنامه هسته ای تنها یک بهانه است.

عبدالله زاده به اشاره سو مدیریت هایی که باعث تشدید تاثیر تحریم ها در اقتصاد کشورمان شده است، گفت: نباید فراموش کنیم حوزه اقتصاد برخلاف دیگر حوزه به مدیریت دستوری به سرعت واکنش نشان می دهد و آثار سیاست های غلط را سریعا نمایان می کند و بهتر است دولتمردان تلاش کنند با تقویت اقتصاد کشور و پیگیری اقتصاد مقاومتی زمینه فشار احتمالی بر کشور از طریق اقتصاد را کاهش دهند./میزان/110
 



۱۷/۰۲/۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن