تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروي سل سپت بزودي بدست بيماران مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
مقام مسوول در سازمان غذا و دارو: داروي سل سپت بزودي بدست بيماران مي رسد موج - مديرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: با اقداماتي که در جهت صدور مجوز واردات داروي برند سل سپت انجام شده، اين دارو طي چند روزه آينده به دست مصرف کنندگان خواهد رسيد و جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي پيرصالحي درمورد داروهاي بيماران تالاسمي افزود: با توجه به کسب اطلاع در خصوص مشکلات ايجاد شده در خط توليد شرکت عرضه کننده سل سپت در ايران، طي نامه اي از سوي اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، داروهاي مايکوفنولات توليد دارو پخش و اسوه، مايکوفنولات با نام سوپريمون و مايکوفنولات با نام مايفورتيک جايگزين سل سپت و اين مساله به معاونت هاي غذا و دارو و داروخانه هاي سراسر کشور اعلام شد.
چهار ميليون داروي تزريقي در کشور وارداتي است
وي با بيان اينکه از تعداد هشت ميليون داروي تزريقي مورد استفاده در کشور چهار ميليون آن وارداتي است، ادامه داد: از آنجا که فقط نصف بازار به داروهاي تزريقي اختصاص يافته، طبيعي است که وقتي بيماران به مصرف داروي وارداتي تمايل مي کنند اين کمبود در بازار احساس مي شود، اما اگر بخواهيم ارزيابي صحيحي داشته باشيم مي توانيم بگوييم در مجموع داروهاي وارداتي و توليد داخل، کمبودي در بازار وجود ندارد.
مديرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو افزود: بيماران مي دانند که داروي خارجي براساس سهميه تحويل مي شود و تمامي داروهاي دريافتي آنها شامل دارو هاي خارجي نيست به همين منظور بايد از داروي ايراني نيز استفاده کنند.
پيرصالحي با رد ادعاهايي که از کاهش پوشش بيمه اي داروها حکايت دارد، گفت: هيچ داروي اصلي کاهش پوشش بيمه اي نداشته است اما بدون شک داروهايي که با اسامي برند وارد مي شوند پوشش آنها کامل نيست و پيرو سياست هاي کلي نظام در خصوص حمايت از توليدات داخل، هزينه هايي براي داروهاي وارداتي بيماران در نظر گرفته شده که بايد آن را پرداخت کنند.
وي با بيان اينکه تمايل بيمه ها و سازمان غذا و دارو در جهت داروهايي با قيمت نازل تر است، افزود: اگر بيماري خواهان داروي برند و گرانتر است بايد اختلاف قيمت آن را پرداخت کند، بيماران ديگر نيز داروي ايراني را همچنان بصورت رايگان دريافت خواهند کرد.
پيرصالحي تصريح کرد: تفاهمنامه سازمان با بيمه به صورتي بوده که سازمان هزينه بيشتري معادل 500 تومان براي هر قرص وارداتي پرداخت مي کرد، اما اکنون و با توجه به کاهش 10 درصدي بودجه، مجبوريم هزينه ها را کاهش دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن