تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801770230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیوست سلامت برای پروژه‌های ملی/پوشش بیمه‌‌ای داروی بیماران صعب العلاج


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت در اولین روز هفته سلامت عنوان کرد؛ پیوست سلامت برای پروژه‌های ملی/پوشش بیمه‌‌ای داروی بیماران صعب العلاج خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت گفت: مهمترین راه كنترل بیماری های رایج و آسیب های اجتماعی، توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است كه باید از طرق تغییرات بنیادی در آموزش و پژوهش اصلاح ساختار ارائه خدمات و سیاست‌گذاری های كلان عملی شود تا در یك بازه زمانی مشخص، نابرابری های سلامت به حداقل ممكن برسد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱ ارديبهشت ساعت 13:39

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سیدحسن هاشمی در اجلاس منطقه‌ای مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت و سنجش عدالت (SDH) كه صبح امروز همزمان با اولین روز هفته سلامت، در تهران برگزار شد، با بیان این كه یكی از آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران توجه به عدالت و رسیدگی به روستاها و نقاط محروم و اقشار آسیب پذیر و در نهایت كاهش شكاف عمیق بین شهر و روستا بوده است، افزود: گسترش شبكه های بهداشتی درمانی در كشور در سالهای پس از انقلاب اسلامی و روند توسعه نقاط محروم به ویژه در روستاها و شهرهای دورافتاده تسریع شده و به صورت حیرت آوری موجب ارتقای شاخص های سلامت به ویژه در مناطق روستایی شده است.

هاشمی یادآور شد: توسعه روستاها و نقاط محروم در حوزه های بهداشت، آموزش، ارتباطات، راه‌سازی و تامین آب آشامیدنی موجب شد تا بسیاری از شاخص های توسعه انسانی مانند مرگ، بیماری، امید به زندگی و مرگ و میر مادران و كودكان در روستاها به مناطق شهری نزدیك شود و امروز توانسته ایم شكاف مناطق محروم و برخوردار را كاهش دهیم. وزیر بهداشت با بیان این كه نابرابری در دسترسی به خدمات درمانی كه به كاهش حفاظت مالی شهروندان در سالهای اخیر منجر شده بود و همواره یكی از دغدغه‌های مردم و به ویژه اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه بود، افزود: خوشبختانه دولت دكتر روحانی ارتقای سلامت مردم و افزایش نقش دولت در پرداخت هزینه‌های سلامت را اولویت نخست خود قرار داده است و در آستانه اولین سالگرد طرح تحول سلامت، با بیمه شدن بیش از 8 میلیون نفر از شهروندان فاقد بیمه، پوشش همگانی بیمه سلامت محقق شده است و تمامی شهروندان ایرانی در حال حاضر تحت پوشش یكی از سازمان های بیمه كشور قرار دارند.

هاشمی افزود: دولت با هدف گسترش عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی و بهره‌ مندی از خدمات با كیفیت خدمات سلامت موفق شده است میزان پرداخت از جیب مردم در یك سال گذشته را كاهش دهد و دسترسی مردم به داروها و ملزومات پزشكی در بیمارستان های دولتی كشور به بیش از 97 درصد رسیده است. ضمن این كه پرداختی مردم در بخش بستری در بیش از 570 بیمارستان دولتی به كمتر از 6 درصد هزینه ها كاهش یافته و هزینه های كمرشكن سلامت به طور قابل توجهی مهار شده است.

پوشش بیمه ای داروهای بیماران صعب‌العلاج
وزیر بهداشت ادامه داد: داروهای بیماران صعب‌العلاج مشمول حمایت بیمه ای و دولتی قرار گرفته است و در تمام بیمارستان های شهرهای كوچك، متخصص مقیم به كار گرفته شده به نحوی كه دسترسی همگانی به خدمات پزشكی تخصصی فراهم آمده است.
وی افزود: شبكه بهداشت و درمان در تمام شهرهای با جمعیت كمتر از 50 هزار نفر تكمیل شده و مردم تحت پوشش خدمات پزشكی قرار دارند.

70 درصد تامین سلامت مربوط به مولفه‌های اجتماعی است وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توجه هدفمند به امر پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر و توجه نظام مند به اهداف توسعه پایدار و در راس آن بهبود شاخص توسعه انسانی زیربنای تمام اقدامات بوده است. وی گفت: آنچه به عنوان SDH شناخته می شود بیش از 70 درصد از مشكلات سلامت را تشكیل می دهد؛ وجود عواملی كه در خارج از حوزه سلامت بر زندگی مردم تاثیر می گذارد و موجب نابرابری های سلامت می شود و تنها با همكاری های بین بخشی و مشاركت مردم كه دو اصل شناخته شده مراقبت های اولیه سلامت است و توجه به محوریت سلامت در همه سیاست ها قابل كنترل خواهد بود.

وزیر بهداشت به همکاری های بین بخشی با وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط به ویژه در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای سلامت دهان و دندان و غذای سالم در مدارس و همچنین انعقاد تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت فرهنگ سازی سلامت و همکاری با سازمان محیط زیست، شهرداری ها، وزارت ورزش و جوانان و همكاری تنگاتنگ با سایر سازمان ها در سطوح ملی و استان نشان می دهد كه پیاده سازی پیوست های سلامت در بخش های مختلف نه تنها امكانپذیر بلكه یك ضرورت ملی است. هاشمی در ادامه با تاكید مجدد بر اینكه مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت یك پیامد چندوجهی است افزود: برای اجرای برنامه های اجتماعی، همه نهادها باید راهبردهای اصلی سلامت در تمام سیاست ها را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و انتظار می رود برنامه های مرتبط با عدالت در سلامت و مولفه های اجتماعی و اقتصادی آن با همت تمامی دولت ها و حمایت مردم، دستگاه های اجرایی و نهادهای غیردولتی و سازمان های منطقه‌ای و جهانی هدایت شود. وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: آرزو می كنم این نشست به ایجاد و تقویت روش های مشخص و هدفمند در اجرای برنامه های ملی و منطقه ای برای كاهش نابرابری های سلامت، افزایش امید به زندگی، بهبود كیفیت زندگی و برقراری صلح پایدار موفق باشد و برای مردم ایران و دنیا سلامت و شادمانی را آرزو دارم. گفتنی است: نشست بین المللی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، از صبح امروز و همزمان با آغاز اولین روز از هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران، اساتید و صاحبنظران حوزه سلامت، مسئولین و مقامات بهداشتی بین المللی و مدیران دستگاه های اجرایی و اجتماعی کشور در تهران در حال برگزاری است. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن