تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرشته‌ای‌که دست گروهک‌ها را برای مردم کردستان رو کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
فرشته‌ای‌که دست گروهک‌ها را برای مردم کردستان رو کرد
فرشته‌ای‌که دست گروهک‌ها را برای مردم کردستان رو کرد شهید عثمان فرشته از شهدای پیشمرگان مسلمان کرد بود که در جریان پاکسازی مناطق کردستان از لوث ضدانقلاب، به هر روستایی که می‌رفت ماهیت گروهک‌ها را افشا می‌ساخت و اهالی روستاها را برای پیوستن به پیشمرگان مسلمان کرد دعوت می‌کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد که توسط سپاه بیت‌المقدس و با مشارکت تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان 28 ماه جاری در سنندج برگزار می‌شود، بهانه‌ای شد تا خبرگزاری فارس در این راستا، تعدادی از شهدای شاخص این سازمان را به مردم معرفی کند.
 
شهید «عثمان فرشته» در سال 1332 در روستای «دله‌مرز» در شهرستان «سروآباد» به دنیا آمد. به دلیل آنکه خانواده او از امکانات مالی مساعدی برخوردار نبود، موفق نشد بیشتراز چند سال درس بخواند و مجبور شد در سن نوجوانی کنار پدر و برادر بزرگتر خود کار کند تا بتوانند مخارج زندگی را تامین کنند.
 
شهید فرشته در سال 1351 به خدمت سربازی رفت و در باشگاه افسران قوچان مشغول انجام خدمت شد. یکسال بعد و در سال 1352پدر بزرگوار خود را از دست داد. خدمت سربازی را که تمام کرد به اهواز رفت و در یک شرکت مشغول کار شد.
 
آن موقع همزمان بود با مبارزات مردم علیه حکومت شاه خائن. در همان جا بود که به جمع حامیان انقلاب پیوست و در حد توان خود برای به ثمررسیدن آن تلاش کرد.
 
مبارزات او به شرکت در راهپیمایی و اعتراضات خیابانی محدود نمی‌شد. او از درآمد خود یک قبضه تفنگ(برنو) خرید و در کنار تعدادی از مردم ستمدیده کرد با عمال رژیم منفور پهلوی جنگید.
 
آنها با یاری یکدیگر شهربانی رژیم شاه را در شهرستان مریوان محاصره کردند و بعد از چند دقیقه آن را به تصرف خود درآوردند. در این حادثه شهید گرانقدر «عبدالله طرطوسی» هم حضور داشت.
 
بعد از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی به روستای «دله مرز» مراجعه کرد و مدتی در آنجا ماند. بعد از آن به خاطر حضور نیروهای ضدانقلاب و مزاحمت‌هایی که آنها برای مردم و کشور ایجاد می‌کردند، به عضویت سپاه درآمد و با لیاقت و کارایی، اقدامات شایسته‌ایی در مبارزه با ضدانقلاب از خود نشان داد.
 
طولی نکشید که از سوی سردار شهید «محمد بروجردی» به سمت مسئول گروه ضربت سپاه در استان « کرمانشاه» درآمد. بعد از مدتی به «پاوه» انتقال یافت و فرماندهی سپاه آنجا را پذیرفت.
 
شهید فرشته مدتی را در آنجا بود و بعد از پاکسازی منطقه «پاوه»، به « کردستان» آمد و به سپاه «مریوان» پیوست. مدت دو ماه در روستاهای «تیژتیژ» و «شویشه» بود که به «مریوان» رفت و به سمت فرماندهی عملیات سپاه آنجا منصوب شد.
 
این شهید بزرگوار در آن سمت به پاکسازی روستاهای مریوان از لوث نیروهای ضدانقلاب پرداخت و موفق شد با یاری همرزمان خود بسیاری از روستاها را از وجود ضدانقلاب پاکسازی کند و تعداد زیادی از نیروهای ضدانقلاب را به هلاکت برساند.
 
او به هر روستایی که می‌رفت ماهیت گروهک‌ها را افشا می‌ساخت و اهالی روستاها را برای پیوستن به پیشمرگان مسلمان کرد دعوت می‌کرد، به طوری که تعداد زیادی از آنها دعوت شهید فرشته را پذیرفتند و در جمع مجاهدان نور علیه ظلمت قرار گرفتند.
 
بعد از آنکه روستاهای « مریوان» پاکسازی شد، از سوی فرمانده سازمان پیشمرگان مسلمان کرد استان «کردستان» ماموریت یافت که به منطقه « کامیاران» برود و به پاکسازی آنجا هم اقدام کند.
 
شهید «فرشته»؛ کامیاران را که مرکز اصلی تجمع گروه وابسته به دشمنان مردم ایران بنام «حزب دمکرات» بود، آزاد ساخت و در همین راستا هم تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رسانید.
 
تا اینکه در تاریخ بیست و پنجم خرداد سال 61 بر اثر انفجار گلوله توپ به شهادت رسید. از شهید فرشته یک فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است. مزار مطهر شهید در روستای« دله‌مرز» است.


منبع: فارس


94/2/15 - 09:14 - 2015-5-5 09:14:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن