تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805714698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت سازي براي خون ريزي بيشتر!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۵۳ق.ظ)
جمهوري اسلامي: فرصت سازي براي خون ريزي بيشتر! موج -
به گزارش خبرگزاري موج، «فرصت سازي براي خون ريزي بيشتر!»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است که در آن مي خوانيد؛
نمايندگان کشورهاي غربي و عربي در شوراي امنيت سازمان ملل، براي جلوگيري از امدادرساني به مردم مظلوم يمن، طرح پيشنهادي روسيه را با اين بهانه که اين طرح نيازمند بررسي بيشتر است رد کردند.
در طرح روسيه به شوراي امنيت پيشنهاد شده بود با برقراري آتش بس موقت، امکان امدادرساني به مردم يمن که زير بمباران هاي عربستان سعودي در شرايط بحراني قرار دارند فراهم گردد. اين طرح اگر تصويب مي شد اين امکان به وجود مي آمد که صليب سرخ جهاني، هلال احمر و دستگاه هاي امدادرساني کشورهائي که داوطلب کمک به مردم يمن هستند بتوانند به ياري محرومان، آوارگان و گرسنگان بشتابند و مشکلات پديد آمده در اثر بمباران هاي ظالمانه عربستان را تا حدودي برطرف نمايند.
گزارش سازمان ملل مي گويد 12 ميليون نفر در يمن به امدادرساني نيازمند هستند و سيصد هزار نفر نيز از خانه هاي خود آواره شده اند. براساس همين گزارش، اگر سوخت وارد يمن نشود تا چند روز ديگر اصولاً امدادرساني هم غيرممکن خواهد شد.
عربستان سعودي، طي شش هفته گذشته هر روز و هر شب چندين بار شهرهاي مختلف يمن را بمباران کرد و هزاران نفر از زنان، کودکان و مردان غيرنظامي را به قتل رسانده و چندين هزار نفر را نيز مجروح کرده است. اين بمباران ها بر روي زيرساخت هاي کشور يمن متمرکز بوده و به همين جهت، امکانات کشور را نابود ساخته و مردم را بشدت نيازمند کمک هاي خارجي نموده است. جمهوري اسلامي ايران چند بار تلاش کرد از طريق هوا و در قالب هلال احمر کمک هاي اوليه را به مردم مظلوم يمن برساند ولي جنگنده هاي عربستان مانع شدند و به جاي آن، بمب هاي شيميائي و ساير بمب هاي ممنوعه را بر سر مردم جنگ زده اين کشور فرو ريختند.
در اين ماجرا، علاوه بر آل سعود که مرتکب جنايات زيادي عليه مردم يمن شده اند، سران بسياري از کشورهاي عربي و غربي و همچنين دبيرکل سازمان ملل نيز مقصر هستند، کما اينکه دولت سوريه نيز به خاطر را ي ممتنعي که به قطعنامه دو هفته قبل شوراي امنيت سازمان ملل داد و دست عربستان را براي بمباران يمن باز گذاشت، مقصر است. سران کشورهاي غربي به نمايندگان خود دستور دادند مانع تصويب طرح امدادرساني به مردم يمن شوند تا آل سعود بتوانند به خون ريزي در يمن ادامه دهند. اين، نهايت بي وجداني و همراهي با جنايتکاران است. غربي ها با فريادهاي بلند، ادعاي حمايت از حقوق بشر سر مي دهند ولي آشکارا دروغ مي گويند و هميشه و در همه جا از جنايتکاران حمايت مي کنند و خود نيز هر جا بتوانند مرتکب بدترين جنايت ها عليه بشريت مي شوند. کارنامه سياه آمريکا و کشورهاي استعمارگر اروپائي در فلسطين، ويتنام، آمريکاي لاتين، آفريقا، استراليا و هند بهترين شاهد براي اين واقعيت تلخ است. اکنون نيز سران کشورهاي غربي مي بينند آل سعود چه جناياتي در يمن مرتکب مي شوند و مردم فقير و مظلوم يمن چگونه به خاک و خون کشيده مي شوند و در عين حال از تصويب طرح پيشنهادي براي امدادرساني به اين مردم جلوگيري مي کنند تا خون ريزي بيشتري صورت بگيرد و دژخيمان سعودي با قساوت بيشتر و در فرصت وسيع تري هرچه مي خواهند جنايت کنند و کشور يمن را به ويرانه اي تبديل نمايند.
سران کشورهاي عربي نيز در ماجراي يمن، با آل سعود همدستي مي کنند و نه تنها حاضر نيستند مانع جنايات حکام عربستان عليه مردم يمن شوند بلکه به آنها کمک مي کنند مرتکب کشتار بيشتر و ويراني هاي گسترده تر گردند. پرونده سران ارتجاع عرب در سوريه، عراق، لبنان، فلسطين و حتي در مورد مردم خودشان، بسيار سياه و ننگين است. آنها پول هاي بادآورده نفتي را که متعلق به بيت المال مسلمين است، به دستور آمريکا و انگليس و فرانسه به بمب و انواع سلاح ها تبديل مي کنند و آنها را توسط تروريست ها و آل سعود که در راس تروريست ها قرار دارند و اخيراً نشان داده اند در قساوت همسان صهيونيست ها هستند بر سر مردم آزاديخواه که هيچ جرمي غير از استقلال خواهي ندارند فرو مي ريزند. در همين حال، مردم فلسطين زير فشار ظلم صهيونيست ها در سخت ترين شرايط بسر مي برند و از سران عرب استمداد مي کنند ولي آنها پول هاي خود را به جاي آنکه براي مبارزه عليه رژيم صهيونيستي هزينه کنند، خرج سرکوب کردن ملت هاي مسلمان منطقه مي نمايند.
دبيرکل و ساير مسئولان سازمان ملل نيز در ماجراي يمن نشان داده اند هيچ خاصيتي غير از هموار ساختن راه جنايتکاران ندارند. دبيرکل سازمان ملل از يکطرف مي گويد در يمن فاجعه انساني درحال وقوع است و از طرف ديگر در برابر استمرار جنايات آل سعود هيچ اقدامي به عمل نمي آورد.
اکنون سئوال اساسي اينست که آيا دولت ها و ملت هاي مسلمان هيچ وظيفه اي در برابر اينهمه ظلم که به مردم يمن مي شود ندارند؟ وظيفه دفاع از مظلوم چه مي شود؟ آيا نبايد به احکام فقهي اسلام که وظيفه دولت هاي اسلامي و ملت هاي مسلمان را در برابر ظلم به ويژه ظلم به ملت هاي ضعيف و فقير و بي پناه که ماجراي جنگ يمن از مصاديق بارز آنست، عمل شود؟ اکنون ترديدي وجود ندارد که دولت عربستان، مرتکب «بغي» شده و مسلمانان به حکم قرآن موظف به مقابله با اين دولت باغي تا گردن نهادن به امر خدا هستند. آيا آنها براي اجراي امر خدا اقدام خواهند کرد؟














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن