تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه خونریزی رژیم سعودی در یمن/ عربستان پاکستان را رها نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تظاهرات گسترده ضد تجاوز در صنعا؛
ادامه خونریزی رژیم سعودی در یمن/ عربستان پاکستان را رها نکرده است
مدیر فرودگاه بین المللی الحدیده اعلام کرد فعالیت این فرودگاه پس از حمله هوایی جنگنده های سعودی به دو باند اصلی آن، به طور کامل متوقف شد.



  به گزرش سرویس بین الملل جام نیوز، شبکه "المیادین" گزارش داد که ند ساعت پس از آن که اعلام شد از فرودگاه الحدیده یمن برای انتقال کمک های انسانی به این کشور استفاده خواهد شد، جنگنده های عربستان سعودی در چند نوبت این فرودگاه را بمباران کردند.  
بنا بر این گزارش، مدیر فرودگاه بین المللی الحدیده اعلام کرد فعالیت این فرودگاه پس از حمله هوایی جنگنده های سعودی به دو باند اصلی آن، به طور کامل متوقف شد.  


پس از بمباران فرودگاه صنعا برای جلوگیری از فرود هواپیمای حامل کمک های ایران به مردم یمن، فرودگاه الحدیده به عنوان جایگزین موقت برای انتقال کمک های بشردوستانه به این کشور اعلام شده بود. چند ساعت پس از اعلام این خبر، جنگنده های سعودی فرودگاه الحدیده را در چند نوبت بمباران کردند.  
خالد الکحلانی مدیر فرودگاه الحدیده به المیادین گفت: «چهار موشک به باند اصلی و یک موشک به باند فرعی فرودگاه الحدیده اصابت کرد، بنابراین حملات هوایی با دقت و از پیش برنامه ریزی شده بوده است. روز گذشته اعلام شده بود فرودگاه الحدیده، جایگزین موقت فرودگاه صنعا برای فرود هواپیماها خواهد بود. قرار بود سازمان های امدادرسانی از جمله صلیب سرخ، هلال احمر و یونیسف کمک های خود و مواد غذایی را به فرودگاه الحدیده منتقل کنند.»  
سالن اصلی فرودگاه الحدیده هم در حملات هوایی جنگنده های عربستان به طور کامل تخریب شد.   المسیره نیز گزارش داد که یک منبع محلی اعلام کرد بر اثر حملات هوایی عربستان به منطقه خدیر در استان تعز در مرکز یمن دهها غیر نظامی زخمی شدند.  


منبع محلی تاکید کرد جنگنده های عربستانی و متحدان منطقه ای آن در ادامه حملات هوایی به تاسیسات زیربنایی و حیاتی یمن دیروز نیز سد الصقیع رادر منطقه خدیر بمباران کردند . بر اثر این حمله دهها غیر نظامی یمنی زخمی شدند.  
منبع محلی افزود این سد یکی از تاسیسات غیر نظامی در استان تعز است و شهروندان برای کشاورزی و‌آبیاری مزارع از آن استفاده می کنند اما جنگنده های عربستانی در اقدامی تجاوزکارانه این سد را هدف قرار دادند.     خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز از صنعا گزارش داد که همزمان با تداوم حملات هوایی طوفان قاطعیت به مناطق مختلف یمن سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد شمار تلفات ناشی از ادامه حملات هوایی به یمن به بیش از 1244 نفر رسیده و نزدیک به 7 میلیون و 500 هزار تن دیگر خسارات وارد کرده است.  
سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره ادامه درگیری ها در یمن و وخامت اوضاع انسانی در مناطق مختلف این کشور هشدار داد.  

 
این سازمان افزود در نتیجه حملات هوایی عربستان و متحدان منطقه ای آن به مناطق مختلف یمن بیش از 5044 نفر زخمی شدند.  
سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد ساکنان مناطق بحرانی یمن با کمبود مواد غذایی ، آب آشامیدنی سالم ، دارو و کادر پزشکی مواجه هستند.   این در حالی است که خبرنگار المیادن از اسلام اباد گزارش داد عربستان سعودی برای اعمال فشار بر دولت پاکستان به منظور وادار کردن اسلام آباد به حمایت از جنگ یمن، به اعزام مفتی های وهابی به پاکستان متوسل شد.   عربستان با اعزام فرستادگانی برای سخنرانی در بین مردم پاکستان، تلاش می کند موضع دولت این کشور را درباره جنگ یمن تغییر دهد.  
بکر یونس خبرنگار المیادین در اسلام آباد گفت: تحرکات عربستان در پاکستان متوقف نشده است. سعودیها این بار برای تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی پاکستان تلاش می کنند تا مردم را به اعمال فشار بر نمایندگان پارلمان این کشور تشویق کنند. پارلمان پاکستان هر نوع دخالت نظامی این کشور را در جنگ یمن رد کرد.  
هیئت های عربستان که اخیرا وارد پاکستان شدند بیشتر از روحانیون سعودی هستند که مهمترین آنها امام جماعت مسجد الحرام بود. عربستان با این اقدام تلاش می کند مردم پاکستان را به انجام تحرکاتی در حمایت از مشارکت نظامی این کشور در داخل یمن تشویق کند.  


خالد الغامدی امام مسجد الحرام در جمع شماری از مردم پاکستان گفت: «تکمیل دیانت اسلامی افراد و پیروزی بر دشمنان فقط با وحدت امکان پذیر است.»  
وقاص شاه روزنامه نگار پاکستانی گفت: «سخنان امام مسجد الحرام بر افکار عمومی پاکستان تاثیرگذار است. به همین علت این راهبرد سعودی تاثیر جدی در پاکستان خواهد داشت. ما شاهد برگزاری تظاهراتی هستیم که ممکن است با ادامه آن، دولت پاکستان مجبور به مشارکت در جنگ در داخل یمن شود.»     این در حالی است که المنار نیز گزارش داد که با وجود بمباران های رژیم سعودی، پیشروی ارتش یمن در جنگ علیه عناصر القاعده و افراد مسلح وابسته به عبدربه منصور هادی در استان های مأرب و تعز ادامه دارد.     هواپیماهای عربستان سعودی به بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی با هدف جدا کردن مناطق از یکدیگر ادامه می دهند. هواپیماهای سعودی شب گذشته پلی را هدف قرار دادند که به بسته شدن راه بین صعده و صنعا منجر شد. جنگنده های سعودی همچنین شبکه مخابرات را هدف قرار دادند و آن را از کار انداختند.  
این در حالی است که یمنی ها با برپایی تظاهراتی گسترده در صنعا پایتخت یمن بر مخالفت خود با تجاوز و محاصره تاکید کردند. از سوی دیگر نیروهای ارتش یمن در جنگ علیه عناصر القاعده و افراد مسلح وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در استان های مأرب و تعز پیشروی می کنند.  

  هواپیماهای سعودی خودروهای غیرنظامیان و شبکه راهها را در استان الجوف هدف قرار دادند و چند بار به مجتمع دولتی و بانک های اصلی و هتل ها در مرکز شهر حرض در استان حجه حمله کردند.     در مقابل نیروهای ارتش یمن علیه عناصر القاعده در مناطق گسترده ای از شهر تعز بعد از درگیری ها، پیشروی کردند. در این درگیری ها دهها نفر از افراد مسلح کشته شدند. ارتش یمن همچنین به پیشروی خود در آستانه شهر مأرب ادامه داد و کنترل پایگاههای جدیدی را در اختیار گرفت.  
یک نظامی ارتش یمن گفت ما اکنون نزدیک استان مأرب هستیم و خداوند را شکر می کنیم. خودروهای دشمنان منهدم شده است. ما در کمین آن ها نشسته ایم و به فعالیت خود تا نابودی آن ها ادامه می دهیم.  
یک نظامی دیگرر ارتش یمن گفت تنها بعد از اینکه همه آن ها را از یمن ریشه کن کنیم آسوده خاطر خواهیم شد.     همچنین دهها هزار نفر از یمنی ها در میدان التغییر صنعا در مخالفت با ادامه تجاوز و محاصره یمن تظاهرات کردند. این تظاهرات به درخواست کمیته عالی انقلابی یمن برگزار شد.   511



۱۲/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن