تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819203128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت پتروشيمي پس از رفع تحريم بهترين گزينه سرمايه گذاران خارجي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲ب.ظ)
صنعت پتروشيمي پس از رفع تحريم بهترين گزينه سرمايه گذاران خارجي است موج - عضو هيات مديره هلدينگ خليج فارس گفت: طبيعتاً اگر توافق صورت بگيرد، صنعت پتروشيمي جزو صنايعي است که سرمايه گذاران خارجي به شدت به آن علاقه مند هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي اميدقائمي با بيان اين مطلب افزود: بيشترين ريسک موجود در صنعت پتروشيمي هم اکنون مشخص نشدن قيمت خوراک اين صنعت است چون اين گروه به طرق مختلف توانستند مسأله تحريم ها را حل کنند، البته بدون شک براي توسعه اين صنعت بابت تحريم ها مشکل وجود دارد.
وي در ادامه افزود: مشکلات اين صنعت به غير از موضوع توسعه، در حوزه بازرگاني و عمليات اجرايي کم و بيش حل شده و تحريم ها در اين حوزه به اين صنعت زياد فشار نياورده است البته برخي شرکت هاي پتروشيمي از دو نرخي بودن قيمت ارز متضرر شده اند.
وي خاطر نشان کرد: طبيعتاً اگر توافق صورت بگيرد، اين صنعت جزو صنايعي است که سرمايه گذاران خارجي به شدت به آن علاقه مندند. دليل اين گفته هم اين است که مزيت نسبي در آن وجود دارد و نسبت به بقيه صنايع يک سر و گردن بالاتر است و کماکان بهترين گزينه سرمايه گذاري براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي است.
اين کارشناس ارشد بازار سرمايه تصريح کرد: دولت و مجموعه وزات نفت نيز علاقه مند به توسعه اين صنعت هستند و با توجه به اينکه عمده محصولات اين شرکت ها صادراتي است، تأمين کنندگان مالي و سرمايه گذاران خارجي بهترين صنعتي که مي تواند براي آن سرمايه جذب کند، صنعت پتروشيمي است.
وي در خصوص شرايط کلي حاکم بر بازار سرمايه گفت: با توجه به فضاي رکودي که بيش از يک ساله است بر بازار سرمايه سايه انداخته است، بازار براي خروج از اين رکود به محرک هايي براي حرکت مجدد نياز دارد که اولين محرک مي تواند توافق باشد اما صرفاً توافق هسته اي محرک رشد بازار نخواهد بود.
اميد قائمي درباره عوامل اثر گذار در خروج بورس از رکود گفت: حرکت هايي مثل کاهش نرخ سود بانکي، باز کردن انسداد مالي شرکت ها و بانک ها و تصميماتي که دولت در پي آن مي گيرد بايد تکميل شود تا خروج از رکود رقم بخورد.
وي تأکيد کرد: حل معضلات سيستماتيک و شرکت ها را نبايد فقط به توافق هسته اي گره زد بلکه نياز به تصميمات جانبي وجود دارد.
مديرعامل گروه توسعه مالي مهر آيندگان تصريح کرد: انتظار از اثرگذاري تصميمات و سياست ها نبايد کوتاه مدت باشد به گونه اي که انتظار داشت بلافاصله بعد از توافق يا کاهش نرخ سود سپرده بانکي اثر واقعي آن در بازار سرمايه گذاشته مي شود، بلکه هر کدام از اين سياست ها و تصميمات براي آنکه اثر واقعي خود را بر اقتصاد و صورت هاي مالي شرکت ها بگذارند به يک بازه زماني حداقل يک ساله نياز دارند.
اميدقائمي با اشاره به قالب شدن نگاه کسب بازدهي کوتاه مدت از بازار سرمايه اظهار داشت: حاکم شدن نگاه نوسان گيري و کوتاه مدت به جاي سهامداري باعث طولاني شدن روند رکود مي شود اما با وجود اخبار مثبت در حوزه سياسي و اقتصادي دورنماي بازار و اميد به افزايش قيمت ها و کاهش ريسک شرکت ها بيش از پيش خودنمايي مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن