تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819850633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت ها با اسم سال تغيير مي کنند/ بي برنامگي دولت براي دوران پس از تحريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۷:۵۱ق.ظ)
شيخي در گفتگو با موج؛ فعاليت ها با اسم سال تغيير مي کنند/ بي برنامگي دولت براي دوران پس از تحريم موج - يک استاد دانشگاه معتقد است که پروژه ها و فعاليت هاي پيش بيني شده هر سال همراه با تغيير شعار سال تغيير مي کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، هنوز اميدها براي لغو تحريم ها و گشايش اقتصادي وجود دارد.هر چند عده اي انتقاد به دستاوردهاي لوزان دارند، با اين حال اجماع عمومي بر اين باور است که بالاخره رونق اقتصادي که وعده اش داده مي شد عملي مي شود.
در اين ميان عده اي هم اين اعتقاد را دارند که نبايد با اين شعار که تحريم ها لغو مي شود اصول اقتصاد مقاومتي فراموش شود. هر چند تا الان هم آن چنان به سرفصل هاي آن عمل نشده با اين حال بيم آن مي رود که با تغيير شرايط، تغيير گفتمان ها هم حاصل شود.
با اين حال اين سخن هم تکرار مي شود که دولت برنامه پساتحريم ندارد، از اين جهت تغيير گفتمان و رويکردي حاصل نمي شود، جز آنچه که در بازار شاهد آن هستيم.
دکتر عبدالمجيد شيخي، اقتصاددان و استاد دانشگاه، در اين باره به موج گفت: به نظر مي رسد که اگر قائل به نقش مديريت دولت در اقتصاد باشيم، دولت برنامه اي براي دوران پس از لغو تحريم ندارد. البته لغو تحريم ها بايد صورت گيرد و بايستي چنين اتفاقي بيافتد که بعيد مي دانم طرف غربي انعطافي نشان بدهد. در هر صورت بايد منتظر آثار و تکانه هاي قابل توجهي در کوتاه مدت باشيم که اثرات سوء در عوامل بازار داشته باشد و نظام فعلي توليد را دچار خسارت کند. شرايطي که حباب ارز بشکند و نرخ ارز پايين بيايد و دروازه واردات باز شود که اين بازتاب درکوتاه مدت است.
وي افزود: در درازمدت با فرصت بيشتري مي توان آمادگي براي دوران پس از تحريم را تنظيم کرد. براي کوتاه مدت آمادگي نيست.
شيخي گفت: اواخر اسفند شاخص بورس ترقي عجيبي کرد. الان تنزل عيني کرده است. اين نوسانات غير قابل پيش بيني در بازار بورس و سرمايه گذاري، تخصيص منابع و فعاليت هاي مفيد را دچار آسيب و اميد ها را براي سرمايه گذاري در بازار مالي کم مي کند.
وي ادامه داد: نوسانات ارزي نشانه ناتواني درمديريت تکانه ها است. در مورد اين تکانه ها و نوسانات ارزي آمادگي وجود نداشت حالا فرض بگيريم که لغو تحريم ها اتفاق بيافتد.
شيخي در مورد اقتصاد مقاومتي هم گفت: محافل اجرايي نشان دادند که نسبت به گفتمان اقتصاد مقاومتي موجي عمل مي کند. چرا که فعاليت ها و پروژه هايي که پيش بيني شده همراه با اسم سال تغيير مي کند. اسم سال که عوض مي شود فعاليت ها هم عوض مي شود. امسال سال همدلي است پس پسوند تمام فعاليت ها قرار مي گيرد و سطح گفتمان و حرف و عملي در آن مشاهده نمي شود. بايد آن طور که رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتي فرمودند عمل شود.
بايد دروازه کشور به سوي کالاهاي لوکس بسته شود و در رونق فعاليت ها و ايجاد شغل و تقويت بنيان توليد حادثه قابل توجهي ايجاد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن