تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799509266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مذاکرات با دولت آمريکا طرف هستيم/ ارسال نامه به سازمان ملل در خصوص بحران يمن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
افخم: در مذاکرات با دولت آمريکا طرف هستيم/ ارسال نامه به سازمان ملل در خصوص بحران يمن موج - سخنگوي وزارت خارجه ايران گفت: در مذاکرات و توافق جامع احتمالي با دولت‌ها سر و کار داريم و هر تعهدي بر عهده دولت‌هاست. در رابطه با آمريکا هم با دولت اين کشور طرف هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مرضيه افخم در نشست هفتگي خود با خبرنگاران پاسخگوي سوالات متعددي در موضوعات مذاکرات هسته اي، تحولات منطقه بود.

با دولت آمريکا طرف حساب هستيم
افخم در خصوص تصويب طرح قانوني شدن نظارت بر توافق احتمالي هسته‌اي از سوي کميته روابط خارجي سناي آمريکا گفت: ما در مذاکرات و توافق جامع احتمالي با دولت‌ها سر و کار داريم و هر تعهدي بر عهده دولت‌هاست. در رابطه با آمريکا هم با دولت اين کشور طرف هستيم.

دولت سعودي متعرضين را مجازات کند
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي انتشار گزارش ستاد حقوق بشر مبني بر اين که تعرض به دو نوجوان ايراني در عربستان سعودي يک اقدام شخصي نبوده بلکه سيستماتيک بوده است گفت: در اين باره ديدگاهها و نظرات مختلفي مطرح مي‌شود. بنده بنا ندارم که به صراحت اعلام کنم که اين اقدام شخصي يا سيستماتيک بوده است. آنچه که مهم است اين است که دولت سعودي به اين مساله رسيدگي کند و عاملين اين موضوع ناخوشايند بر اساس قوانين خود آنها مجازات شوند. افخم درباره‌ تعليق سفرهاي حج عمره در اعتراض به اين اقدام گفت: افکار عمومي ايران حتي افکار عمومي جهان و مسلمانان و هر کسي که به سفر حج مي‌رود نسبت به مساله تعرض به دو نوجوان ايراني و نسبت به شرايط به وجود آمده حساس هستند.

در خصوص حل بحران يمن به سازمان ملل نامه ارائه کرده ايم
سخنگوي وزارت خارجه ايران از ارائه نامه ايران به سازمان ملل براي حل سياسي بحران يمن خبر داد و گفت: سفير دائم ايران در سازمان ملل اين نامه را روز گذشته(سه شنبه) به شوراي امنيت ارائه کرد. وي ادامه داد: خواستار شديم که اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت لحاظ شود و ارسال کمک‌هاي انساندوستانه بخش مهمي از اين نامه است.

لغو ممنوعيت فروش S300 با پافشاري ايران بود
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص انتشار خبر ممنوعيت لغو سامانه موشکي S-300 ، رايزني‌ها تا کنون به چه صورت بوده گفت: روابط ايران و روسيه، تقريبا روابط جامعي بوده که شامل ابعاد اقتصادي، سياسي، امنيتي و ... است که در همه سطوح از سال‌هاي گذشته در جريان بوده است.
وي افزود: اين رابطه در حوزه دفاعي هم ادامه داشته و اگرچه تحريم‌ها صورت گرفته و روابط دفاعي ما ناشي از تحريم‌ها شد٬ اما همانطور که در خبرها داشتيم٬ ممنوعيت تحويل موشک‌هاي S-300 برداشته شد که اين موضوع با پافشاري طرف ايراني انجام شد.
افخم تصريح کرد: امروز هم سفر وزير دفاع کشورمان به روسيه انجام شده است. در مورد جزييات تحويل اين موشک‌ها اجازه بدهيد هرگونه اطلاعاتي توسط مسئولان ذيربط وزارت دفاع صورت گيرد.

حضور ظريف در کميته‌ي کنفرانس بازنگري ان‌پي‌تي در نيويورک
افخم در عين حال از شرکت وزير خارجه کشورمان در آغاز اجلاس کميته‌ بازنگري ان‌پي‌تي 2015 خبر داد و گفت: آقاي ظريف 7 ارديبهشت ماه در کميته‌ي کنفرانس بازنگري در ان‌پي‌تي در نيويورک شرکت مي‌کند و احتمال دارد با توجه به حضور وزيران خارجه ايران و 1+5 در حاشيه‌ آن مذاکرات هسته‌اي نيز انجام شود. درباره‌ حضور آقاي صالحي فکر نمي‌کنم تصميم ويژه خاصي در مذاکرات بعدي گرفته شده باشد.

محل دور بعدي مذاکرات هنوز تعيين نشده است
سخنگوي وزارت خارجه درباره‌ دور بعدي مذاکرات ايران و 1+5 گفت: درباره‌ محل مذاکرات يکي دو جا مطرح است اما هنوز قطعي نشده است اجازه دهيد درروزهاي آتي اين موضوع اطلاع رساني مي‌شود. وي ادامه داد:‌ احتمالا چهارشنبه هفته آينده دور بعدي مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان برگزار مي‌شود و هر کدام از هيات‌ها با چرک نويسي که در دست دارند خود را براي مذاکرات آينده آماده مي‌کنند.
افخم درباره‌ فکت شيت ايراني و چگونگي انتشار آن تصريح کرد: متني آماده شده است اما اين که انتشار پيدا کند يا نه؛ اجازه دهيد اين کار با صلاحديد مقامات عالي صورت گيرد. در عين حال افکار عمومي و رسانه‌ها بايد بدانند که محتواي فکت شيت ايراني بر مبناي اظهارنظرها و گفت‌وگوهايي است که آقايان ظريف و صالحي و عراقچي بعد از مذاکرات لوزان سوئيس در رسانه‌ها داشتند.
وي در رابطه با سفر خبرنگار يک روزنامه‌ رژيم صهيونيستي در چارچوب يک سفر توريستي و انتشار گزارشي درباره‌ ايران از سوي وي گفت: فرد مورد اشاره خبرنگار نبوده و رواديد خبري نداشته است. او مطابق مقررات و درخواست سفر به ايران و در قالب يک تور و با گذرنامه‌ آمريکايي سفر داشته و در ايران هم کار خبري انجام نداده است. اگر او استفاده کرده و درباره‌ سفرش به ايران گزارشي را منتشر کرده است بحث ديگري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب