تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804031378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طعنه ربيعي به سرمايه‌گذاري سنگين در پتروشيمي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طعنه ربيعي به سرمايه‌گذاري سنگين در پتروشيمي
وزير كار با تأكيد بر نياز كشور به يك ميليون شغل در سال با طعنه به سياست‌هاي سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي و سرمايه‌گذاري‌هاي سنگين در پتروشيمي گفت: هزينه ايجاد يك شغل در پتروشيمي 6/2 ميليارد تومان و در شركت‌هاي تأمين اجتماعي ۸۵۰ ميليون تومان است.


وزير كار با تأكيد بر نياز كشور به يك ميليون شغل در سال با طعنه به سياست‌هاي سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي و سرمايه‌گذاري‌هاي سنگين در پتروشيمي گفت: هزينه ايجاد يك شغل در پتروشيمي 6/2 ميليارد تومان و در شركت‌هاي تأمين اجتماعي ۸۵۰ ميليون تومان است. 
به گزارش «جوان»، از اين جهت سخنان ربيعي را مي‌توان اينگونه تلقي كرد كه طي دو سال اخير سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي در بخش پتروشيمي انجام شده و بارها وزير صنعت و معدن متهم به عضويت در هيات‌مديره چندين شركت پتروشيمي شده و ردپاي ايشان در بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري پتروشيمي نيز ديده شده، هرچند كه اين اخبار از سوي وزير صنعت تكذيب شده است. بنا بر اين گزارش هر ساله درآستانه روز كارگر، برگزاري همايش‌هاي متعدد به همين مناسبت آغاز مي‌شود و دولتي‌ها از ميزان اشتغال ايجاد شده و اقدامات مثبت خود گزارش مي‌دهند، اين در حالي است كه قدرت خريد قشر كارگر جامعه، همواره رو به كاهش است و بهبودي در اوضاع معيشتي كارگران به‌وجود نمي‌آيد. 
علي ربيعي روز گذشته در ششمين همايش ملي كار، از تصميمات دولت درايجاد شغل خبر داد و گفت: يكي از اصلي‌‌ترين سياست‌‌هاي سال ۱۳۹۴ را اشتغال قرار داديم و مطالعات كشور‌هاي توسعه‌يافته نشان مي‌دهد منابع انساني موتور توسعه اشتغال است و ما نياز داريم براي ايجاد اشتغال گسترده متوجه نوعي از مشاغل در بنگاه‌هاي خُرد و كوچك شويم. وزير كار اظهارداشت: توانمند‌كردن افراد مهم‌ترين سياست رفاهي يك كشور بوده و تلاش ما اين است كه در وزارت كار با برنامه‌ ريزي‌‌هاي خود زندگي مردم را بهبود ببخشيم و افرادي كه بر اثر معلوليت و نارسايي و بي‌سوادي و نبود فرصت‌‌هاي برابر اجتماعي قادر به رقابت در اجتماع نيستند را از طريق توانمند‌سازي حمايت كنيم. 
ربيعي ادامه داد: امروز براي ايجاد يك شغل در پتروشيمي و نفت به 2 ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان نياز داريم و در سازمان شركت‌‌هاي سرمايه‌‌گذاري تأمين اجتماعي اگر به قيمت روز محاسبه كنيم، هر شغل ۸۵۰ ميليون تومان تمام مي‌شود، لذا ناچاريم شعار «اشتغال بزرگ، بنگاه كوچك» را دنبال كنيم و به منابع انساني و آموزش نيروهاي انساني اهميت بدهيم. 
وي با اشاره به اختصاص بن‌ كارت آموزش مهارتي رايگان به كارگران گفت: كار بعدي ما ايجاد نظام تشويقي براي كارگران و خانواده‌ هايشان است كه در اين زمينه بن‌ كارت‌‌هاي آموزش مهارت به‌ طور رايگان را پيش‌‌بيني كرده‌ايم. وي با بيان اينكه در سال 94 با وجود انتظار تورم 12‌درصدي، افزايش 21 درصدي دستمزد را تجربه كرديم، گفت: وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در سياست‌هاي اشتغالزايي با كسري 56 درصدي مواجه هستيم، گفت: با وجود منابعي كه در سال‌هاي گذشته مصرف شد، اشتغالي ايجاد نشد و منابع بيشتر به سمت بنگاه‌هاي بزرگ كه توجيه اقتصادي نداشت هدايت شد. 
وي مجدداً شعار اشتغال بزرگ با بنگاه‌هاي كوچك را مطرح كرد و گفت: آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي يكي از سياست‌هاي دولت است كه به منظور تقويت مهارت با استفاده از درآمد ناشي از هدفمندي يارانه‌ها به كار گرفته مي‌شود. وي با بيان اينكه بنگاه‌هاي خرد مورد توجه و در اولويت خواهند بود، گفت: سامانه ملي مشاغل به منظور معرفي شغل و تدوين مشاوره شغلي راه‌اندازي شده است كه از اواسط سال 94 به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز مي‌كند كه اين موضوع اقدام مهمي براي ساماندهي مشاغل است.  
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با ارائه آماري از جمعيت شاغل در كشور گفت: در حال حاضر 22ميليون شاغل داريم كه حدود 15 ميليون بيمه و 7 ميليون در مشاغل غير رسمي فعاليت دارند و سال 93 با صدور 600 هزار دفترچه بيمه به غير از 200هزار ريزش، شغل رسمي ايجاد شده است. ربيعي با بيان اينكه تا سال 1400 بايد 35‌ميليون شاغل در كشور داشته‌ باشيم، گفت: سالانه نيازمند 800 هزار شغل هستيم و در صورت عقب‌ماندگي با مشكلات متعددي در جامعه مواجه خواهيم شد. 
وي با تأكيد بر اينكه اقتصاد ايران براي رشد نيازمند 7‌درصد رشد اقتصادي است، گفت: توجه به تكنولوژي‌ نوين با داده‌هاي بين‌المللي مي‌تواند گامي مهم در راستاي حل مشكل بيكاري باشد. ربيعي همچنين درباره سند ملي كار شايسته گفت: يكي از محورهاي اصلي در وزارت كار، تحقق برنامه ملي كار شايسته است كه هدف اصلي آن ايجاد نشاط اجتماعي است.


بودجه هدفمندي يارانه‌ها ۱۷هزار ميليارد تومان كسري دارد
معاون اول رئيس‌جمهور با اعلام اينكه بودجه هدفمندي يارانه‌ها ۱۷هزار ميليارد تومان كسري دارد، گفت: گفت‌وگوهاي دوجانبه را با عراق، روسيه و افغانستان آغاز كرده‌ايم و شوراي صادرات غيرنفتي فعال شده است تا موانع برسر افزايش صادرات را بردارد. 
اسحاق جهانگيري كه در اين همايش سخن مي‌گفت، در پاسخ به اينكه چه ميزان از تسهيلات درسال 94 به بنگاه‌هاي كوچك تخصيص داده مي‌شود، افزود: سيستم بانكي سال گذشته 340‌هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت كرد كه اكنون علاقه‌مند است بخشي از اين تسيهلات را به سمت بنگاه‌هاي كوچك هدايت كند. 
معاون اول رئيس‌جمهوربا بيان اينكه در سال 93 در منابع هدفمندي يارانه‌ها دچار مشكل بوديم و امسال نيز اين مشكل ادامه دارد، تصريح كرد: ميزان هزينه مشخص شده در رديف‌هاي هدفمندي با ميزان درآمد ما تعادل ندارد، اگر بخواهيم تمام رديف‌هاي هزينه‌اي را كه براي هدفمندي پيش‌بيني شده پرداخت كنيم با كسري 17‌هزار ميلياردي مواجه مي‌شويم. جهانگيري بيان كرد: غير از 39هزار ميليارد تومان پرداخت نقدي، 4هزار و 800 ميليارد تومان هزينه درماني، 5هزار و 200 ميليارد تومان توليد و 1300 ميليارد تومان براي مسكن و 4هزار ميليارد اشتغال جوانان است و حدود 17هزار ميليارد تومان درآمدمان كمتر از اين ميزان است كه بايد در سال 94 فكري اساسي براي حل اين مشكل كنيم. 


كسري منابع براي پرداخت نقدي يارانه
معاون‌اول رئيس‌جمهور در جمع خبرنگاران يارانه توليد را ۵ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين رقم پرداخت مي‌شود ولي براي پرداخت نقدي يارانه‌ها با كسري بودجه مواجه هستيم. 
وي در مورد اين سؤال كه چه ميزان از تسهيلات در سال 94 به بنگاه‌هاي كوچك تخصيص داده مي‌شود، افزود: شبكه بانكي، سال گذشته 340‌هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت كرد كه اكنون علاقه مند است، بخشي از اين تسهيلات را به سمت بنگاه‌هاي كوچك هدايت كند. 
جهانگيري با تأكيد بر اينكه در سال 93 در منابع هدفمندي يارانه‌ها دچار مشكل بوديم و امسال نيز اين مشكل ادامه دارد، گفت: ميزان هزينه مشخص‌شده در رديف‌هاي هدفمندي با ميزان درآمد ما تعادل ندارد، اگر بخواهيم در رديف‌هاي هزينه براي هدفمندي پرداخت كنيم، كسري 17هزار ميلياردي خواهيم داشت. وي گفت: به غير از 39 هزار ميليارد تومان پرداخت نقدي، 4هزار و 800 ميليارد تومان براي درمان، 5 هزار و 200ميليارد تومان براي توليد و 1300‌ميليارد تومان براي مسكن و 4 هزار ميليارد تومان بابت اشتغال جوانان پرداخت شده كه 17‌هزار ميليارد تومان بيش از مقدار منابع هدفمندي است. 
معاون اول رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه نرخ سود سپرده‌ بانكي بايد در اولين فرصت نسبت به تورم كاهش يابد، گفت: كار گروهي در وزارت اقتصاد به منظور بررسي شاخص‌هاي بهبود كسب و كار تشكيل شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن