تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819899722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق هسته اي دست يافتني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۴۰ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني: توافق هسته اي دست يافتني است موج - هاشمي رفسنجاني با اشاره به موضع‌گيري‌هاي کينه توزانه رژيم اشغالگر قدس و تقاضاهاي غيرمنطقي مسؤولان آن از کشورهاي 1+5، گفت: ايران امن نه تنها مزاحم هيچ کشوري نيست، بلکه باعث تثبيت، تقويت و تداوم امنيت در منطقه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در ديدار جمعي از کارگران، انقلاب را مديون قشرهاي زحمتکش از جمله کارگران دانست و گفت: خيلي‌ها در دوران مبارزات با جان و مال زحمت مي‌کشيدند، اما اعتصاب کارگران صنعت نفت، ستون فقرات رژيم پهلوي را شکست.
وي در اين مراسم که در آستانه روز جهاني کارگر و با حضور هيأت‌هاي اجرايي خانه کارگر شعب استان تهران، انجمن‌هاي اسلامي کارخانجات تهران و جمعي از اعضاي اتحاديه زنان کارگر برگزار شده بود، با تبريک روز کارگر به اين قشر زحمتکش، حضور آنها در مقاطع مختلف انقلاب را مؤثر دانست و گفت: در سال 57 اعتصاب کارگران صداي انقلاب را به جهانيان رساند و پس از آن شاهد سرعت سقوط رژيم در درّه تاريخ بوديم.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر تصميمات کارگشاي امام(ره) در مقاطع مختلف، به تصميم ايشان براي حل مشکل سوخت مردم در زمستان سرد 1357 و انتخاب هيأتي متشکل از نيروهاي ملي و مذهبي اشاره کرد و با يادآوري جزئيات خاطرات خويش از سفر به پالايشگاه آبادان و سخنراني خويش در جمع کارکنان، گفت: به اذعان اعضاي هيأت، انتخاب يک روحاني در جمع هيأت حاکي از هوش و دقت‌نظر امام راحل بود، چون آنچه کارگران عصباني را قانع کرد تا توليد براي تأمين سوخت داخلي بپذيرند، ادبيات مذهبي و انقلابي و اعتماد به فردي روحاني در سخنراني‌ها بود.
او با ترسيم فضاي بنادر جنوب ايران و توقف کشتي‌هاي بزرگ نفتي جهان در خليج‌فارس و درياي عمان که معطل و منتظر اجازه کارگران براي بارگيري براي برگشت بودند، گفت: اغراق و تعارف نيست که مي‌گوييم نقش کارگران در پيروزي انقلاب برجسته است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر حضور همه جانبه کارگران در اتفاقات ماه‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب به برنامه‌ريزي‌هاي احزاب چپگراي مارکسيست و سوسياليست براي جذب کارگران به عنوان پياده نظام خويش اشاره کرد و گفت: حتي در زندان هم خيلي صريح به ما مي‌گفتند که بدنه کارگران به خاطر روحيه کارگري با ماست، اما ما به خاطر آشنايي با ذات ديني کارگران ايران مطمئن بوديم که کارگران فريب شعارهاي ادبيات کمونيسم را نمي‌خورند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خويش به روز معلم و نجابت معلم‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: بايد به دغدغه‌هاي شريف‌ترين و در عين حال مؤثرترين قشر کشور توجه شود که همه مسؤولان کشور ميوه‌هاي باغ تحصيل و تدريس آنها هستند.
وي با يادآوري جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام براي بحث درباره پيش‌نويس برنامه ششم کشور، گفت: بايد زمينه‌ها و شاخص‌ها براي اصلاح رشد اقتصادي کشور براساس سياست‌هاي کلي نظام و سند چشم‌انداز کشور واقعي باشد تا بتوانيم عقب افتادگي چند سال گذشته را جبران کنيم.
آيت‌الله هاشمي در خصوص پرونده هسته‌اي به مراحل مختلف مذاکرات ايران با کشورهاي 1+5 در دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: ايران تمايل و زمينه‌هاي مناسبي براي تعامل با جهان در جهت گسترش روابط و همکاري‌هاي دو جانبه دارد.
او با «دست يافتني» توصيف کردن تفاهم هسته‌اي، به سياست‌هاي اصولي و اسلامي انقلاب و فتواي رهبري معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از بمب هسته‌اي اشاره کرد و گفت: حرف‌هاي يک مجتهد اسلامي در مقام رهبري يک جامعه متمدن، براي همه ما حجت است و غربي‌ها به جاي القائات شيطاني صهيونيست‌ها، به سخنان انساني مسؤولان ايران توجه نمايند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با محکوميت تداوم تجاوز هوايي عربستان به يمن، تحليلي از موقعيت تاريخي و جغرافيايي و جايگاه مردم يمن در تاريخ اسلام ارائه کرد و گفت: عربستاني‌ها در آغاز کار دولت جديد، مسير بدي را انتخاب کرده‌اند و روحيات مسلمانان را مخدوش کرده‌ و بذر کينه و دشمني را در دل مردم يمن مي‌کارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از زلزله نپال و گستردگي آن در کشورهاي هند و پاکستان، ضمن ابراز همدردي با خانواده قربانيان اين حادثه، بر کمک‌هاي انسان دوستانه ايرانيان تأکيد کرد و گفت: مي‌دانيم که تحمل مصائب انساني و مادي زلزله‌ها سنگين است.
وي در بخش پاياني سخنان خويش با تشکر از ابراز احساسات هميشگي کارگران نسبت به انقلاب اسلامي و مسؤولان آن، خطاب به مسؤولان کارگري در کشور گفت: قدر اين گنج‌هاي رنج کشيده را بدانيد.
در آغاز اين ديدار آقايان حسن صادقي، رئيس اتحاديه پيشکسوتان جامعه‌ کارگري، پرويز نصيري، معاون امور اعضا و آموزش خانه کارگر و عليرضا محجوب، دبير کل خانه احزاب و نماينده جامعه‌ کارگري در مجلس شوراي اسلامي، با تشکر از اقدامات بنياني آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي تأمين حقوق کارگران در دوره مجلس و رياست جمهوري ليستي از آن اقدامات سازنده ارائه دادند و با ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي خانه کارگر، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص کم کردن مشکلات کارگران پرداختند.
در پايان اين ديدار يکي از کارگران از ميان جمعيت برخواست و با ابراز ارادت به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به مشکلات جامعه کارگري اشاره کرد و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز گفت: وظيفه ديني، انساني، ملي و حتي دورانديشي سياسي است که به خواسته‌هاي برحق کارگران توجه و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن