تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803920062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرسه‌ای که می‌خواهد بازیگر حرفه‌ای برای سینما بسازد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مدرسه‌ای که می‌خواهد بازیگر حرفه‌ای برای سینما بسازد
این مدرسه جایی است که می‌توان تجربیات و اهداف مشترک افرادی که -چه در داخل و چه در خارج از ایران- در حوزه سینما کار کرده‌اند را تجمیع کرد. می‌توان گفت هدف مشترک تربیت بازیگران حرفه‌ای در سایه تجربیات مشترک ممکن می‌شود.
آفتاب : سرویس فرهنگی- به‌تازگی حجت الله ایوبی‌، رئیس سازمان سینمایی طی حکمی اعضای شورای علمی و مدیر اجرایی مدرسه عالی سینما را مشخص کرده است. بنا به گفته رئیس سازمان سینمایی، تاسیس مدرسه عالی سینما جزوء اولویت‌های اصلی سازمان سینمایی در سال جدید است‌؛ مدرسه‌ای که  به اعتقاد ایوبی قرار نیست به شیوه آکادمیک مرسوم پیش رود و می‌خواهد مطابق با تکنیک‌‌های مدارس سینمایی دنیا، هنرجویان موفق را تربیت کند.


به گزارش آفتاب، برخی از هنرمندان سینما  این اقدام را  گامی مفید و مترقی تلقی کرده‌اند؛ گامی که به‌باور موافقان می‌تواند آسیب‌های  آموزش علاقمندان سینما را کاهش دهد. آسیب‌هایی که شاید اتلاف وقت مردم‌، دریافت هزینه‌های کلان و عقیم‌ماندن پروسه تربیت سینماگر حرفه‌ای؛ بخش کوچکی از آن‌ها باشد.


شاید  یکی از دلایل رویکرد مثبت به مدرسه ملی سینما، نبود سیاست‌های مشخص آموزشی این حرفه در سال‌های اخیر است. چندی پیش منیژه حکمت کارگردان سینما در گفت‌وگو با آفتاب  تاسیس این مدرسه را اقدامی بزرگ توصیف کرد زیرا به باور وی بسیاری از کارگاه‌های آزاد بازیگری تنها به سود بیشتر فکر می‌کنند و آموزش هنرمند حرفه‌ای را در هدف ثانویه تلقی می‌کنند.
 
هدف مشترک با مرور تجربیانت مشترک به دست می‌آید


 آیا مدرسه عالی سینما می‌تواند تاثیر جدی در سیاست تربیت بازیگر و افزایش ستارگان سینما بگذارد؟ مجتبی راعی کارگردان سینما و عضو شورای علمی این مدرسه درباره اهداف راه‌اندازی این مدرسه به خبرنگار آفتاب گفت: «این مدرسه جایی است که می‌توان تجربیات و اهداف مشترک افرادی که -چه در داخل و چه در خارج از ایران- در حوزه سینما کار کرده‌اند را تجمیع کرد. می‌توان گفت هدف مشترک تربیت بازیگران حرفه‌ای در سایه تجربیات مشترک ممکن می‌شود. این مدرسه می‌تواند تجربیات فردی را عمومی کند و این حسن اصلی این ماجراست. البته شرط اصلی تحقق این شرایط این است که این مدرسه دچار حواشی و یا مسائل سیاسی نشود و بتواند کارآمد عمل کند.»


کارگردان فیلم "ترنج" به تفاوت این مدرسه با کارگاه‌های آموزش بازیگری اشاره کرد و گفت: «این مدرسه ممکن است هزینه مادی از افراد دریافت کند اما درآمدزایی و سود بیشتر هدف اصلی این مدرسه نیست و آموزش حرفه‌ای علاقمندان و مستعدان سینما گام اصلی است.»
 
نمی‌گوییم فقط ستاره تربیت می‌کنیم


راعی در ادامه به شیوه انتخاب هنرجویان مدرسه عالی سینما در آینده نزدیک پرداخت و گفت: «سعی ما بر این است که این انتخاب‌ها آگاهانه صورت بگیرد.  زیرا مسئله اول انتخاب صحیح است. ما امیدواریم این انتخاب‌ها خوب باشد و نمی‌توان به صورت قطعی گفت همه انتخاب‌شدگان ستاره می‌شوند. علاوه بر اینها هنوز نمی‌توان به صورت جزیی درباره سیاستگذاری‌های خاص و جزئئ اشاره کرد. امیدوارم این هدف مشترک به سیاست‌گذاری‌های مشخص و معین نیز در این حوزه منجر شود.» علاوه بر مجتبی راعی، دکتر یونس شکرخواه، سعید پور اسماعیلی، سید رضا میر کریمی نیز به عنوان اعضای شورای علمی مدرسه سینما منصوب شده و روح الله حسینی دبیر شورای علمی مدرسه و مدیریت اجرایی این نهاد هنری را به عهده گرفته است.


گفت‌وگو از زهرا نوروزی





تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن