تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802922165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل همياران آب در استان کرمان نمونه عملي همدلي و همزباني دولت و ملت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
وزير جهاد کشاورزي عنوان کرد: تشکيل همياران آب در استان کرمان نمونه عملي همدلي و همزباني دولت و ملت موج - وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه 90 درصد محصولات کشاورزي دنيا با آب سبز توليد مي شود گفت: اين در حاليست که در ايران تنها 10 درصد محصولات با آب سبز توليد مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود حجتي، وزير جهاد کشاورزي، در جلسه هم انديشي مديران، انجمن ها، اتحاديه ها و صنوف بخش کشاورزي با اشاره به اينکه در خصوص مسائل کمبود آب نسبت به کشاورزان و بهره برداران کم لطفي مي شود، گفت: نبايد بيش از اندازه در خصوص مساله خشکسالي صحبت شود و در عوض بايد به دنبال راه علاج براي بهبود وضعيت موجود باشيم.
وي ادامه داد: در کشور از هر 100 واحد فرضي بارندگي 88 واحد رخ مي دهد که اين امر طبيعي بوده و بايد خود را از نظر فرهنگي، برنامه ريزي و اجرا با شرايط موجود تطبيق دهيم.
حجتي پرداختن بيش از اندازه به مساله خشکسالي را نوعي عامل بازدارنده دانست و افزود: تکرار اين مساله باعث مي شود که در ضمير ناخودآگاه اميدوار شويم که اين مساله مقطعي بوده و مي گذرد که اين امري اشتباه است، چرا که وقتي صبحت از خشکسالي 18 ساله مي شود، بايد اين واقعيت را بپذيريم که شرايط اقليمي و طبيعت اين گونه است و بايد به دنبال راه علاج باشيم.
وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: گذشتگان و نيکان ما در گذشته با همين شرايط زندگي و رزق و روزي خود را کسب مي کردند.
حجتي با اشاره به اينکه ايران اسلامي سخت کوش ترين کشاورزان را در خصوص مساله آب دارد، افزود: کشاورزان آمريکايي و اروپايي هزينه هايي به مراتب کمتر از کشاورزان ايراني در ارتباط با آب پرداخت مي کنند.
وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: در آمريکا و اروپا بيش از 80 درصد محصولات با آب سبز توليد مي شود و اين در حالي است که در ايران 10 درصد محصولات با آب سبز و 90 درصد با آب پرهزينه توليد مي شود و کشاورزان ما عليرغم اين شرايط با کشاورزان دنيا رقابت مي کنند.
وي يادآور شد: اکثر گندم دنيا با استفاده از آب سبز توليد مي شود، ولي؛ در ايران اينگونه نيست.
حجتي با اشاره به اينکه کشاورزان بي تفاوت از کنار هدررفت آب نمي گذرند، ابراز داشت: نمي توان کشاورزان کرمان را با کشاورزان شمال که بخش عمده محصول خود را با آب سبز آبياري مي کنند، مقايسه کرد.
وي ادامه داد: شرايط کشاورزي دو منطقه قابل مقايسه با يکديگر نيست چرا که اقليم هاي متفاوت دارند و بايد عملکرد کشاورزي هر منطقه را درون خودش مقايسه کنيم و کرمان بايد در حوزه آب ريز و دشت درون همين استان مقايسه شود.
وزير جهاد کشاورزي در خصوص بهره وري آب در بخش کشاورزي ايران يادآور شد: کشاورز قدر آب را مي داند؛ ما بايد به کمک کشاورزي که داراي توان مالي و بضاعت کافي نيست برويم.
حجتي ضمن تقدير از استاندار کرمان به دليل پيشگام بودن در طرح همياران آب يادآور شد: اقدام مسوولان و کشاورزان استان کرمان در تشکيل همياران آب نمونه عملي همدلي و همزباني دولت و ملت و قابل تحسين است.
وي ادامه داد: بايد با يکديگر در تعامل بوده و از ديدگاه هاي مثبت براي علاج بخشي استفاده کرده و براي دشت ها داخل همان بخش نسخه بپيچيم.
وي مشارکت و همکاري مردم در اين زمينه را بسيار مهم و تاثيرگذار دانست و با تاکيد بر لزوم کاهش برداشت آب گفت: برداشت آب در مقايسه با تغذيه در توازن نيست.
وزير جهاد کشاورزي يادآور شد: آبياري زير سطحي در کشور محدود اجرا شده و بيش از 80 درصد آن در کرمان اجرايي شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن