تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815152285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زبان گفتاری، پیوند ارتباط دو سویه با مخاطب در مستند «ایرانگرد» بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد
زبان گفتاری، پیوند ارتباط دو سویه با مخاطب در مستند «ایرانگرد» بود
جواد قارایی گفت: امروزه مستندهای بسیاری به زبان شعر و زبان وزین ساخته می شود که ما در ساخت مستند «ایرانگرد» سعی کردیم با زبان گفتاری با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.


جواد قارایی کارگردان و تهیه کننده و راوی مستند «ایرانگرد» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: ایده و طرح اولیه این مستند از 6 سال پیش در ذهن من جرقه زد و دو قسمت از مجموعه اول را خودم با هزینه شخصی با سفر به طبیعت استان خوزستان و به تصویر کشیدن زندگی عشایر بختیاری تولید کردم.


وی در ادامه افزود: با کمک دوستان مجموعه‌ای با عنوان «ایرانگرد» را در وهله اول برای شبکه 4 و سپس به سفارش شبکه اول سیما تهیه و تولید شد.


قارایی تصریح کرد: در هر قسمت از مجموعه گاهی تا 20  لوکیشن را در اختیار داشتیم ولی باید زمان سفر ما با آن جاذبه گردشگری هماهنگ می شد که به عنوان مثال در سفر به خوزستان به دلیل وجود ریزگردها نمی‌توانستیم تصویر خوبی را به مخاطبان ارائه دهیم به همین علت لوکیشن‌های مختلفی در نظر داشتیم تا در این جور مواقع جایگزین کنیم. همچنین برای هر قسمت 52 دقیقه‌ای نیز ما در حدود 15 الی 20 روز تصویر برداری می‌کردیم.


وی در خصوص هدف از ساخت این مستند افزود: اولین هدف این برنامه انتقال حس آرامش طبیعت و طبیعت نشینان به مخاطبان بود و مستند «ایرانگرد» علاوه بر معرفی مناطق زیبا نیز به مسائل علمی و آموزشی هم می‌پردازد.


این کارگردان در خصوص اینکه مسئولیت مردم در طبیعت چگونه است بیان کرد: باید حواسمان باشد در کنار لذتی که از طبیعت می‌بریم زیر ساخت‌های طبیعت گردی که طبیعت بکر و سبک زندگی و روستاهای بکر است را نابود نکنیم.


وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های ساختاری این مستند انتخاب لوکیشن و معرفی جاذبه‌های گردشگری است که سعی کردیم برخلاف مستندهای دیگر مکان‌های ناشناخته را به مخاطبان معرفی کنیم. ما در مستند «ایرانگرد» با تغییرات متعدد و رفتن به جاذبه‌های دیده نشده، ساختاری متفاوت را به مخاطبان ارائه دهیم.


وی در پاسخ به این سوال که در این مستند از شیرگواز به عنوان هندوستان کوچکی در جنوب شرقی ایران یاد کردید، گفت:این  منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی نزدیک به کشور هندوستان بوده و در آن کشت میوه‌های گرمسیری بسیاری همچون موز، انبه و حتی قهوه وجود دارد.


قارایی افزود: از دیدگاه مخاطبان یکی داشتن تصاویر خوب  از طبیعت دیگری داشتن ؟؟؟ خوب، ساده و روان از نقاط قوت این مستند است به طوریکه مخاطبان خودشان را در آن منطق حس می‌کردند.


وی با اشاره به زبان گفتاری در این  مستند عنوان کرد: زبان گفتاری را به این دلیل برای مستند «ایرانگرد» انتخاب کردم که بتواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.


قارایی در پایان خاطر نشان  کرد: 3 قسمت از 13 قسمت مستند «ایرانگرد2» به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد و بدون اغراق این منطقه یکی از زیباترین و قشنگترین جاذبه‌های گردشگری این مرز و بوم محسوب می‌شود.


انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

وزیر بهداشت میهمان دكتر سرافراز شد
ساخت مجموعه «حدیث بندگی» در شبکه قرآن
توافق با شبکه بازار برای معرفی آثار برتر مد و لباس اسلامی ایرانی
برنامه «حذف و اضافه» در سال جدید ادامه می‌یابد
بازیگران جوان «شهر من شیراز» با استعداد و موفق هستند
تقدیر از مدیران شبکه یک با حضور معاون اجتماعی ناجا
ماجراهاي «درحاشيه» را پس از «شمعداني» پي بگيريد
منتقد من مادرم است / متاسفانه پول و پارتی بر سینما حکمفرما شده است
ایران جز چند کشور برتر صنعت انیمیشن است




۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن