تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799256408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت نوسازي تاكسي‌ها براي مقابله با آلودگي هواي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ضرورت نوسازي تاكسي‌ها براي مقابله با آلودگي هواي تهران
رانندگان تاكسي در پايتخت سال‌هاست منتظر ساماندهي امور خود از سوي مسئول يا ارگاني هستند كه بايد به مشكلات آنها رسيدگي كند.


رانندگان تاكسي در پايتخت سال‌هاست منتظر ساماندهي امور خود از سوي مسئول يا ارگاني هستند كه بايد به مشكلات آنها رسيدگي كند، اما نه تنها اين مشكلات برطرف نشده بلكه هر روز بر حجم آنها افزوده مي‌شود. به گفته مسئولان حوزه شهري روزانه بيش از 6 ميليون نفر از طريق ناوگان تاكسيراني جابه‌جا مي‌شوند و در حال حاضر سازمان تاكسيراني با وجود80 هزار دستگاه تاكسي به مسافران شهري خدمات ارائه مي‌كند اما اينكه تا چه ميزان اين خدمات مطلوب مسافران و تاكسيرانان است، جاي سؤال دارد؟ ولي با وجود اينكه مسئولان حوزه شهري همواره ادعا مي‌كنند مشكلات تاكسيرانان مرتفع شده و وضعيت ثابتي در اين بخش حاكم است اما آنچه به عنوان واقعيت‌هاي موجود در سطح شهر و در ميان تاكسيرانان مي‌بينيم حاكي از اين است كه نه تنها مشكلات اين قشر زحمتكش برطرف نشده بلكه هر روز بر مشكلات اين افراد افزوده مي‌شود. در اجراي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي مبني بر خصوصي‌سازي فعاليت‌هاي دولتي، شركت تعاوني تاكسيراني تهران با 14 هزار و 500 نفر سهامدار و 29 هزار نفر بيمه شده تأمين اجتماعي، در سازمان ثبت اسناد كشور به ثبت رسيده و با هدف تكريم ارباب رجوع و مديريت كيفيت هوشمند و اسلامي با بهره‌گيري از دانش و سرمايه بخش خصوصي فعاليت خود را شروع نمود. فاطمه بلوك آذري مدير عامل شركت تعاوني تاكسيراني تهران با اشاره به نوسازي ناوگان تاكسيراني اظهار كرد: فرودگاه امام خميني محل ورود مسافران خارج از كشور به شهر تهران است و توريست‌ها از بدو ورود به پايتخت بايد از خودروهاي مناسبي جهت جابه‌جايي استفاده كنند كه در اين راستا در سال 93 طرحي مبني بر تعويض تاكسي‌هاي سمند با تاكسي‌هاي تويوتا شكل گرفت.
وي ادامه داد:با درآمد پايين تاكسيران‌ها تبديل تاكسي‌هاي سمند به تاكسي‌هاي تويوتا و خودروهاي مدرن امري مشكل به شمار مي‌رود كه در سال 94 بايد تغييراتي در چگونگي تسهيلات داده شده به تاكسيرانان صورت گيرد و دولت و شهرداري براي رفع آلودگي هواي شهر تهران و همچنين نوسازي ناوگان‌هاي مسافر بري تدابير بيشتري به كار گيرند.
وي با اشاره به تبعيض و اختلاف فاحش شركت‌هاي تاكسيراني خصوصي و دولتي تصريح كرد:بزرگ ترين معضل اتحاديه تاكسيراني استفاده بخش خصوصي از خودروهاي مدل بالا در خط فرودگاه‌هاي كشور است. وي گفت: بد نيست مسئولان وزارت راه با بررسي دقيق اين موضوع، برنامه‌ريزي لازم را براي اجراي يك طرح استاندارد جهاني در بخش تاكسيراني اين فرودگاه به وجود آورند كه مسافران به طور مساوي از تاكسي‌هاي بخش خصوصي و دولتي استفاده كنند. وي افزود: مسائلي از جمله افزايش قيمت خودرو و وام‌هايي با بهره بالا موجب شده مالكان تاكسي‌ها به سمت فرآيند نوسازي تاكسي گرايش نداشته باشند. بلوك آذري خاطر نشان ساخت:با توجه به درآمد ميانگين روزانه 80 هزار تومان تاكسيرانان، دولت و شهرداري بايد وام‌هاي با بهره پايين و تسهيلاتي مناسب براي تعويض تاكسي‌ها در نظر بگيرند و تنها با مديريت شهري مناسب مي‌توان به رفع آلودگي در سطح شهر تهران كمك كرد. وي با بيان اينكه به دليل فقدان رقابت ميان خودروسازان دچار شرايط فعلي شده‌ايم، گفت: در يك اقتصاد سالم بايد عرضه و تقاضا يكديگر را پوشش دهند. درست است كه اكنون در شرايط خاص اقتصادي به سر مي‌بريم اما عرضه از سوي خودروسازان مسدود شده و اين درحالي است كه تقاضا در كشور وجود دارد.
آيا مي‌توان ناوگان حمل و نقل عمومي را تعطيل كرد يا با كمبودهاي شديد فعلي به كار خود ادامه داد؟ مدير عامل شركت تعاوني تاكسيراني تهران(تاكسي ويژه) در پايان با اشاره به توافق تعاوني تاكسيراني با مناطق آزاد گفت:طبق توافق قرار بر اين شد كه گمرك واردات خودرو براي تعاوني تاكسيراني با 30 درصد تخفيف صورت پذيرد كه اين مقدار براي تاكسيرانان عزيز كه تحت پوشش هيچ ارگاني نيستند كم است و ما عاجزانه از شوراي شهر و شهردار محترم تقاضا داريم در صورت صلاحديد نسبت به معافيت مالياتي خودروهاي تعاوني تاكسيراني تهران اقدامات لازم را انجام دهند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن