تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798398413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام جزییات جشنواره مناطق تئاتر دانشگاهی/ برگزاری کارگاه آموزشی با حضور علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اعلام جزییات جشنواره مناطق تئاتر دانشگاهی/ برگزاری کارگاه آموزشی با حضور علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب
دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت:کارگاه آموزشی علیرضا خمسه با نام «پانتومیم و زبان بدن»، یاسر خاسب نیز با نام «جزیره بدن» و همچنین کارگاه علیرضا نادری با عنوان «نوشتن،نو نوشتن» در کیش برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، دومین نشست رسانه ای جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی صبح امروز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه با حضور امیر مرسلی دبیر جشنواره، مسعود حکیمی معاون پشتیبانی، بهنام نوایی معاون هنری، مهدی آشنا دبیر بخش پوستر و عکس و روح الله زندی‌فر مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار شد.


در ابتدا امیر مرسلی دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در کیش عنوان کرد: سه کارگاه آموزشی با حضور علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب قرار است در طول برگزاری بخش مناطق جشنواره برپا شود. این ورک‌شاپ‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر برگزار می شود.


وی ادامه داد: کارگاه آموزشی علیرضا خمسه، «پانتومیم و زبان بدن» نام دارد که شنبه ۵ اردیبهشت ماه برپا خواهد شد. همچنین کارگاه یاسر خاسب نیز  با نام «جزیره بدن» به مدت سه روز و در  ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه کنار ساحل برپا می شود. همچنین کارگاه علیرضا نادری با عنوان «نوشتن، نو نوشتن» به مدت چهار روز و از ۶ تا ۹ اردیبهشت برگزار می شود.


مرسلی افزود: به دلیل هوای گرم و مرطوب این شهر، اجرای نمایش ها از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و همچنین جلسه نقد و بررسی آثار از ساعت ۲۴ تا نیمه های صبح برگزار می شود. در این دوره از جشنواره روی بحث نقد آثار تمرکز زیادی کردیم به همین علت قرار است گروهی منتقد که شامل دبیرهای دوره‌های گذشته جشنواره، آثار را نقد و بررسی کنند. این منتقدان شامل ناصر حبیبیان، حمید مرادویسی، سیاوش قائدی و همچنین حمید کاکاسلطانی به‌ عنوان هیات علمی دانشگاه هستند.


وی بیان کرد: متاسفانه کیش سالن مناسبی برای اجرای نمایش ندارد، اما سالن های قاب عکسی زیادی در این جزیره وجود دارد که دوستان ما در تلاش هستند آنها را برای اجرای آثار جشنواره تجهیز و آماده کنند. به همین علت به گروه های شرکت کننده هم اعلام شده که آثارشان را برای اجرا در سالن های قاب عکسی آماده کنند. البته در حال آماده سازی یک سالن بلک باکس در یک سالن ورزشی واقع در مجموعه المپیک کیش هستیم که امیدوارم به زودی این سالن آماده بهره برداری شود.


مرسلی درباره مهمانان حاضر در جشنواره نیز اظهار داشت: از تعدادی هنرمند و مدیر فرهنگی برای حضور در جشنواره دعوت کرده ایم. همچنین اختتامیه نیز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود. با برپایی بخش مناطق در جزیره کیش تلاش کردیم تا مخاطبان را با مقوله تئاتر آشنا کنیم. این جزیره قطب گردشگری کشور محسوب می شود، اما با برپایی چنین جشنواره ای بسترسازی مناسبی برای اجرا و معرفی تئاتر در این شهر نیز صورت خواهد گرفت.


وی با اشاره به حمایت معنوی منطقه آزاد کیش از این جشنواره عنوان کرد: از منطقه آزاد کیش و معاونت گردشگری این جزیره سپاس فراوان دارم که از ما حمایت های معنوی زیادی کرده اند. همگی پروازها، اسکان گروه های نمایشی، تامین غذا و در اختیار قرار دادن سالن های مختلف این جزیره با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفته است. دبیرخانه جشنواره نیز هزینه داوران، کمک هزینه گروه ها، جوایز و آماده سازی سالن های نمایش را تقبل کرده است.


دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی تصریح کرد: همچنین با موسسه خیریه «کمک» با مسئولیت کتایون ریاحی در کیش استقرار دارد، رایزنی هایی انجام دادیم و قرار است بخشی از عواید فروش بلیت آثار جشنواره به این موسسه که از کودکان ناشنوا اختصاص یابد. البته موسسه کمک هم حمایت های معنوی بسیار خوبی از جشنواره کرده است و به همین جهت قرار است در اختتامیه برنامه گرامیداشتی برایشان برگزار کنیم.


وی درباره کمک هایی که با رایزنی مجید سرسنگی رییس جشنواره به این رویداد هنری شده است، توضیح داد: طی صحبت هایی که آقای سرسنگی با نهادهای مختلف داشته، قرار است حمایت های مالی از طرف سازمان زیباسازی شهرداری تهران و موسسه توسعه هنرهای معاصر داشته باشیم. همچنین خانه هنرمندان نیز زیرنظر آقای سرسنگی قرار است ترانسفر تمام گروه های بین الملل را عهده دار شود. همچنین در بخش نشر و چاپ کتاب که هزینه سنگینی دارد نیز خانه هنرمندان به ما کمک خواهد کرد. در بخش پرداخت دستمزدهای اساتید نیز قرار است روی حمایت های خانه هنرمندان حساب کنیم. همچنین برای اولین بار است که سالن استاد سمندریان در اختیار جشنواره تئاتر دانشگاهی قرار گرفته است.


در ادامه بهنام نوایی معاون هنری جشنواره عنوان کرد: در این دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی بخشی به نام «تجربه‌های اجرا» داریم که طی آن تعدادی از هنرمندان و دانشجویانی که در عرصه پرفورمنس فعال هستند در این بخش شرکت کنند. این بخش این امکان را می دهد که از اجرای تئاتر در مرکز شهر تمرکززدایی شود و امکان اجرا برای هنرمندان در گالری ها، سالن ها و عمارت های مختلف به وجود بیاید.


نوایی ادامه داد: قرار است فردا پنجشنبه ۳ اردیبهشت ماه سه استاد تئاتر شامل نرگس هاشم پور، سعید بهنام و فردریک رودریگوئز از ۳۵ گروه متقاضی شرکت کننده در این بخش امتحان بگیرند و گروه ها فرصت دارند به مدت ۱۵ دقیقه کارشان را به این اساتید معرفی کنند. از بین این ۳۵ گروه ۱۰ پرفورمنس برای این اجرا در جشنواره انتخاب شده و کمک هزینه دریافت می کنند. همچنین این سه اساتید نیز به عنوان پیشنهادگر در کنار این گروه ها حضور خواهند داشت.


در بخش دیگری از این نشست، روح الله زندی فر مدیر روابط عمومی جشنواره درباره برپایی مراسم اختتامیه عنوان کرد: برای اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با تالارهای مختلفی وارد مذاکره شدیم اما این نکته برایمان اهمیت داشت که در سالنی اختتامیه را برگزار کنیم که هویت تئاتری داشته باشد، اما متاسفانه تالار وحدت به ما اعلام کرد اگر می خواهیم اختتامیه جشنواره را در آنجا برگزار کنیم باید ۵۰ میلیون تومان پرداخت کنیم که این مبلغ برای ما امکان ناپذیر بود. خوشبختانه با حمایت های آقای شفیعی قرار است تالار اصلی تئاتر شهر البته اگر تا آن زمان وارد تعمیرات نشود در اختیار ما قرار گیرد.


مسعود حکیمی، معاون پشتیبانی جشنواره نیز درباره سالن هایی که قرار است میزبان اجراهای جشنواره باشد، توضیح داد: افتتاحیه جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه در کاخ سعدآباد برگزار خواهد شد و سالن های خورشیدی و پلاتوی عروسکی دانشکده سینما و تئاتر، سالن های استاد سمندریان، صمیمی مفخم و ناظرزاده کرمانی دانشگاه تهران، تالار هنر، تماشاخانه منشور هنر، تماشاخانه سه نقطه، دانشکده هنر و معماری، خانه نمایش اداره تئاتر، خانه موزه انتظامی، تماشاخانه ناصرخسرو، تماشاخانه دراما، تالار انتظامی خانه هنرمندان و سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر تالارهایی هستند که آثار جشنواره را میزبانی خواهند کرد.


وی درباره تبلیغات جشنواره بیان کرد: معاونت فرهنگی- اجتماعی ترابری مترو تهران و حومه قرار است امکانات تبلیغاتی که شامل سه کانتر تبلیغاتی است، در اختیار ما قرار دهد. این سه کانتر تبلیغاتی در میدان فردوسی، چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب مستقر خواهند شد. همچنین مانیتورهای قطارهای سراسری تهران در کل ایام جشنواره تیزرهای ما را پخش می کنند و قرار است در نگاه نماهای ایستگاه های مترو نیز نمایشگاه عکس جشنواره برگزار شود. افتتاحیه بخش پوستر و عکس هم در زیرگذر چهارراه ولیعصر برپا خواهد شد.


مهدی آشنا، دبیر بخش پوستر و عکس جشنواره نیز در این باره عنوان کرد: هر سال بخش پوستر و عکس جشنواره ها به‌عنوان ویترین این جشنواره ها معرفی می شوند، اما ما امسال علاوه بر نمایش پوستر و عکس، بخش پژوهش را هم به جشنواره اضافه کردیم چون این نیاز وجود دارد که با نگاه تخصصی تری به این مقوله توجه شود.


روح الله زندی فر مدیر روابط عمومی جشنواره در پایان گفت: با وجود تمام تلاش هایی که برای ملاقات با آقای مرادخانی داشتیم هنوز نتوانستیم وی را ملاقات کنیم. البته آقای مرادخانی متولی جشنواره تئاتر دانشگاهی نیست، اما می تواند تجربیاتش را در اختیار ما قرار دهد. ما نه به دنبال شعار هستیم و نه می خواهیم از کاه، کوه بسازیم. بلکه دنبال این هستیم که جشنواره باکیفیت برگزار کنیم. به همین جهت یک هفته بعد از اتمام جشنواره، جلسه نقد و بررسی برای مشخص کردن نقاط ضعف و قدرت جشنواره با رسانه ها برپا خواهیم کرد.






انتهای پیام/



اخبار مرتبط

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران
اجرای ویژه با تخفیف برای «پرواز ایکار»
علاقمندم «مظلوم پنجم» به جشنواره تئاتر فجر راه یابد
جشنواره نمایشنامه‌خوانی همدان برپا می‌شود
«ملاقات بانوی سالخورده» این بار در فرهنگسرای نیاوران
شورای انتخاب بخش مدرسان جشنواره تئاتر دانشگاهی آغاز به‌ کار می‌کند
اجرای نمایش "چه میکنه عادل فردوسی پور" در نیاوران
تعطیلی خانه نمایش به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع)




۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن