تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799420676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين سبك زندگي با اصول طب ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بهترين سبك زندگي با اصول طب ايراني
نویسنده : محمدرضا هاديلو 
«سبك زندگي»؛ واژه‌اي كه امروزه بسيار از آن مي‌شنويم و اكثر مردم هم دوست دارند با يافتن بهترين سبك، سالم‌ترين زندگي را براي خود بسازند اما «سلامت و سبك زندگي ايراني – اسلامي» كاملاً با سبك زندگي غربي و ماشيني امروزي متفاوت است .
 در هفته سلامت امسال شعار «ايمني غذا؛ از مزرعه تا سفره» را بسيار شنيديم، اما بايد به دنبال اين بود كه واقعاً جمله فوق را در زندگي روزمره  به كار ببنديم.
به عقيده كارشناسان، سلامت هرگز به تغذيه و خورد و خوراك بسنده نمي‌شود و عوامل زيادي در آن نقش دارد.
بي‌شك شناخت اصول سبك زندگي ايراني - اسلامي از جمله موادي است كه مي‌تواند در راستاي حفظ سلامت و تندرستي تك‌تك افراد جامعه تأثيرگذار باشد كه در طب ايراني به صورت جامع به آن پرداخته شده است.
در حال حاضر روابط خانوادگي و فاميلي و صله‌رحم‌ به دليل زندگي ماشيني و مشغله‌هاي روزمره زندگي كمرنگ شده، بر اساس مباني طب ايراني توجه به برخي اصول كه حفظ تندرستي و سلامتي را در پي دارد، ضروري‌ است. برخي از اين اصول جداي از بحث تغذيه‌ است، البته هم اكنون سبك زندگي برخي از ايرانيان در تغذيه به سمت فست‌فودها و غذاهاي كنسروي رفته كه اين موضوع علاوه بر ايجاد بيماري‌هاي جسمي جدي به طور غيرمستقيم منجر به بروز بيماري‌هاي روحي و رواني نيز مي‌شود.
متأسفانه زندگي‌هاي امروزي متأثر از صنعت و ماشين، نوعي كم‌تحركي را رواج داده است كه در كنار آن تغذيه ناسالم و روي آوردن به تغذيه فست‌فودي و كنسروي كه حاوي انواع نگهدارنده‌ها هستند، افراد جامعه را از سلامت دور كرده است.
در طب ايراني حتي براي خواب و بيداري هم اصول و قواعدي تعريف شده است. سبك زندگي ايراني و اسلامي بهترين زمان تغذيه را اول روز و اول شب مي‌داند. درمورد خواب نيز در اين سبك زندگي گفته شده كه خواب حتماً بايد قبل از نيمه شب باشد و فرد بايد قبل از طلوع آفتاب هم بيدار شود. طب ايراني و سبك زندگي ايراني - اسلامي خواب اول روز را نهي كرده و تنها خواب قيلوله قبل از ناهار توصيه شده است.
توجه به مسائل روحي – رواني يكي از اصول شش‌گانه سبك زندگي ايراني به شمار مي‌رود كه به جرئت مي‌توان گفت كه ورزش و تحرك در آن به عنوان يكي از عوامل مهم براي حفظ تندرستي و سلامتي تلقي شده و چه بسا از اصول ديگر مانند تغذيه و غذا نيز مهم‌تر است.
متأسفانه در حال حاضر كم‌تحركي در ميان افراد جامعه در شرايطي است كه يكي از اصول اساسي در طب و سبك زندگي ايراني بحث تحرك و ورزش‌‌هاي فردي و جمعي است.
شش اصل مهم در سبك زندگي ايراني هرچند اصولي حداقلي براي حفظ تندرستي و سلامتي هستند اما با توجه به نحوه زندگي‌هاي كنوني بايد براي آنها ارزش زيادي قائل شد. اين اصول عبارتند از آب و هواي سالم، تغذيه سالم همراه با آداب تغذيه، رعايت زمان خواب و بيداري، دفع مواد زائد از بدن بعد از هر وعده اصلي، داشتن تحرك و ورزش و در نهايت توجه به حالات و مسائل روحي و رواني. شش اصلي كه اگر در سبك زندگي افراد نهادينه شوند مي‌توان جامعه‌اي سالم را متصور شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن