تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه بدون آزاد انديشي، دانشگاه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۴۴ب.ظ)
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم: دانشگاه بدون آزاد انديشي، دانشگاه نيست موج - نشست رؤساي انجمن هاي علمي با موضوع نظريه پردازي و آزاد انديشي، فرصت هاي پيش رو و راهکارهاي اجرايي با حضور وزير علوم و معاونان فرهنگي اجتماعي و پژوهش و فناوري اين وزارت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد ضيا هاشمي، معاون فرهنگي و اجتماعي اين وزارت، در اين نشست در خصوص بحث آزادانديشي و نظريه‌پردازي اظهار داشت: در طول 13 سالي که از اين بحث گذشته هنوز به بعضي از دغدغه‌ها جامه عمل پوشانده نشده و با وجود آنکه مقام معظم رهبري بارها در اين مورد تذکر داده‌اند، ولي؛ هنوز دغدغه‌ها برطرف نشده است و مسير تحقق اين اهداف بسيار دشوار و موانع در اين راه بسيار است.
دکتر هاشمي با اشاره به تمرکز صحبت‌هايش بر بحث آزادانديشي افزود: دانشگاه بدون آزادانديشي دانشگاه نيست و کساني که گمان مي‌کنند تحقق دانشگاه اسلامي فقط توجه به ظواهر است و نه جريان انديشه‌ها، در اشتباه هستند؛ زيرا تثبيت و نهادينه کردن دانشگاه اسلامي صرفاً از راه رشد قانون‌گرايي و تکيه‌بر خردورزي و عقلانيت و اعتدال و نفي افراط‌گرايي و گسترش سطح مشارکت و رقابت و با دفاع از حقوق اساتيد و دانشجويان در يک چارچوب منضبط امکان‌پذير است.
وي در ادامه افزود: ما نياز ضروري و تاريخي به رشد و گسترش فرهنگ گفت و گو و نقد و مباحثه سالم علمي و اجتماعي و ايجاد فضاي سالم براي ارتقاي فرهنگ و انديشه و دانش و بينش داريم و همچنين حمايت از خلاقيت و جلوگيري از آسيب‌پذيري به نخبگان فکري از وظايف ماست. منظور از آسيب‌پذيري، برطرف کردن فضاي امنيتي در دانشگاه‌ها است.
وي در ادامه گفت: هدف اوليه ايجاد کرسي‌هاي آزادانديشي و نظريه‌پردازي، ايجاد فضاي گفت و گو و تضارب آرا در حوزه‌هاي فرهنگي، ديني و اجتماعي است و ما نياز به جلب مشارکت دانشگاهيان در اين راه داريم.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم با اشاره به اصلاح آيين‌نامه کرسي‌هاي آزادانديشي گفت: ما نياز داريم از نگاه محافظ کارانه و غيرخلاقانه در دانشگاه‌ها پرهيز کنيم و در راه گسترش مناظرات علمي و فرهنگي در دانشگاه‌ها قدم برداريم و از نظرات مختلف در بستر دانش و فرهنگ و قانون استقبال کنيم و پاسخگوي حجم عظيمي از سؤالات اجتماعي فرهنگي و سياسي باشيم و مشارکت نخبگان، اساتيد و دانشمندان را جلب کنيم.
وي در پايان افزود: دانشگاه مطلوب دانشگاهي است که مهد گفت و گو، کانون انديشه و گهواره ايده‌هاي علمي در حوزه‌هاي مختلف باشد و ما با اين دانشگاه فاصله بسيار داريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن