تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشور ايران در زمينه پيشرفت هاي پزشکي در دنيا الگو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۶ب.ظ)
نماينده ولي‌فقيه در لرستان: کشور ايران در زمينه پيشرفت هاي پزشکي در دنيا الگو است موج - نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: کشور ايران در زمينه پيشرفت هاي پزشکي در دنيا الگو و نمونه است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ظهر امروز، يکم ارديبهشت‌در ديدار با جامعه سلامت استان با تبريک ماه رجب و هفته سلامت، گفت: ماه رجب بهار معنويت است چون زمين آسمان و انسان با آمدن فصل بهار تازگي و طراوت و شادابي و نشاط پيدا مي‌کند و اهل معنويت نيز با آمدن ماه رجب نشاط پيدا مي‌کنند اگر ماه بهار ماه تجديد حياط است ماه رجب نيز ماه سلامت روان و جان است.
وي افزود: نام‌گذاري هفته سلامت يک فرصت مناسبي براي جلب توجه مردم به نعمت بزرگ سلامت است و فرصتي براي مسئولان دانشگاه علوم پزشکي، پزشکان و پرستاران براي تذکر نعمت سلامت است چراکه اولين و مهمترين نعمت در دنيا سلامت است.
ميرعمادي عنوان کرد: هيچ جايي در دنيا به اندازه‌اي که اسلام به امر سلامت اهميت داده نشده و بيشترين احاديت در بحث سلامت وجود دارد و اگر مجموعه آموزه‌هاي ديني امر سلامت را بخواهيم جمع‌آوري کنيم دايرة‌المعارفي در اين موضوع جمع مي‌شود.
نماينده ولي‎فقيه در لرستان با اشاره به اين‌که امام علي(ع) فرموده سلامت و صحت برترين نعمت‌ها هستند، بيان کرد: در روايات آمده که سلامت و صحت نعمات پنهاني هستند که هرگاه موجود باشند فراموش و زماني‌که آن‌ها را از دست دهيم به ياد مي‌آوريم و در حديثي ديگر اشاره شده که چيزي در زندگي نيست مگر در سايه سلامت و کلمه حسنه در قنوت ما نيز به‌معناي همان صحت و سلامت در دنيا است.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با بيان اين‌که در دعاهاي ماه به‌ويژه دعاهاي ماه رجب به بحث سلامت تاکيد داشته است، عنوان کرد: در دعاي کميل، تعقيبات نماز ظهر، صبح و عشاء نيز بحث سلامت آمده است و حتي در دعاهاي روزانه ما نيز بر سلامت تاکيد شده است.
وي گفت: چنين سفارشات و توصيه‌هايي فقط در دين اسلام هم در جنبه ايجابي و هم در جنبه سلبي آمده است و قاعده کلي نيز در فقه داريم که هر آن‌چه سلامت انسان را به خطر بيندازد حرام است و بايد سلامت را غنيمت بشماريم.
ميرعمادي بيان کرد: سلامت را به‌عنوان پايه همه فعاليت‌ها، پيشرفت‌ها و توسعه‌ها مي‌دانيم چرا که اگر سلامت نباشد توسعه سياسي، اقتصادي و فرهنگي وجود ندارد و برهمين اساس يکي از دست‌آورد‌هاي انقلاب اسلامي پيشرفت‌هاي پزشکي بوده است.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران که در دنيا به‌عنوان يک نظام الگو مطرح است به‌خاطر همين پيشرفت‌هاي پزشکي است و علي‌رغم مشکلات اقتصادي فراوان کشور، هم از لحاظ سلامت جسمي، روحي و رواني بالنده و سرزنده است بنابراين بايد نگاه ما به بحث سلامت نگاهي جامع و کامل باشد.
نماينده ولي‌ فقيه در استان لرستان با بيان اين‌که همه مسئولان اعم از مسئولان، مردم و خيرين وظيفه مشارکت در امر سلامت را دارند، عنوان کرد: به تعبير مقام معظم رهبري ما بايد دغدغه مردم در امر سلامت را برطرف کنيم و مسئولان بايد اهتمام ورزند که تامين هزينه درمان مردم و مراقبت‌هاي پزشکي را به‌صورت جدي انجام شود.
وي در رابطه با طرح تحول سلامت بيان کرد: اين طرح کار خوبي است ولي بايد به‌صورت کامل و جامع اجرا شود و کارايي دفتر‌چه‌هاي بيمه درمان مردم را بالا ببريم و کاري کنيم که بيمار حق انتخاب داشته باشد و اين‌کار نشان از اثرگذاري اين طرح است و اگر اين طرح محدود شود کارايي خود را از دست مي‌دهد.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که در امر پزشکي نظام جمهوري اسلامي ايران سه کار عمده انجام داده است، بيان کرد: نخست رشد علمي پزشکي است به‌گونه‌اي که متخصصان و فوق متخصصان ما در دنيا حرف اول را مي‌زنند و يک اتفاق بزرگ در زمينه تربيت نيروي انساني متخصص و فوق تخصص در امر پزشکي است.
وي دومين کار انقلاب اسلامي را اعلام برنامه‌هاي کلان نظام سلامت توسط مقام معظم رهبري دانست و عنوان کرد: چشم‌انداز، چارچوب و راه‌هاي ارتقاء در اين برنامه‌ها مشخص شده که کمک شاياني به امر سلامت بوده است.
نماينده ولي‌ فقيه در لرستان تصريح کرد: سومين کار انقلاب اسلامي طرح تحول نظام سلامت بوده که در اين دوره از دولت کار ستودني است در حالي‌که در ابلاغيه مقام معظم رهبري برنامه‌ها و سياست‌هاي 50 ماموريت براي دستگاه‌هاي مربوط به علوم پزشکي در نظر گرفته شده که انجام آن اتفاق عظيمي در اين عرصه است.
وي با تاکيد بر امر نظارت و اهميت آن در اين جامعه اظهار کرد: اگر نظارت در طرح تحول سلامت و سياست ها نباشد فايده اي ندارد بنا براين بايد نظارت دقيق بر اجراي طرح تحول سلامت، نظارت برداروها به ويژه داروهاي وارداتي، نظارت بر درمان و نظارت بر پزشک مقيم انجام شود چرا که مسئله نظارت در امر پزشکي حائز اهميت است.
ميرعمادي با اشاره به شعار هفته سلامت به نام« سلامت غذايي، امنيت غذايي» عنوان کرد: اين يکي از مسائل مهم است چرا که تغذيه ما از حالت طبيعي به حالت شيميايي و مصنوعي رفته است و بيشتر بيماري‌ها نيز ناشي از تغذيه ناسالم است در حالي‌که خداوند دستور داده که انسان بر طعام خود نگاه کند.
وي افزود: انتظار ما اين است که فرهنگ‌سازي و توجه دادن مردم بر امنيت و سلامت غذايي و غذاي حلال انجام شود و نيز يک بازنگري از فعاليت‌هاي سال گذشته داشته باشيم و نقاط ضعف و قوت خود را پيدا کرده و مورد توجه قرار دهند چراکه اين نام‌گذاري يک نام‌گذاري تشريفاتي نبوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن