تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799524342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چسب قطره‌ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چسب قطره‌ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک + عکس
سارق حرفه ای که با ریختن چسب بر روی دستگاه خودپرداز مانع از انجام عملیات بانکی افراد می‌‎شد و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول از داخل حساب آنها می کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ در مورخه 07/08/1393 فردی با مراجعه به کلانتری 121 سلیمانیه به مأموران اعلام کرد : در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز ( ATM ) ، دستگاه کارت مرا را بازپس نداد اما چند ساعت پس از آن و از طریق پیامک متوجه برداشت پول از حساب عابربانک خود شدم .

پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" ، به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


چسب قطره‌ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک



اظهارات مالباخته :

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 18:30مورخه 06/08/1393 برای دریافت پول به دستگاه خودپرداز شعبه خیابان نبرد مراجعه کردم ؛ کارت عابربانک را به داخل دستگاه زده و قصد دریافت پول را داشتم اما دستگاه درخواست مرا انجام نداد ؛ قصد انصراف و بازپس گرفتن کارت را داشتم اما دستگاه کارت را نیز بازپس نداد . در همین زمان جوانی حدودا 30 ساله که در نزدیکی من ایستاده بود ، پیشنهاد داد تا موضوع را با نگهبان بانک در میان گذاشته تا کارت را از دستگاه گرفته !! و بازپس دهد ؛ من نیز به درب بانک مراجعه کرده اما کسی در داخل بانک حضور نداشت . مجددا به دستگاه خودپرداز مراجعه و اینبار متوجه شدم که دستگاه به حالت عادی بازگشته و درخواست کارت جدید می کند و از آن جوان نیز خبری نیست . به تصور اینکه کارت در داخل دستگاه باقی مانده و فردای آنروز می توانم با مراجعه به بانک ، کارت خود را دریافت کنم به سمت منزل حرکت کردم که در طی مسیر و با دریافت چندین پیامک متوجه شدم که در چندین نوبت مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان از حساب بنده برداشت شده است " .

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از سرقت کارت عابربانک خود نیز به کارآگاهان گفت : " فردای آنروز به شعبه بانک مراجعه و موضوع را با ریاست بانک در میان گذاشتم ؛ پس از بررسی موضوع به بنده اعلام شد که فرد یا افرادی با ریختن چسب بر روی دکمه ی برخی از گزینه های عملیات بانکی دستگاه مانع از انجام عملیات بانکی بنده شده و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول از داخل حساب کرده اند " .

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته :

 با توجه به شیوه و شگرد برداشت پول از حساب مالباخته ، بررسی شکایت های مشابه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که کارت های عابر بانک آنها به همین شیوه سرقت و از حساب های آنها برداشت صورت گرفته بود .


چسب قطره‌ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک



در ادامه و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که فرد مشخصی در تمامی سرقت ها حضور داشته که در زمان مراجعه مالباختگان به دستگاه های خودپرداز ( ATM ) و اقدام جهت برداشتن پول و ... رمز کارت آنها را برداشته و در ادامه زمانیکه شکات جهت دریافت کارت های عابربانک به شعبات بانکی مراجعه می کردند ، در همان زمان کوتاه کارت های عابربانک را سرقت و با مراجعه به سایر شعبات و یا مراکز خرید اقدام به برداشت تمامی موجودی حساب ها کرده است .

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار :

با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بنام احسان . ش ( متولد 1367 ) شدند که تنها به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت کارت های عابربانک و در ادامه برداشت پول از حساب مالباختگان می کرد .

با شناسایی تصویر احسان توسط تعدادی از شکات و مالباختگان به عنوان جوانی که به آنها پیشنهاد مراجعه به درب شعبات بانکی را کرده و همچنین شناسایی تصویر احسان در برخی از مراکز خرید که با عابرانک متعلق به مالباختگن اقدام به خرید کرده بود ، شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .


چسب قطره‌ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک



در شرایطی که هیچگونه آدرس مشخصی از آخرین مخفیگاه متهم وجود نداشت و متهم پس از آزادی از زندان ، چندین بار اقدام به تغییر محل سکونت خود کرده بود ، سرانجام با انجام اقدامت پلیسی آخرین مخفیگاه وی در منطقه مشیریه شناسایی و پس از اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاه ، در مورخه 23/01/1394 دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش نیز تعدادی از کارت های متعلق به تعدادی از شکات و سایر مالباختگان کشف شد .

متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت ، به دهها فقره کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به این شیوه اعتراف و عنوان داشت : " عمدتا در ساعات غیراداری و در زمان تعطیلی شعبات بانکی اقدام به از کار انداختن برخی کلیدهای دستگاه های خودپرداز کرده و زمانیکه افراد به دستگاه های خودرپرداز مراجعه می کردند ، در یک لحظه از غفلت آنها استفاده و رمز عابربانک های آنها را برداشت می کردم " .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: "با اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت و کلاهبرداری در سطح شهر تهران و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت کارت های عابربانک ، کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی شدند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه نمایند " .




انتهای پیام/




اخبار مرتبط

تازه عروس و داماد آخرین تبهکاران نوروز 94 / پلیس به دنبال عروس فراری می‌گردد
نقشه برادرزاده معتاد برای سرقت میلیونی از عمو




۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن