تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804396059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدام با «خانه عنكبوت» به تلويزيون مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صدام با «خانه عنكبوت» به تلويزيون مي‌آيد
با تغيير تيم سازنده سريال «خانه عنكبوت» محمدرضا هنرمند و منوچهر محمدي مسئوليت ساخت سريال زندگي صدام را برعهده گرفتند.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


با تغيير تيم سازنده سريال «خانه عنكبوت» محمدرضا هنرمند و منوچهر محمدي مسئوليت ساخت سريال زندگي صدام را برعهده گرفتند.
با مشخص شدن اينكه سيروس مقدم ديگر قرار نيست سريال زندگي صدام را بسازد، منوچهر محمدي تهيه كننده جديد سريال «خانه عنكبوت» مي‌گويد اين سريال زندگي صدام حسين را از به قدرت رسيدن و كودتاي وي عليه احمد حسن البكر آغاز خواهد كرد و تا اعدام و پايان زندگي وي به تصوير خواهد كشيد. در اين سريال جداي از نمايش و تصوير سلطه حزب بعث و خانواده صدام بر سرنوشت ملت عراق، به وقايع جنگ تحميلي، اشغال كويت و نهايتاً اشغال عراق توسط امريكا مي‌پردازد. مقاومت و سركوب شيعيان و كردها در دوران حاكميت صدام از جمله ديگر محورهاي سريال «خانه عنكبوت» است. «خانه عنكبوت» را پيش از اين قرار بود سيروس مقدم بسازد، پر كارترين كارگردان تلويزيون كه امسال قرار است براي ماه رمضان سريال «پايتخت 4» را آماده كند و هم اكنون نيز مجموعه پليسي «ميكائيل» را در حال پخش دارد. با تغيير تيم سازنده سريال مشخص شد اين بار تلويزيون قصد دارد به طور جدي به ساخت اين سريال بپردازد.

انقلاب پر از حادثه اما بدون تصوير
انقلاب اسلامي و حوادث سال‌هاي بعد از آن به خصوص سال‌هاي ابتدايي انقلاب سرشار از حوادثي است كه هر كدام از آنها مي‌تواند سوژه چندين فيلم و سريال باشد. در همان سال‌هايي كه انقلاب در سال‌هاي پر خطري حضور داشت و جنگ همه جانبه‌اي بر كشورمان تحميل شده بود، شاهد آن بوديم كه فيلمسازان ايراني سريال‌هاي تاريخي را تهيه و توليد مي‌كردند و نسبت به حوادث روز هم بي‌تفاوت نبودند. نمونه سريال‌هاي تاريخي كه در اوايل دهه 60 ساخته شد مي‌توان «سربه داران»، «ابوعلي سينا» و«هزار دستان» را نام برد. سريال طنز «شاه دزد» نيز با نگاهي به وابستگان رژيم سابق ساخته شد. در اين سال‌ها ترورهاي كور گروهك‌هاي ضد انقلاب و فجايعي مانند حادثه هفتم تير، هيچ‌گاه به صورت كامل در قالب تصوير فيلمسازان ننشستند. اين در حالي است كه در سينماي جهان فيلم‌هاي تاريخي و بيوگرافي بسيار فراگير و محبوب به شمار مي‌روند.

فيلم‌هايي كه روي كاغذ مانده
هم اكنون در كنار موضوعات مهم تاريخ انقلاب كه سينما به راحتي از آنها عبور كرده است، برخي از موضوعات و اتفاقات نيز وجود دارند كه برخي از فيلمسازان بر ساخت فيلم بر اساس آنها اصرار داشته‌اند اما با وجود تبليغات فراوان هيچ گاه اين فيلم‌ها از طرح در رسانه‌ها فراتر نرفته‌اند.
زماني كه فيلم فانتزي و توهين آميز 300 ساخته شد موجي از اعتراض در ميان ايرانيان به وجود آمد. مردم از اينكه به اين راحتي تاريخ كشورشان و تمدن چند هزار ساله ايراني توسط يك فيلم فانتزي امريكايي مورد بي‌احترامي واقع شده ناراحت بودند. در اين زمان دو گروه خبر منتشر شد ابتدا اينكه علي معلم و مسعود جعفري جوزاني بر ساخت فيلم زندگي كوروش كبير تأكيد كردند و از طرفي قرار بر اين شد كه پاسخي هنري از سوي سينماي ايران در مقابل تحريف تاريخ هاليوود ساخته شود. به رغم توليد قسمت دوم فيلم سينمايي 300، هيچ‌گاه «كوروش» ساخته نشد.
دستگيري عبدالمالك ريگي يكي از پيچيده‌ترين عمليات‌هاي نيروهاي امنيتي كشورمان كه توجه جهاني را به خود جلب كرده بود نيز از جمله موضوعاتي بود كه سال گذشته اخباري مبني بر ساخت سريالي در مورد آن توسط سيما فيلم و با همكاري نهاد‌هاي امنيتي منتشر شد. خبري كه در همان حد خبر مانده است.
با ساخت فيلم سينمايي «آرگو» فشار افكار عمومي براي پاسخ دادن به اين فيلم كه تحريف آشكار تاريخ انقلاب و واقعه تسخير لانه جاسوسي است، بالا گرفت. سيد جمال ساداتيان و جواد شمقدري به صورت جداگانه خبر از ساخت فيلم و سريال بر اساس اين واقعه مهم دادند كه هيچ كدام از اين وعده‌ها هنوز محقق نشده است.
حمله ناو امريكايي وينسنس به هواپيماي پرواز 655 ايران اير كه نشانه‌اي از رفتار دوگانه دولت امريكا در مقابل ملت ايران و اقدامي ضد بشري به شمار مي‌رود نيز قرار بود در قالب پروژه‌اي بين‌المللي و با حضور شان علي استون پسر اليور استون ساخته شود. سازندگان اين فيلم گفت و گو‌هاي زيادي نيز در رسانه‌ها براي ساخت اين فيلم انجام دادند اما هنوز خبري از ساخت چنين فيلمي منتشر نشده است. هم اكنون حافظه سينما در حال پر شدن از سوژه‌هاي بكري است كه قرار بوده روزي در قاب تصوير نشانده شوند اما هنوز روي كاغذ قرار دارند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن