تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803183419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزان آلاینده‌های نفتی در مناطق نفت خیز جنوب کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با اجرای پروژه‌های زیست محیطی؛
میزان آلاینده‌های نفتی در مناطق نفت خیز جنوب کاهش یافت
سرپرست واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با تعریف و اجرای پروژه‌های زیست محیطی، آلاینده‌های نفتی در مناطق نفت خیز جنوب در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سرپرست واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: به طور کلی آلاینده های نفتی به سه دسته شامل گازهای همراه نفت، پساب تاسیسات فرآورشی یا نمکزدایی ها و پسماندهای دکل های حفاری تقسیم می شود.


ابراهیم منصور نژاد با بیان این که برای رفع و کاهش این آلاینده ها، اقدام های مطلوبی در سطح این شرکت انجام شده است، افزود: در زمینه مدیریت گازهای همراه نفت طرح جمع آوری این گازها موسوم به «آماک» در سال ٧٩ اجرایی و سال ٨٣ وارد مدار عملیات شد.


وی گفت: در این طرح گازهای ترش همراه نفت که تا پیش از آن سوزانده می شد، استحصال و مصرف شد که در کاهش آلودگی هوا و استفاده بهینه از این گازها تاثیری بسزا داشته است.


منصور نژاد ادامه داد: با اجرای این طرح تاکنون بیش از ٩٠ درصد گازهای ترش همراه نفت جمع آوری شده است که این موفقیت یکی از بزرگ ترین اقدام های زیست محیطی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شمار می آید.


سرپرست  واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: به دنبال طرح آماک، احداث کارخانه شیرین سازی گازهای همراه در دستور کار قرار گرفت که این پروژه هم اکنون با ٩٥ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل اجرا را طی می کند و با توجه به شتاب اجرای پروژه، انتظار می رود در آینده نزدیک این واحد به بهره برداری برسد.


وی افزود: برای مدیریت پسماندهای ناشی از عملیات حفاری یا کنده های حفاری نیز با ایجاد حوضچه های بزرگ و ایزوله در محل مناسب با هماهنگی سازمان های ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست برای جمع آوری پسماندها، در فرآیندی این محل ها برای کاشت گیاه و توسعه فضای سبز  اختصاص داده می شود.


منصورنژاد درباره راهکار مدیریت پساب های نمکزدایی ها گفت: نمکزدایی ها واحدهای فرآورشی هستند که در کاهش میزان نمک نفت خام نقش موثری ایفا می کنند  و هرچه مقدار نمک نفت کمتر باشد مرغوبیت آن بیشتر است اما پساب های خروجی این واحدها برای محیط زیست زیان آور است که برای جلوگیری از آلودگی آن ها، در فرآیند پیچیده ای فیلتر شده و بوسیله  پمپهای فشار قوی به چاه های عمیق تزریق می شوند.


سرپرست واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پیوند با این مطلب، اظهار کرد: به تازگی در حال بررسی طرح تصفیه و بازیافت  پساب ها برای مصارف صنعتی هستیم که همسو با این هدف موفقیت هایی حاصل شده است.


وی کاربست مدیریت پسماند که آلایندگی کنده های حفاری را تا نزدیک به صفر کاهش می دهد از دیگر طرح های زیست محیطی در حوزه عملیاتی این شرکت برشمرد و افزود: هم اکنون این مدیریت در پنج دستگاه از دکل های حفاری در میدان نفتی آزادگان نصب و استفاده شده است.


منصور نژاد ایجاد و توسعه فضای سبز در محیط پیرامونی تاسیسات و بیابان های اطراف کارخانه ها، کاشت و نگهداشت بیش از یک میلیون نهال در همین ارتباط، توسعه فضای سبز پیرامون فضاهای اداری و مسکونی سازمانی به میزان چهار برابر استاندارد سرانه فضای سبز کشور، استفاده از طرح های پژوهشی پاکسازی خاک های آلوده نفتی به روش میکروبیولوژیک را از دیگر فعالیت های انجام شده در موضوع حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.


سرپرست  واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب استفاده از دستگاه های فرآورش سیار نفت (MOT) و تفکیک گر سیار نفت (MOS) که در کاهش آلودگی ها و جلکوگیری از هدر رفت نفت و گاز نقش بسیار موثری دارند، مشارکت فعال در اجرای طرح دفن پسماندهای شهری اهواز در منطقه برومی، اخذ گواهینامه های متعدد زیست محیطی توسط پنج شرکت بهره برداری تابع این شرکت و تعامل مناسب با سازمان حفاظت محیط زیست را از جمله اقدام های شاخص زیست محیطی این شرکت برشمرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

اجرای پروژه پایانه جاسک به شرکت پالایش و پخش سپرده شد
صنعت نفت به معنای واقعی ملی شد/پارس جنوبی تا سه سال آینده به طور کامل راه اندازی می شود
ابلاغ آیین نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت سازندگان تجهیزات صنعت نفت
١٤ طرح پتروشیمی ایران در انتظار فاینانس
توليد محصولات پتروشيمی افزايش يافت/ عرضه بنزين 400 تومانی متوقف شد




۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن