تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802609584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد ‪ ۲۰۰‬درصدي مطالعات پي جويي و اكتشافات عمومي در بخش اكتشاف معادن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رشد ‪ ۲۰۰‬درصدي مطالعات پي جويي و اكتشافات عمومي در بخش اكتشاف معادن
اقتصاد. صنايع
معاون وزير صنايع و معادن و رئيس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور از رشد ‪ ۲۰۰‬درصدي مطالعات پي جويي و اكتشافات عمومي در بخش اكتشاف معادن در سال گذشته ، خبر داد .

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن؟ محمدتقي كره‌اي در تشريح عملكرد،اهداف و برنامه‌هاي زمين شناسي و اكتشافات معادن، با اشاره به برنامه ريزي منسجم در حوزه اكتشاف مواد معدني و با تكيه بر شناسايي مناطق اميدبخش معدني و سياستگذاري جهت فعاليت بخش خصوصي افزود :
افزايش ‪ ۱۰۶‬درصدي پرداخت وام‌هاي اكتشافي ، رشد ‪ ۵۴‬درصدي صدور گواهي كشف و رشد ‪ ۱۵‬درصدي صدور پروانه‌هاي اكتشاف عمومي در سال ‪ ۸۶‬نسبت به دو سال گذشته ، از دستاوردهاي اين سازمان در بخش اكتشاف معادن بود.

وي در ادامه با اشاره به اجرايي شدن بيش از ‪ ۲۰۰‬پروژه در بخش اكتشاف ذخاير معدني براي شناسايي ذخاير طلا، مس، سرب، روي و پتاس و عقد قرارداد همكاري با بخش خصوصي خاطرنشان كرد : شناخت كمربندها و محورهاي مواد معدني غيرفلزي در راستاي توجه جدي به مزيت‌هاي استاني از ديدگاه مواد معدني و موضوع تدوين راهبرد اكتشاف براي هر استان از ديدگاه ايجاد صنايع معدني از برنامه‌هاي شاخص در بخش معادن كشور است .

كره‌اي گسترش برداشت‌هاي ژئوفيزيك هوايي براي ارتقاء كميت و كيفيت اكتشاف مواد معدني و شروع عمليات شناسايي مناطق داراي پتانسيل طلا در ‪۲۰‬ هزار كيلومتر مربع از كشور به كمك روش ‪ BLEG‬نخستين بار در كشور را از روش‌هاي نوين بخش اكتشاف مواد معدني ذكر كرد و از تهيه نقشه‌هاي زمين شناسي كاربردي در مقياس يك ‪ ۲۵‬هزارم در شش لايه جهت بسترسازي فعاليت‌هاي مهندسي و عمراني كشور و افزايش دقت نقشه‌ها و كاربردي كردن آنها طي سال ‪ ، ۸۶‬خبر داد .

وي افزود : از سال ‪ ۸۴‬تاكنون بررسي‌هاي زمين شناسي كاربردي در ‪۲۰۵‬ محدوده آغاز شده كه پيشرفت فيزيكي معادل ‪ ۱۰۰‬نقشه را داشته و در بخش مخاطرات زمين شناختي به بررسي‌هاي زمين لرزه‌هاي تاريخي با هدف تخمين زمان بازگشت زمين لرزه براي اولين بار در كشور بر روي گسل‌هاي شمال تهران ، ري و طالقان ، ساخت دستگاه پيش نشانگر الكترومغناطيس زمين لرزه و بررسي مخاطرات ناشي از فرونشست بيش از ‪ ۲۰۹‬دشت اصلي كشور براثر برداشت بي رويه از منابع آب زيرزميني پرداخته است .

كره‌اي درباره فعاليت‌هاي خارج از كشور سال گذشته سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور گفت : طي سال ‪ ۸۶‬اين سازمان با ‪ ۱۴‬كشور از جمله تركيه ، تركمنستان ، آذربايجان ، قرقيزستان ، ازبكستان ، افغانستان ، پاكستان ، ارمنستان ، قزاقستان ، سودان ، كوبا ، نيكاراگوئه و بوليوي ، به توسعه مناسبات دوجانبه پرداخته و داراي مقام ويژه‌اي از نظر علمي و اجازه رسمي يونسكو جهت تهيه نقشه‌هاي خاورميانه و جهاني است .

وي اطلاع رساني جامع و شفاف در زمينه آمار و اطلاعات علوم زمين را از ديگر فعاليت‌هاي عمده سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور ذكر كرد و گفت : اصلاح محدوده‌هاي معدني و ثبت آنها از طريق ايجاد سيستم كاداستر با هدف حذف رانت و سوء استفاده‌هاي اطلاعاتي مرتبط با ثبت محدوده‌هاي معدني در راستاي سياست‌هاي دولت عدالت محور و خدمتگزار ، در اختيار نهادن اطلاعات مورد نياز بخش خصوصي جهت فعاليت در بخش اكتشاف معادن ، كاهش خطاهاي موجود در ثبت محدوده‌ها و ساماندهي اطلاعات موجود و ايجاد امكان مديريت متمركز و كارآمد سيستم ثبت محدوده‌ها از جمله اهداف اين طرح است .

كره‌اي يادآور شد : مركز پژوهش‌هاي كاربردي علوم زمين كشور يكي از شاخص‌ترين دستاوردهاي اين سازمان ، در بهمن سال گذشته با حضور علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن با هدف اجرايي نمودن موضوع استراتژي اكتشاف و افزايش سطح كمي و كيفي بخش معدن بهره برداري شد .

كره‌اي افزود : افزايش حجم آناليز نمونه‌هاي معدني از ‪ ۳۰‬هزار نمونه سالانه به بيش از ‪ ۱۱۰‬هزار نمونه ، انجام پروژه‌هاي جديد اكتشاف ذخاير معدني جديد و فلزات پايه و قيمتي ، مطالعات گسترده زمين شناسي پزشكي و دريايي ، صدور خدمات فني و مهندسي و توسعه فعاليت‌هاي بين‌المللي در راستاي اهداف و سياست‌هاي كلان دولت خدمتگزار از شاخص‌هاي مهم افتتاح اين مركز بوده است .
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن