تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803782810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلايل تغييرات در وزارت كشور اعلام شد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دلايل تغييرات در وزارت كشور اعلام شد!
بنده معتقدم برگزاري انتخابات مجلس هشتم يكي از سالمترين انتخابات كشور به لحاظ مديريت و اجرا بوده است و هنوز هم از آن دفاع مي‌كنم؛ لذا دليل تغييرات انتخاباتي نبوده و همانطور كه گفتم به مديريت كلان و برخي ناهماهنگي‌ها مربوط است.
مدير كل سياسي وزارت كشور با اشاره به تغيير حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي وزير كشور از سوي رئيس جمهور گفت: دليل تغيير وزير كشور مربوط به مسائل انتخاباتي نيست، بلكه اين تغيير به موضوع مديريت كلان و برخي ناهماهنگي‌ها باز مي‌گردد.

محمود عباس زاده مشگيني مديركل سياسي وزارت كشور در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر، درپاسخ به سوالي درباره دلايل تغيير وزير كشور و اعلام عدم هماهنگي وي با سياست‌هاي دولت و عزل و نصب استانداران و فرماندران از سوي يرخي افراد اظهار داشت: بي‌ترديد غايت سياست، كارگرداني ديدگاه‌ها و منافع متضاد و كاركرد آن توليد قدرت براي خدمت‌رساني به مردم است و در اين طرز تلقي معيار ارزيابي خوب و بد نيست، بلكه نگاه بايد به پيامدها باشد.

وي افزود: در بررسي علل تغييرات متأسفانه برخي جريانها و رسانه‌ها، تحليل‌هاي اتوبوسي كه حتماً همه با آن روبه‌رو شده‌ايم را ترويج مي‌دهند كه غالباً با ارائه اطلاعات خام و سرهم كردن يك سري خبرهاي پراكنده به يكديگر و سپس پديد آمدن نتيجه‌اي از پيش مشخص‌شده همراه است، كه به نظرم ورود به اين مباحث جز اتلاف وقت دستاوردي ندارد.

عباس زاده مشكين ادامه داد: از طرفي وقتي زمزمه تغييرات در دولت شنيده مي‌شود، با موجي از نق زدن و نفرت‌گرايي توسط برخي چهره‌ها و جريان‌ها روبه‌رو مي‌شويم كه تداوم اين رويكرد باعث مي‌شود كه در آينده به جاي جامعه پويا و تحليلگر، با جامعه‌اي نااميد مواجه شويم. هرچند شخصاً اعتقاد دارم ملت ايران از بعد معرفت سياسي فراتر از اين جوسازي‌ها حركت مي‌كنند و تصميم مي‌گيرند.

مديركل سياسي وزارت كشور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اگر دكتر احمدي‌نژاد معتقد است، اين اشخاص هماهنگي لازم را با ايشان ندارند، پس چرا آنان را از ابتدا به عنوان وزير معرفي كرد، گفت : برخلاف تصور رايج در افكارعمومى، بهتر است اين نكته را فراموش نكنيم كه رئيس جمهور در انتخاب اعضاى كابينه با موانع و محدوديت‌هاى زيادى روبه‌رو بود و براى انتخاب فرد همسو و هماهنگ حق انتخاب زيادي نداشت و اصل طرح پيمان خدمت با اعضاي كابينه هم مؤيد اين مسئله است. لذا به نوعي سعي شد تعهد اين اشخاص بيشتر به سمت منويات دولت هدايت شود.

وي همچنين تأكيد كرد كه ترميم كابينه در اين دولت يك سياست از قبل اعلام‌شده بر اساس «اصالت هدف» است و همه ما در هر جايگاه و پستي بايد به امانت بزرگ خدا، مردم و فرصت محدودى كه براي خدمت در اختيار داريم، متعهد باشيم.

عباس زاده مشكين در پاسخ به اين سوال كه چرا براي جلوگيري از گمانه‌زني‌ها، اطلاع‌رساني شفافي پيرامون اين تغييرات انجام نمي‌شود و اظهارات برخي از اين وزرا پس از بركناري نشانه چيست، تصريح كرد: همانگونه كه رهبر انقلاب نيز در خلال فرمايش و حمايت‌هاي خود از دولت نهم، به كرات متذكر شده‌اند كه فرآيند اطلاع‌رساني دولت نهم دچار نارسايي‌هايي است، به همين علت هميشه فاصله زيادي با رئيس جمهور دارد و اين نقص وارد به دولت، باعث شده برخي فرصت طلبان بهترين استفاده را براي شانتاژ آفريني به دست آورند.

وي ادامه داد: جالب اين است كه بسياري از اين منتقدين و رسانه‌هاي آنها همواره منتقد اصلي وزراي تغييريافته بوده‌اند و حتي يكبار يكي از محاسن فعاليت اين وزرا را نگفته‌اند و پس از بركناري ناگهان متحول شده و جيغ‌هاي سرخ و بنفش مي‌كشند كه فلان وزير با تجربه و كارآمد بدون هيچ دليلي كنار گذاشته شد. اين جريانها تصور مي‌كنند با نعل برعكس كوبيدن و آدرس غلط به مردم دادن، مي‌توانند از ميزان همراهي مردم از دولت بكاهند.

مديركل سياسي وزارت كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا تغييرات در وزارت كشور ارتباطي به برگزاري دو انتخابات گذشته داشته يا خير، اظهار داشت: بنده معتقدم برگزاري انتخابات مجلس هشتم يكي از سالمترين انتخابات كشور به لحاظ مديريت و اجرا بوده است و هنوز هم از آن دفاع مي‌كنم؛ لذا دليل تغييرات انتخاباتي نبوده و همانطور كه گفتم به مديريت كلان و برخي ناهماهنگي‌ها مربوط است.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه شما چندي پيش در مصاحبه‌اي اعلام كرديد كه تغييرات به رأس وزارت كشور ختم نخواهد شد و آيا جابه‌جايي‌ها در وزارت كشور و استانها نيز ادامه مي‌يابد، اظهارداشت: البته رسانه‌ها بيش از اندازه بر اين مسئله مانور داده‌اند اما به طور يقين و عرفاً چنين اتفاقي خواهد افتاد.

عباس زاده مشگيني همچنين گفت: وزارت كشور قلب سياسي كشور است و از طريق شريان‌ها كه تا كوچكترين بخش‌ها و روستاها امتداد دارد، اصالتاً بايد خون تازه را به طور مستمر در تمام اركان كشور به جريان بيندازد. زيرا در غير اين صورت و با خلل در اين سيستم دولت نخواهد توانست به اهداف عالي خود دست يابد لذا بر اين اساس بديهي است براي ترميم اين شبكه از ستاد تا صف بايد ترميم صورت پذيرد و قطعاً تغييرات آتي در سطح وزارت كشور و استانها سرعت پيشبرد برنامه‌هاي دولت را دوچندان مي‌كند و ما براي اين مسئله همواره نبض سياسي كشور را از طريق كارشناسي‌هاي متعدد و تيم‌هاي بازرسي گرفته‌ايم و علائم حياتي رؤيت شده را ثبت، تحليل و بررسي نموديم تا بهترين راه ترميم نارسايي‌هاي مديرت سياسي كشور را با تكيه بر اين شناختها رقم بزنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه عنوان مي‌شود، آيا دليل تغيير احتمالي برخي استانداران عدم توجه آنها به توصيه‌هاي رئيس جمهور براي اقدام استاني در كنترل گراني‌ها و نارضايتي‌هاي مردم است، گفت: دكتر احمدي‌نژاد از نزديك در جريان مديريت استانداران و بازخوردهاي آنها قرار دارد و اگر چنين دليلي هم باشد قابل تحسين و دفاع است اما برخي سعي مي‌كنند با دستاويز قراردادن همين سلسله دلايل رئيس‌جمهور را بي‌اطلاع از وضعيت مردم در شهرستان‌ها جلوه دهند؛ در صورتي كه بايد توجه كنيد كه در همين سفر هفته گذشته هيأت دولت به استان گلستان، رئيس‌جمهور از محرومترين روستاها هم ديدن كرد و سر سفره مردم نشست. لذا چگونه امكان دارد، رئيس‌جمهوري كه كمتر از دوسال به بيش از 300 شهرستان سفر مي‌كند و حتي با مردم روستاها نيز مستقيماً ديدار مي‌كند از وضعيت مردم بي‌اطلاع باشد و اساساً نگاه دكتر احمدي‌نژاد نگاه مركز پيراموني نيست و من از نزديك ديده‌ام كه ايشان از جزئي‌ترين مسائل شهرستانها و نحوه مديريت در مناطق مختلف آگاه است.

عباس‌زاده مشگيني همچنين درباره اينكه آيا سيد مهدي هاشمي به عنوان وزير به مجلس معرفي خواهد شد و گزينه‌هاي احتمالي وزارت كشور چه كساني هستند، گفت: مهدي هاشمي از اشخاصي است كه انصافاً به طور شبانه‌روزي در حال كار است و تعهد و اعتقاد ايشان به انجام دقيق امور و از همه مهمتر هماهنگي مطلوب ايشان با ديدگاه‌هاي رئيس جمهور پشتوانه خوبي براي فعاليت در جايگاه وزير كشور است و رئيس‌جمهور تصميم خود را در اين رابطه در فرصت معرفي به مجلس خواهد گرفت؛ اما نكته مهمي كه نبايد فراموش كنيم اين است كه در نظام سياسي اسلامي، انتخاب مديران سزاوار و اصلح، عادلانه‌‌ترين طريق در گزينش مسئولان و زمينه‌ساز تحقق عدالت است.

به گفته وي، بهترين الگو در اين رابطه سفارش حضرت علي (ع) در نامه شماره 53 به‌ مالك اشتر است كه سفارش مي‌كنند: «كارگزارن حكومتي بايد از روي آزمايش و امتحان، نه هوا و هوس و استبداد، به كار گمارده شوند و از ميان آنان، افرادي گزينش شوند كه با تجربه‌‌تر، پاكتر و پيشگامتر در اسلامند.»

مديركل سياسي وزارت كشور در پايان خاطرنشان كرد: بي‌ترديد شايستگي كارگزاران حكومت باعث جلب اعتماد و همكاري صميمانه مردم خواهد شد و در نتيجه، تعامل دوسويه و مستحكم دولت و مردم، زمينه‌ بالندگي و رشد اجتماع و قوام و ثبات بيشتر حكومت را و در يك جمله شكوفايي كشور را سبب خواهد شد و در حقيقت، شايسته‌سالاري و انتخاب اصلح، معني عدالت است.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن