تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804502223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي از انجام تغييرات ساختاري در وزارت كشور خبرداد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: هاشمي از انجام تغييرات ساختاري در وزارت كشور خبرداد


دولت- همشهري آنلاين:
سيد مهدي هاشمي، در نخستين نشست مطبوعاتي خود با بيان انجام چند تغيير در وزارت كشور، از انجام تغييرات ساختاري در اين وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ايسنا، سيد مهدي هاشمي، سرپرست وزارت كشور، شنبه (11 خرداد) در نخستين نشست مطبوعاتي خود گفت كه تغييرات در دست اقدام در اين وزارتخانه ساختاري است. وي با بيان اين كه اين امر مورد بحث و گفت‌وگو نيز قرار گرفته است، افزود: اين بحث در ارتباط با اصلاح ساختار اداري دستگاه اجرايي است كه از اوايل فعاليت دولت نهم در دستور كار قرار گرفت و وزارت كشور نيز طبيعتا در اين موضوع فعاليت‌هاي و اقداماتي داشته است؛ همان‌طور كه بحث تغيير ساختاري و عملكردي در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را شاهد بوديم.

وي اظهار كرد: در وزارت كشور چند تغيير را انجام داده‌ايم، بخشي از اين تغييرات نهايي شده و به مرور ساير تغييرات را كه حاصل كار مفصل و برنامه‌ريزي بوده، اعلام مي‌كنيم.

هاشمي هم‌چنين گفت: براي اين كه بتوانيم به بخش زنان كه حداقل نيمي از جامعه ما را به خود اختصاص مي‌دهند، توجه بيشترو با حساسيت بيشتر كارها را دنبال كنيم، قرار شد حوزه امور زنان كه در معاونت اجتماعي وزارت كشور كار خود را انجام مي‌داد، به مجموعه حوزه رياست و وزارتي منتقل شود تا از تعامل و ارتباط مستقيمي برخوردار شود و بتواند كارها را بدون واسطه و مستقيم مورد گفت‌وگو قرار دهد، همين طور روابط عمومي و امور بين‌الملل به دليل حساسيت‌هاي خاصي كه داشت قرار شد با رئيس دستگاه كه وزير يا سرپرست وزارت كشور است، به طور مستقيم ارتباط برقرار كند. معاونت اقتصادي و امور بين‌الملل هم با معاونت برنامه‌ريزي و پشتيباني ادغام شد، و بخش امور بين‌الملل هم با روابط عمومي ادغام مي‌شود و مستقيم زير نظر حوزه وزارتي فعاليت مي‌كند.

وي ادامه داد: هم‌چنين در استان‌ها معاونت برنامه‌ريزي و پشتيباني ادغام مي‌شود. در بخش اجتماعي هم علاوه بر ارتقاي توجه و رسيدگي به امور بانوان بحث مكانيزه شدن استانداري‌ها مطرح شده كه در اين ارتباط سامانه سازمان‌هاي مردم‌نهاد از امروز كار خود را به طور رسمي آغاز مي‌كند و بسياري از تعاملات از اين طريق انجام مي‌شود.

هاشمي هم‌چنين خاطرنشان كرد: راه‌اندازي بانك جامع شوراها در آينده نزديك انجام مي‌شود كه در راستاي تحقق دولت الكترونيك است، هم‌چنين بهره‌برداري از بانك اطلس اجتماعي كشور هم در آينده نزديك انجام و از آن با حضور خبرنگاران رونمايي مي‌شود.

سرپرست وزارت كشور در ادامه گفت: موضوع دولت الكترونيك و كاهش سفر و ارائه خدمات مناسب از جمله اهدافي است كه بايد همه دستگاه‌ها دنبال كنند، اما وزارت كشور بايد با ظرفيت و انرژي بيشتري اين موضوع را دنبال كند و نقش هماهنگ كننده را داشته باشد، در استانداري‌ها هم استانداران خود مجري اين امر خواهند شد.

هاشمي هم‌چنين خاطرنشان كرد: انتخابات الكترونيك از جمله اقداماتي بود كه براي اولين بار در كشور اجرا شد. وي هم‌چنين خبر داد كه امسال 32 فعاليت بزرگ در سطح دستگاه‌هاي اجرايي كشور به صورت رايانه‌اي انجام خواهد شد كه نقش مهمي در كاهش تقاضاي سفر خواهد داشت.

سرپرست وزارت كشور در ادامه از تهيه كارت هوشمند ملي علاوه بر كارت ملي به عنوان اقدامي كه از سال گذشته شروع شد خبر داد و گفت كه تا پايان سال صدور كارت هوشمند ملي را براي اقشار جامعه شروع خواهند كرد.

هاشمي همچنين گفت: در حوزه امنيتي هم در چند سال گذشته به ويژه سال پيش، رشد خوبي داشتيم و تعامل با كشورهاي همسايه و توسعه امنيت مرزها در اين بخش نقش مهمي را ايفا كرده است، همين طور مي‌توان از استفاده از تجهيزات الكترونيكي به عنوان عامل موثر در جهت افزايش سطح امنيتي ياد كرد.

وي در ادامه سخنانش به موضوع بنزين پرداخت و گفت: قرار است سهميه سوخت سه ماهه دوم سال جاري را تا اواخر هفته اعلام كنيم و ان‌شاءالله از سه ماهه دوم سال جاري ديگر كوپن بنزين نخواهيم داشت و به بخش‌هايي كه سهميه مازاد دارند، مثل جانبازان، اين سهميه در قالب كارت سوخت تقديم خواهد شد؛ اما كوپن‌هاي در اختيار اشخاص و دستگاه‌ها تا پايان تيرماه معتبر خواهد بود.

سرپرست وزارت كشور در ادامه نشست مطبوعاتي خود در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد برنامه اين وزارتخانه براي خروج اتباع افغان ثبت‌نام نشده يا غيرمجاز و اين كه آمار اين اتباع تغييري نمي‌كند، گفت: اين كه آمار تغيير نمي‌كند دليل اين نيست كه كاري انجام نمي‌شود، بسياري از طرح‌ها انجام شده، بعضي از ورودهاي غيرمجاز را هم داريم، ما در واقع طرد اتباع بيگانه را در مرزها تشديد و از طرفي ساماندهي حضور آن‌ها را در سطح مجموعه داخل كشور نيز به طور جدي پي‌گيري كرده‌ايم.

وي گفت: اين كه شدت طرد اتباع بيگانه در مقايسه با گذشته كمتر شده است، شايد در نظر اول اين گونه باشد، اما قوانين و مقررات قبلي همچنان برقرار است. نيروي انتظامي نيز تلاش اصلي‌اش را بر اين گذاشته است كه مرزها را تحكيم كند؛ از اين رو اقدامات در حاشيه مرزها تشديد شده و با قدرت بيشتر در حال پي‌گيري است.

هاشمي هم‌چنين با اشاره به اين كه افزايش ورودي‌هاي غيرمجاز به دليل مشكلات ناامني و اقتصادي كه برخي كشورهاي حاشيه با آن رو به رو هستند، است، افزود: كشور ما در منطقه و سطح جهان يكي از برخوردارترين كشورهاست و از نظر تامين آذوقه ومايحتاج عمومي از جمله ارزان‌ترين كشورهاي دنيا در سطح منطقه است.

هاشمي ادامه داد: در كشور ما قيمت‌ها به نسبت كشورهاي ديگر چندان شديد نيست و تغييرات زيادي نداشته است، ما همواره يارانه توزيع مي‌كنيم و اين يكي از دلايل ورود بي‌رويه و غيرقانوني است.

سرپرست وزارت كشور هم‌چنين با بيان اين كه در سال گذشته در بودجه امنيتي مرزها رشد 11 درصدي داشته‌ايم، افزود: در بخش مديريت هم مجلس محترم تصميماتي گرفته است. اميدواريم امسال بتوانيم مديريت مرزهايمان را با قدرت بيشتري اعمال كنيم و كاهش ورودي را به صورت محسوس و ملموس داشته باشيم.

در ادامه يكي از خبرنگاران از سرپرست وزارت كشور درباره تغيير فرمانداران و استانداران پرسيد كه هاشمي گفت: جابجايي يك اصل است و در طول دوره‌هاي مختلف در جهت ارتقاي سطوح مديريتي و بهره‌وري در سطح سازمان‌ها انجام مي‌شود. توقف مورد رضايت و پسنديده نخواهد بود؛ كما اينكه ديديد در وزارت كشور هم اين امر اتفاق افتاد. در دوره‌هاي گذشته هم جابجايي استانداران و فرمانداران را در دستور كار داشته‌ايم و با توجه به شرايط خاصي كه در هر استان و شهرستان حاكم است، هم‌چنين شرايط مديريتي و نيازهاي لازم براي بهره‌وري بيشتر ما ارزيابي‌هاي خود را انجام مي‌دهيم.

هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين تغييرات در زمان سرپرستي‌تان انجام مي‌شود و يا با مشخص شدن وزير توضيح داد: تغييرات در سطح فرمانداران در اختيار وزير كشور است و با توجه به اين كه اختيارات وزير به سرپرست هم تفويض شده اگر قرار باشد تصميمي گرفته شود آن تصميم انجام مي‌شود.

هاشمي گفت: من قبلا هم گفته‌ام هيچ تغييري تصويب نكرده‌ايم و هنوز هم تصميم‌گيري نشده، اين تغييرات هم در جهت ارتقاي خدمت‌رساني و تقويت سرعت بوده است.

هاشمي با بيان اينكه بخش اصلي كار من جبران عقب‌ماندگي‌هاست، گفت: يكي از كارهاي عقب‌مانده كه آقاي پورمحمدي هم به آن اشاره داشته‌اند اين بوده كه تغييرات مقرر انجام شود، چون تصميم‌گيري براي وزارت كشور به تاخير افتاده بود ايشان ترجيح دادند فرد جديد، اين كار را انجام دهد تا نظرات آن فرد هم لحاظ شود. وي تصريح كرد كه اين تغييرات در بخش ساختاري، تشكيلاتي و مسئوليتي بوده است.

در ادامه خبرنگاري پرسيد، آقاي پورمحمدي تاكيد داشتند اگر در وزارت كشور باشند تلاش كنند انتخابات رياست‌جمهوري به صورت كامل رايانه‌اي برگزار شود، آيا شما هم در اين مورد پي‌گيري مي‌كنيد؟ هاشمي گفت: قانون انتخابات يكي از موضوعات اصلي است كه در دستور كار بنده هم هست كه ان‌شاءالله پي‌گيري خواهم كرد كه فعاليت‌هايي كه در زمان آقاي پورمحمدي شروع شد با قوت دنبال شود. تلاش ما اين است كه در حداكثر امكان موجود اين كار را انجام دهيم، اما هنوز نمي‌توانم قضاوت كنم، هم‌اكنون در حال بررسي نقاط ضعف و اشكالات هستيم تا ان‌شاءالله بتوانيم شبكه لازم براي برگزاري انتخابات رايانه‌اي را در سطح گسترده‌تر فراهم كنيم، اما نمي‌توانم قول برگزاري انتخابات رايانه‌اي به صورت صد در صد يا كمتر را بدهم؛ الان كمي زود است .

هاشمي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا نتيجه بررسي صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها اعلام شده است؟ گفت: اين امر از سوي شوراي نگهبان انجام مي‌شود.

بهسرپرست وزارت كشور در ادامه در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه بودجه‌اي كه مجلس براي سوخت اختصاص داده بود تا مرداد ماه امسال تمام مي‌شود، چه فكري براي آن خواهيد كرد؟ گفت: ‌شكي نيست كه بودجه كم است و پاسخگوي تامين سهميه‌هاي فعلي نيست، از اين رو يا بايد بودجه را افزايش داد يا سهميه را كم كرد كه اين امر شايد به صورت بينابيني انجام شود؛ اما فعلا داريم روي بحث اصلاح سهميه‌ها كار مي‌كنيم كه به اين ترتيب ممكن است در بعضي بخش‌ها اصلاحي در سهميه‌ها داشته باشيم.

هاشمي هم‌چنين گفت: اگر در مذاكرات با مجلس امكان افزايش بودجه را داشته باشيم اين كار خواهد شد كه اميدواريم با همكاري مجلس و توجه به استدلال قوي‌اي كه در اين مورد هست، بتوانيم درصدي را با افزايش بودجه تامين كنيم و درصدي هم اصلاح در سهميه داشته باشيم.

در ادامه خبرنگاري درباره پي‌گيري بحث انتقال پايتخت پرسيد كه هاشمي گفت: اين بحث در دستور كار بوده و هيچ موقع كمرنگ نشده است. در اين دولت هم يكي از موضوعاتي كه مجددا طرح شد انتقال پايتخت بود كه پيش‌بيني شده در موضوع مسكن، اشتغال و از بين بردن محدوديت‌هايي كه در تهران با آن مواجه هستيم، به عنوان يك گزينه مورد بررسي و تجديد نظر تكميلي قرار گيرد. همچنين كارگروهي روي اين موضوع در حال بحث و بررسي است كه اميدواريم به نتايج خوبي برسد. از سويي اين كه بخشي از كار يا كل آن به خارج از تهران منتقل شود در حال بررسي است.

سرپرست وزارت كشور در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره تغيير خانم مافي فرماندار شميرانات و اين كه صرف نظر از نتايج انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده آيا تغييرات در اين مقطع را به صلاح مي‌دانيد؟ گفت: نبايد طبل انتخابات رياست جمهوري را زودهنگام زدر، چرا كه مسائلي را براي كشور دارد كه ما در گذشته نيز آن را تجربه كرده‌ايم .

وي گفت: جابه‌جايي يك اصل است. سركار خانم مافي از مديران خوب و كارآمد مجموعه بودند، مدتي بود كه قرار بود اين تغييرات انجام شود و اين هم از جمله كارهاي معوقي بود كه مانده بود. درخواست تغيير ايشان تصويب و ابلاغ شده، اما گزينه جايگزين ايشان هنوز تصويب نشده است. در آخرين صحبتي كه با استاندار تهران داشتيم قرار شد فعلا فردي اين كار را انجام دهد تا فرد مناسب منصوب شود.

در ادامه خبرنگاري از تعامل وزارت كشور با شهرداري در بخش اعتبارات حمل و نقل عمومي پرسيد كه سرپرست وزارت كشور پاسخ داد: ستاد تبصره 13 در قانون بودجه 85 و 86 بحث مديريت حمل و نقل و سوخت را به تصويب رسانده است، هم‌چنين لايحه‌اش را پيشنهاد داده‌ايم. از سويي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت جايگزين ستاد تبصره 13 شده است، هم‌چنين وزير راه هم به اين تركيب اضافه شده، چون به هر حال بخش برون‌شهري هم در دستور كار اين ستاد قرار گرفته است. وي افزود: قبلا هم كه آقاي پورمحمدي در وزارت كشور حضور داشتند عضو اين ستاد بودند و مدتي هم رياست آن را بر عهده داشتند.

وي با بيان اين كه در بحث حمل و نقل و سوخت تعامل نزديك و زيادي با وزارت كشور لازم است، اظهار كرد: اين تعامل به نظر من با اين وضعيت موجود تقويت مي‌شود. در بحث بودجه نيز رشد بالايي در اين بخش داشته‌ايم كه شايد از بابتي حسن و از بابتي نيز عيب باشد.

هاشمي با بيان اين كه بيش از 500 درصد رشد را در بخش اعتبارات حمل و نقلي درون‌شهري و برون‌شهري داشته‌ايم، گفت: در اين دوره مجلس محترم بودجه را تصويب كرد، ما هم بر اساس مصوبه مجلس اين بودجه را عملياتي و اجرا مي‌كنيم. هاشمي افزود: به نظر مي‌رسد شرايط بهتر از گذشته خواهد بود. در شهر تهران نيز اين بودجه حداقل دو برابر شده است.

سرپرست وزارت كشور در ادامه در پاسخ به خبرنگاري درباره انجام زمان‌بندي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: هنوز برنامه‌اي به تصويب نرسيده كه بخواهم آن را اعلام كنم.

يكي ديگر از خبرنگاران پرسيد، شما گفته بوديد اعتبارنامه يكي از نمايندگان براي بررسي بيشتر مانده است. در اين باره توضيح مي‌دهيد، هم‌چنين بسياري معتقدند تغييراتي كه در فرمانداري‌ها و استانداري‌ها اجرا مي‌شود ناظر به برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري آينده است. هاشمي در پاسخ گفت: بحث اعتبارنامه نيز موضوعي است كه در مجلس در حال پي‌گيري است. ما موظف به ارائه گزارش بوديم. درباره تغييرات نيز اين مطلب را كه تغييرات براي انتخابات است، تكذيب مي‌كنم.

يكي از خبرنگاران در مورد اقدامات وزارت كشور در حوزه تمركززدايي و مهاجرت معكوس پرسيد كه هاشمي گفت: اين يك بحث مفصل است. در مورد توسعه دهياري‌ها و به عنوان يكي از محورهاي اصلي كار تمركززدايي تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته است. در اين مدت نيز توفيقات زيادي داشتيم، بيش از 6 هزار دهياري هم در طول اين مدت تصويب شد، در حال حاضر نيز در روستاهايي كه بالاي 80 خانوار در آن ساكن هستند دهياري ايجاد كرده‌ايم. در بودجه‌هاي عمراني نيز بالاترين سرانه بودجه عمراني را در استان ايلام داريم كه 320 هزار تومان است و پايين‌ترين را در استان تهران و اصفهان.

سرپرست وزارت كشور هم‌چنين ساخت و ساز واحدهاي مسكوني در اين حوزه را از ديگر اقداماتي خواند كه به طور جدي پيگيري شده و گفت: امسال 300 هزار واحد مسكوني ساخته‌ايم ، يارانه‌ها و وام‌ها داده و وام‌هاي زودبازده با اولويت پرداخته شده است.

خبرنگار ديگري گفت، در روزهاي گذشته در اخبار اعلام شد 9 نفر از گروه تروريستي عبدالمالك ريگي در پاكستان بازداشت شده‌اند كه به ايران تحويل مي‌شوند. هاشمي در پاسخ گفت: ما نمايندگانمان را مشخص و معرفي كرديم و هماهنگي هاي اجرايي انجام شده است. اميدواريم اين كار در هفته جاري انجام شود و پس از انجام آن اطلاع‌رساني مي‌كنيم . اين توافق حاصل شده است و روي زمان، مكان و روش آن بحث‌هايي است كه همكاران در حال مذاكره هستند.

خبرنگار ديگري پرسيد، آيا خود عبدالماك ريگي دستگير شده است؟ كه هاشمي گفت: نه ، اما برادرش در ميان دستگيرشدگان است.

در ادامه خبرنگاري پرسيد، شما گفتيد تغييرات اصل است، اما آقاي الهام تاكيد كردند آن چه در تصميم دولت اصالت نداشته است تغيير بوده است؟ اين اختلاف نظر را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ هم‌چنين شما گفتيد هدفتان انجام كارهاي عقب‌مانده است، در حالي كه تمام كارهايي كه اشاره كرديد در دوره آقاي پورمحمدي نيز به خوبي انجام مي‌شد؟ پس علت اين تغيير چيست؟ هاشمي گفت: تغييرات با جابه‌جايي فرق دارد. من نگفتم تغييرات، تاكيد داشتم جابه‌جايي يك اصل است كه در جهت ساماندهي انجام مي‌گيرد. مصوب است يك نفر در يك مسئوليت بيش از 4 سال نمي‌تواند بماند و حداكثر مسئوليتش تا يك دوره ديگر قابل تمديد است، اين جزء قوانين ماست كه به تصويب رسيده است.

هاشمي ادامه داد: آقاي پورمحمدي يكي از موفق‌ترين و توانمندترين وزراي كشور جمهوري اسلامي بودند و كارهاي ارزشمند و بزرگي در دوره ايشان انجام شده است. من هم عرض كردم كارهاي ايشان را پي‌گيري مي‌كنم. اقداماتي كه امروز بخشي از آن را عرض كرديم مواردي هستند كه اگر ايشان ابقا مي‌شدند هم انجام مي‌دادند. همين الان در بسياري از موارد كارها با همراهي ايشان انجام مي‌شود و ايشان هم همراهي و تعامل بسيار خوبي دارند و به عنوان يكي از سرمايه‌هاي اصلي اين دولت به ايشان احترام مي‌گذاريم.

خبرنگاري در پايان پرسيد، پس اصالت اين جابه‌جايي چيست؟ چرا براي انجام كارها اين جابه‌جايي صورت ‌گرفت؟ هاشمي در پاسخ گفت: من تاكيد كردم در انجام بعضي كارها تاخيراتي افتاده بود و تصميمات دچار آفت تاخير شده بود، به عنوان يادگاري اين را از من داشته باشيد. آفت تصميم سه چيز است. تغيير، تاخير و ترديد.

تاريخ درج: 11 خرداد 1387 ساعت 16:19 تاريخ تاييد: 11 خرداد 1387 ساعت 22:04 تاريخ به روز رساني: 18 خرداد 1387 ساعت 22:39
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن