تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803871310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سرپرست وزارت كشور؛ هاشمي: تغييرات در راه است/پورمحمدي سرنقطه دولت نهم بود/اعضاي گروهك ريگي را بزودي تحويل ميگيرم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشروح نشست خبري سرپرست وزارت كشور؛ هاشمي: تغييرات در راه است/پورمحمدي سرنقطه دولت نهم بود/اعضاي گروهك ريگي را بزودي تحويل ميگيرم


------------

سرپرست وزارت كشور برخي تغييرات در اين وزارتخانه را اعلام كرد.

بر اساس اين گزارش،سيد مهدي هاشمي در نخستين نشست خبري خود در جمع خبرنگاران با تسليت ايام شهادت حضرت زهرا(س) به برخي تغييرات در اين وزارتخانه اشاره كرد و افزود: وزارت كشور وزارتي فرادستگاهي است و با همه بخش هاي اجرايي كشور مرتبط است و به اين جهت در دوازدهمين روز از آغاز به كارم در مسئوليت جديد براي افزايش تعامل با رسانه ها اين جلسه را تدارك ديدم و اميدوارم به صورت منظم ادامه يابد.

وي تصريح كرد: تغييراتي كه در وزارت كشور انجام مي شود حاصل برنامه ريزي و ساماندهي تشكيلاتي است.

او خاطرنشان كرد: براي آنكه بتوانيم به بخش زنان كه در واقع حداقل نيمي از جامعه ما را تشكيل مي دهند توجه بيشتري شود حوزه امور زنان را كه در معاونت اجتماعي اين وزارتخانه فعاليت مي كرد به مجموعه حوزه رياست و وزارتي براي تعامل بيشتر و بدون واسطه تغيير داديم.

وي همچنين ايجاد ارتباط مستقيم روابط عمومي و امور بين الملل با وزير كشور؛ ادغام معاونت اقتصادي و بين الملل با معاونت برنامه ريزي و پشتيباني و مكانيزه شدن استانداريها به سامانه سازمانهاي مردم نهاد را از ديگر تغييرات انجام شده در وزارت كشور برشمرد.

سرپرست وزارت كشور همچنين راه اندازي بانك جامع شوراها و بهره برداري از بانك اطلس اجتماعي كشور را از ديگر اقدامات وزارت كشور برشمرد و گفت: اين اقدامات در آينده نزديك انجام مي شود.

وي افزود: دولت الكترونيك و كاهش سفر و عرضه خدمات موثر به همه قشرها از اهدافي است كه همه دستگاهها به ويژه وزارت كشور بايد پيگيري كنند و وزارت كشور نيز در اين زمينه نقش هماهنگ كننده دارد و استانداران مجري اين فعاليتها هستند.

سرپرست وزارت كشور در ادامه گفت: امسال 32 فعاليت بزرگ دستگاههاي اجرايي كشور به صورت رايانه اي انجام مي شود.

هاشمي افزود: اين فعاليت ها نقش مهمي در كاهش تقاضاي سفر خواهد داشت .

وي تصريح كرد: ثبت احوال ، ثبت اسناد ، امور بانكي و مسائل مربوط به صنايع از جمله مواردي است كه به مرور به بهره برداري مي رسد و اخبار آن از رسانه ها منتشر مي شود .

هاشمي گفت : علاوه بر كارت ملي كه از ابتداي تير به صورت كامل و اجرايي بهره برداري مي شود كارت هوشمند ملي نيز تا پايان امسال براي همه مردم صادر مي شود تا بتوانيم گام بزرگي براي ارائه خدمات مناسب برداريم .

وي همچنين از اعلام ميزان سهميه سوخت سه ماهه دوم امسال تا اواخر اين هفته خبر داد .

سرپرست وزارت كشور همچنين از ارائه شهريه مازاد سوخت به برخي قشرهاي جامعه مانند جانبازان در كارت هاي سوخت آنان اشاره كرد و گفت:سهميه مازاد سه ماهه دوم اين افراد به صورت كوپن ارائه نمي شود بلكه اين سهميه در كارت سوخت آنان ارائه خواهد شد.

وي همچنين افزود: كوپن هاي سوختي كه در اختيار اشخاص و دستگاههاست تا پايان تير معتبر خواهد بود .

سرپرست وزارت كشور در ادامه نخستين نشست خبري خود گفت: جا به جايي به عنوان يك اصل در طول زمان ها و دوره هاي مختلف انجام شده است و مي شود و اين كار با هدف ارتقاي سطح مديريتي و بهره وري در ادارات و دستگاه هاي مختلف صورت مي گيرد.

سيدمهدي هاشمي با بيان اينكه توقف در جا به جايي در هيچ دوره اي مورد رضايت و مثبت نخواهد بود افزود: در دوره هاي گذشته هم طرح جا به جايي استانداران و فرمانداران اجرا شده بود و در اين زمان نيز با توجه به شرايط موجود در هر استان و شهرستان، تصميم گيري خواهيم كرد.

سرپرست وزارت كشور تغيير فرمانداران را در حيطه وظايف وزير كشور خواند و تصريح كرد: در دوره اي هم كه سرپرست در وزارتخانه اي مستقر مي شود، همه اختيارات وزير به او انتقال يابد و در اين زمينه نيز اگر قرار باشد تغييري در فرمانداران صورت گيرد، آن را انجام مي دهم.

وي با تأكيد بر اينكه تغيير گسترده اي در ميان استانداران انجام نخواهد شد، گفت: در اين خصوص هر چه مصوبه هيئت دولت باشد، اجرايي مي شود اما فكر نمي كنم تغيير گسترده اي داشته باشيم.

خبرنگاري گفت: در مصاحبه هاي قبلي خود گفته بوديد كه هيچ تغييري در وزارتخانه نداريم اما صحبت هاي امروزتان ناقض اين سخن است.

سرپرست وزارت كشور در پاسخ گفت: من هيچ موقع نگفتم هيچ تغييري نداريم بلكه گفتم كه هيچ تغييري تصميم گيري نشده است.

وي افزود: اين تغييرات هر چه باشد در جهت ارتقاي سطح خدمات رساني و سرعت در مسير پيشرفت امور است.

هاشمي به سخنان خود در مراسم معارفه به عنوان سرپرست وزارت كشور اشاره كرد و گفت: در آنجا نيز گفتم يك بخش اصلي كار من جبران عقب افتادگي هاست؛ يكي از همين عقب افتادگي ها كه آقاي پورمحمدي نيز به آن اشاره كرد همين تغييرات است كه چون تصميم گيري براي جايگزيني وزارت با تأخير صورت گرفت، انجام نشد تا نفر جديد با تفكرات و نظرهاي خود اين كار را انجام دهد و دستش باز باشد.

سرپرست وزارت كشور در خصوص چهار شهري كه انتخابات آنها تأييد نشده است و لردگان نيز گفت: تأييد انتخابات فقط بر عهده شوراي نگهبان است و پس از تأييد اين شورا، مراتب به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وي در خصوص پيگيري قانون جامع برگزاري انتخابات و رايانه اي برگزار شدن انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: قانون انتخابات در دستور كار مجلس شوراي اسلامي است و ما نيز آن را پيگيري مي كنيم؛ در خصوص برگزاري رايانه اي نيز حداكثر تلاشمان اين است كه با بررسي وجوه ضعف و قوت انتخابات قبلي، بهترين راه را براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري انتخاب كنيم.

خبرنگاري در خصوص قيمت بنزين و ميزان سهميه هاي جديد پرسيد.

سرپرست وزارت كشور در پاسخ به اين سؤال با تأكيد بر اينكه بودجه موجود براي تأمين سهميه هاي كنوني پاسخگو نيست، گفت: در اين مسير يا بايد بودجه را افزايش يا سهميه را كاهش دهيم و يا اينكه مسير بينابيني را انتخاب كنيم.

هاشمي به افزايش نرخ بنزين وارداتي اشاره و تصريح كرد: هم اكنون در حال بررسي اصلاح سهميه ها هستيم كه ممكن است در برخي بخش ها اصلاح سهميه هم صورت گيرد و اگر هم در بخشي امكان افزايش بودجه باشد، با هماهنگي و همراهي مجلس اين كار را انجام مي دهيم.

وي افزود: همه تلاشمان اين است كه درصدي از اين كار را با افزايش بودجه و درصدي را هم با اصلاح سهميه ها تأمين كنيم و سهميه مورد نظر و واقعي را به بخش هاي مصرف كننده اختصاص دهيم.

سرپرست وزارت كشور در پاسخ به سؤالي درباره انتقال پايتخت و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين خصوص، گفت: هيچ موقع اين موضوع از دستور كار خارج نشده است و با توجه به محدوديت هايي هم كه در تهران با آن مواجهيم آن را به صورت جدي بررسي مي كنيم و كارگروهي در حال بررسي دقيق آن است كه اميدواريم به نتايج خوبي برسد و پس از مشخص شدن نتيجه، آن را اعلام مي كنيم.

هاشمي در خصوص آمار كم خروج اتباع بيگانه، به ويژه افغان از كشور گفت: ما طرد اتباع بيگانه را در مرزها تشديد كرده ايم و ساماندهي حضور آنها در سطح كشور نيز در دستور كار ماست.

سرپرست وزارت كشور با بيان اينكه قوانين و مقررات درباره دستگاه هاي مختلف در اين زمينه همچنان برقرار است، گفت: نيروي انتظامي نيز مبنا را بر اين گذاشته است كه از مرزها با شدت بيشتري مراقبت كند.

وي ناامني و مشكلات اقتصادي در كشورهاي مجاور جمهوري اسلامي ايران همچون عراق و افغانستان را از علل ورود اتباع اين كشورها دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان يكي از برخوردارترين كشورها از نظر امنيتي است و از نظر مايحتاج و ارزاق عمومي نيز ما ارزان ترين كشورها در منطقه هستيم؛ به همين دليل اين مهاجرت ها بيشتر مي شود و بايد براي مقابله با آن برنامه ريزي كرد.

هاشمي به رشد 11 درصدي بودجه امنيتي مرزها اشاره و تصريح كرد: در بخش مديريت هم تصميمات مهمي را مجلس شوراي اسلامي گرفته است كه مديريت مرزها با قدرت بيشتري انجام شود و كاهش ورود را به صورت ملموس شاهد باشيم.

سرپرست وزارت كشور از رسانه ها خواست طبل انتخابات رياست جمهوري دهم را زودهنگام به صدا در نياورند.

هاشمي در نخستين نشست خبري خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه ايا رويكرد و علل تغييرات در وزارت كشور و تغيير برخي فرمانداران با انتخابات رياست جمهوري كه سال آينده برگزار مي شود مرتبط است يا خير، افزود: طبل انتخابات رياست جمهوري را زودهنگام به صدا درنياوريد زيرا براي كشور مضر است و آسيب مي رساند.

وي گفت: در دور قبلي انتخابات نيز شاهد تحت الشعاع قرار گرفتن برخي مسائل بوديم.

هاشمي با بيان اينكه جابجايي يك اصل و موضوع تغيير مسئولان امري قانوني است افزود: تغيير و جابجايي دو موضوع است و من در سخنانم گفته ام كه جابجايي يك اصل است نه تغييرات و اين جابجايي ها براي ارتقاي كارآمدي و بهبود ساماندهي مسائل اجرايي كشور انجام مي شود.

وي با بيان اينكه يك فرد نمي تواند بر اساس قانون و ضوابط بيشتر از چهار سال در يك مسئوليت بماند، خاطرنشان كرد: نمي توان گفت جابجايي اصل نيست.

هاشمي با اشاره به اين كه پورمحمدي وزير سابق كشور يكي از توانمندترين و موفق ترين وزراي جمهوري اسلامي بود و كارهاي ارزشمندي در زمان تصدي وي انجام شد گفت: اقدامات پورمحمدي را پيگيري مي كنم و مطمئنم اگر او نيز در اين مسئوليت ابقا مي شد، اين اقدامات را انجام مي داد.

هاشمي گفت: اين جابجايي ها در تقابل با وزير سابق كشور نيست و اكنون ما در بسياري از كارها با پورمحمدي مشورت مي كنيم و او نيز همياري و همكاري خوبي با وزارت كشور دارد.

سرپرست وزارت كشور افزود: پورمحمدي يكي از سرنقطه هاي اصلي دولت نهم است و ما به او احترام مي گذاريم و به وي اعتقاد داريم.

وي با اشاره به اينكه بخشي از جابجايي ها كه به تصويب مي رسد در دستور كار وزير سابق كشور بوده است، گفت: متأسفانه برخي از اين فعاليت ها دچار آفت تغيير شده بود.

هاشمي خطاب به خبرنگاران گفت: يك سخن يادگاري براي شما بيان مي كنم و آن اين است كه آفت تصميم سه چيز است: تغيير، تأخير و ترديد.

سرپرست وزارت كشور در ادامه نخستين نشست خبري خود از رشد امنيت در كشور خبرداد.

هاشمي افزود: يكي از دستگاههايي كه تعامل خوبي با رسانه ها داشته وزارت كشور است.

وي تصريح كرد: وزارت كشور وزارتي فرا دستگاهي است و با همه بخش هاي اجرايي كشور مرتبط است و به طور طبيعي بايد از ارتباط و تعامل بهتري با رسانه ها برخوردار باشد.

هاشمي گفت: شايد زود باشد كه در دوازدهمين روز مسئوليت سرپرستي وزارت كشور بخواهم به صورت ريز به مباحث بپردازم اما به اين علت كه مي خواهيم روند تعاملمان با رسانه ها حفظ شود و تعاملي مناسب و خوب و ارزشمند باشد درنظر داريم تا جلسات خود را با خبرنگاران به صورت منظم برگزار كنيم.

وي افزود: يكي از مباحثي كه اخيرا مورد بحث و گفتگو رسانه هاست موضوع تغييرات ساختاري وزارت كشور است.

هاشمي گفت: اين بحث از اوايل فعاليت دولت نهم در دستور كار بوده و وزارت كشور نيز به تبع ان اقداماتي انجام داده است.

وي تغيير سازمان مديريت و برنامه ريزي سابق را به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري يكي از اين اقدامات برشمرد و افزود: در وزارت كشور اكنون تغييراتي نهايي شده است.

سرپرست وزارت كشور درباره تغيير ساختار در اين وزارتخانه افزود: معاونت زنان به عنوان يكي از حوزه‌هاي زيرمجموعه حوزه وزارتي تشكيل مي‌شود.

وي برگزاري انتخابات رايانه اي را از گام هاي موثر براي تحقق دولت الكترونيك دانست.

سرپرست وزارت كشور همچنين درباره موضوع امنيت كشور تصريح كرد: به لطف خداوند ايران در چند سال گذشته به ويژه پارسال رشد خوبي را در جهت ارتقاء امنيت داشته است.

هاشمي گفت: كشورمان با كشورهاي همسايه تعامل خوبي دارد و امنيت مرزها نيز توسعه يافته است و استفاده از تجهيزات الكترونيكي مي تواند در زمينه افزايش سطح امنيتي نقش موثري داشته باشد.

سرپرست وزارت كشور گفت: اعتبارات حمل و نقل شهري و برون شهري بيش از 500 درصد رشد داشته است.

سيد مهدي هاشمي درادامه نخستين نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري كه علت تغيير فرماندار شميرانات را جويا شد افزود: جابجايي مسئولان يك اصل است و تغيير اين فرماندار كه از نيروهاي كارآمد بود از مدت ها قبل در دستور كار بود اما معوق مانده بود.

وي تصريح كرد: تغيير فرماندار شميرانات تصويب و ابلاغ شده است اما هنوز براي جايگزين وي تصميمي قطعي گرفته نشده است و در اخرين صحبت استاندار تهران قرار شد اين مجموعه تا نصب فردي واجد شرايط با سرپرست اداره شود.

خبرنگار ديگري از هاشمي پرسيد باتوجه به حضور ما در ستاد تبصره 13 اكنون تعامل سرپرست وزارت كشور با شهرداري درباره موضوع حمل و نقل چگونه است؟

وي گفت: درمجموع با شرايط موجود تعاملمان با شهرداري بيشتر خواهد شد.

سرپرست وزارت كشور افزود: اكنون اعتبارات حمل و نقل شهري و برون شهري بيش از 500 درصد رشد داشته است و باتوجه به اينكه مجلس شوراي اسلامي براي نخستين بار توزيع بودجه كشور را نيز انجام داده است براساس مصوبه مجلس بودجه را عملياتي مي كنيم و به نظر مي رسد شرايط بهتر از گذشته خواهد بود.

هاشمي گفت: بودجه حمل و نقل شهر تهران نيز حداقل دو برابر شده است.

وي درپاسخ به اين سوال كه ايا سازوكار و زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري دهم مشخص شده است يا خير؟ تصريح كرد: هنوز برنامه وزارت كشور به تصويب نرسيده است كه بخواهم انرا اعلام كنم.

هاشمي همچنين درباره اينكه چرا اعتبارنامه برخي از نمايندگان تاييد نشده است گفت: تاييد اعتبارنامه ها در اختيار وزارت كشور نيست و در مجلس شوراي اسلامي پيگيري مي شود.

سرپرست وزارت كشور در پاسخ به اين سوال كه ايا تغييرات انجام شده در وزارت كشور با انتخابات رياست جمهوري اينده مرتبط است؟ گفت: اين موضوع را تكذيب مي كنم.

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره مهاجرت معكوس به استان ها و روستاها خاطرنشان كرد: توجه به بحث روستا و توسعه دهياري ها به عنوان يكي از محورهاي تمركز زدايي ها بوده كه دولت انرا پيگيري كرده است و در اين مدت نيز توفيقات زيادي در اين زمينه داشته ايم.

هاشمي با بيان اينكه روستاها در اولويت فعاليت هاي عمراني هستند و بودجه هاي خوبي در اين زمينه به تصويب مي رسد، گفت: بيش از 6 هزار دهياري در اين مدت به تصويب رسيده است و اكنون براي مديريت روستا در روستاهاي بيش از 8 خانوار ساكن، دهياري ايجاد مي شود.

وي افزود: بالاترين سرانه بودجه عمراني وزارت كشور در استان گيلان و كمترين بودجه عمراني به استان هاي تهران و اصفهان اختصاص يافته است.

هاشمي گفت: با اقداماتي كه در استان ها انجام شده است اكنون شاهد مهاجرت معكوس مردم به استان ها و روستاها هستيم و رشد محسوسي در جمعيت شهرها و كلان شهرها وجود ندارد.

سرپرست وزارت كشور همچنين درپاسخ به سوالي مبني بر اينكه ايا 9 نفر از گروه عبدالمالك ريگي كه در پاكستان دستگير شده اند به مقامات ايراني تحويل شده اند يا خير؟ اين خبر را تصديق كرد و افزود: نمايندگان وزارت كشور را به مقامات پاكستاني معرفي كرده ايم و هماهنگي هاي لازم انجام شده است و اميدواريم اين كار تا پايان هفته انجام شود.

هاشمي با بيان اينكه برادر عبدالمالك ريگي جزو بازداشت شدگان است گفت: توافق تحويل اين افراد حاصل شده است و نيروهاي امنيتي در حال مذاكره درباره زمان ، مكان و نحوه ان هستند.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 470]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن