تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815083024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدي زاده:آماده توسعه روابط تجاري و بازرگاني با واراژدين كرواسي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمدي زاده:آماده توسعه روابط تجاري و بازرگاني با واراژدين كرواسي هستيم
مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان رضوي بر توسه روابط تجاري و بازرگاني ميان خراسان رضوي و استان واراژدين كرواسي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمدجواد محمدي­زاده، صبح امروز در ديدار با استاندار استان واراژدين كرواسي و هيئت همراه با تاكيد بر اينكه اين ديدار نقطه عطفي در توسعه روابط ايران و كرواسي است، گفت: توسعه روابط تجاري و بازرگاني ميان دو استان از مهمترين اهداف ديدار هيئت كرواسي است.

وي با بيان اينكه ايران در سالهاي گذشته پيشرفت هاي مهمي در حوزه علمي، آموزش و توسعه اقتصادي داشته است، افزود: اميدواريم بتوانيم با توسعه روابط دو كشور ايران و كرواسي، مبادلات تجاري بين دو كشور را گسترش و در زمينه علمي و توسعه روابط اقدامات خوبي انجام دهيم.

وي با اشاره به جمعيت پنج ميليون و 600 هزار نفري خراسان رضوي و 800 كيلومتر مرز مشترك اين استان با افغانستان و پاكستان گفت: كوتاهترين و ايمن­ترين مسير به آسياي ميانه، افغانستان و شبه قاره هند از طريق اين استان ميسر مي­شود.

استاندار خراسان رضوي در بيان مزيتهاي اقتصادي استان اظهار داشت: خراسان­رضوي از لحاظ صنايع غذايي نيز رتبه اول در ايران را داراست.

وي با اشاره به وجود منابع گازي در منطقه سرخس، توليد روزانه گاز را يكي از نقاط قوت استان خواند و افزود: خراسان رضوي از لحاظ توليدات نساجي، سيمان و معادن فولاد و ساير فلزات گران ­بها از ظرفيت هاي خوبي برخوردار است.

محمدي­زاده با اشاره به روند ساخت كارخانجات سيمان در استان گفت: با بهره­برداري از اين كارخانجات بيش از 9 ميليون تن سيمان در اين استان توليد خواهد شد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به ورود سالانه 20 ميليون نفر گردشگر مذهبي به مشهد يادآور شد: استان خراسان رضوي به دليل دارا بودن بيش از يك ميليون نفر توريست خارجي در سال از اهميت بالايي برخوردار است.

وي افزود: نيمي از ظرفيتهاي اقامتي كشور در مشهد قرار دارد و روزانه بين 10 تا 15 پرواز خارجي از مشهد به نقاط مختلف دنيا صورت مي­گيرد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به ديدار هيئت كرواسي با اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مشهد و نشست با تجار و بازرگانان استان گفت: خراسان­رضوي آماده همكاري در زمينه­هاي راه ­آهن، فرودگاه، گردشگري و ساير زمينه­ها با كشور كرواسي است.

وي اظهار اميدواري كرد: برپايي نمايشگاه­هاي دو جانبه مي­تواند زمينه مناسبي براي برقراري تجارت بين دو كشور ايجاد كند.

همچنين در اين ديدار راديمير چاچيچ استاندار واراژدين كرواسي با اشاره به تاريخ، فرهنگ و نفوذ ايران در جهان گفت: ايران و ايرانيان اثرات مثبت و سودمندي بر تاريخ جهان داشته اند.

چاچيچ با بيان اينكه استان واراژدين در صنايع غذايي، مهندسي ساختمان و منسوجات از مزيت هاي خوبي برخوردار است، افزود: دولتمردان كرواسي به دنبال توسعه روابط دو جانبه بين ايران و كرواسي هستند.

وي دليل سفر خود به خراسان رضوي را توصيه شخص رئيس­ جمهور كرواسي عنوان كرد و بيان داشت: ايجاد رابطه علمي و تجاري با استان خراسان رضوي را در اين سفر پيگيري مي كنيم.

همچنين در اين ديدار اسد پروهيچ سفير جمهوري ­كرواسي در تهران نيز يادآور شد: واراژدين يكي از آينده دارترين استانهاي كرواسي است و ارتباط نزديك فرهنگي موجود بين ايران و كرواسي، زمينه­ مناسبي براي توسعه روابط خواهد بود.

وي با اشاره به وجود 21 توافقنامه در زمينه­هاي مختلف بين ايران و كرواسي ادامه داد: اميدواريم در اين سفر بين دو كشور قراردادهاي تجاري خوبي منعقد شود، زيرا هر دو كشور مصمم به توسعه روابط هستند.

وي با بيان اينكه تصوير واقعي ايران با آنچه در دنيا رسانه هاي غربي بيان مي كنند، بسيار متفاوت است، تاكيد كرد: گسترش زمينه­هاي گردشگري از بهترين روش­هاي معرفي فرهنگ و چهره واقعي هر كشور است.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن